Mansikkalaatikon hirveä hinta!
Taitaa jäädä kokonaan ostamatta tänä kesänä, jos hinta ei laske reilusti. 36 e/5 kg laatikko. Missä hinnoissa muualla?
Kommentit (35)
Yyyyyhhhhh....aikaisemmin olen syönyt mielelläni mansikoita mutta luettuani Hesarista kuinka mansikoita poimitaan (vessatauko jossain ojan varressa ilman mitään mahdollisuuksia pestä käsiä) niin meni todellakin maku mansikoiden syömiseen. Hyi hemmetti, ties minkä kerääjän p*askaa ja pi*ssaa (käsistä tullutta) niissä on. Ei, edes ajatus mansikoiden pesemisestä ei auta.
Jatkossa syön mansikoita vain jos olen itse käynyt keräämässä ne pellolta. Tänä vuonna tuskin onnistunee. Ei siis mansikoita tänä kesänä. Harmi.
Tässäpä jollekin viljelijälle oiva tienestimahdollisuus: jos jotenkin pystyy takaamaan että juuri hänen mansikkansa ovat hygieenisesti kerättyjä niin maksan ihan heittämällä 50% lisää normaalihintaan.
Olen katsellut- kallista on ja todella huonon näköistä ja makuista marjaa.
Taitaa jäädä ostamatta jos hinnat ei laske
Näytti tuossa 6-tien varressa olevan 39€/5kg
En ole tuossa paikallisessa mansikkapaikassa käynyt katsomassa, mutta en usko sen halvempaa olevan.
Meidän paikkakunnan marjakoju on jo tavallaan luovuttanut, eli myynnissä oleva (mätä) litsläts-Polka on nimellä "mehumarja", ja hintaa alennettu. Minä en osta siltikään, koska käyttävät enimmäkseen ulkomaista työvoimaa (soitin ja kysyin).
Tottakai te kaikki menette ostamaan mansikoita, vai oletteko unohtaneet tämän:
"Rajaliikenteen rajoitusten takia ulkomaisen työvoiman pääsy ulkomailta Suomeen on vaikeutunut merkittävästi. Viranomaistyöryhmä on saanut valmiiksi arvion siitä, millä aloilla on välttämättömiä ulkomaista työvoimaa edellyttäviä työtehtäviä.
Työ- ja elinkeinoministeriö sekä maa- ja metsätalousministeriö ovat tehneet viranomaisarvion pohjalta tarkemman listauksen huoltovarmuuden kannalta akuuteista tai toimialan toiminnan kannalta kriittisistä työtehtävistä.
Hallitus haluaa varmistaa näissä työtehtävissä toimivien pääsyn Suomeen poikkeustilanteessakin"
Miksi muuten tälläisiä toimenpiteitä tehtiin, ellei mansikka ole huoltovarmuudenkannalta kriittinen tuote?
Vierailija kirjoitti:
Näytti tuossa 6-tien varressa olevan 39€/5kg
En ole tuossa paikallisessa mansikkapaikassa käynyt katsomassa, mutta en usko sen halvempaa olevan.
Netissä näytti olevan 35€/5kg.
Tuolla on kyllä ollut aina hyvää mansikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsellut- kallista on ja todella huonon näköistä ja makuista marjaa.
Taitaa jäädä ostamatta jos hinnat ei laske
Katsellut makua? Itse yllätyin, miten ulkonäön perusteella huonoksi arvioimani marjat olivatkin supermakeita maultaan.
Tehän nuukaiijat vasta nuivaa porukkaa olette. Eikö matikka ole hallinnassa? Tottakai poimintakustannus siirtyy lopputuotteen hintaan. Olkaa tyytyväisiä, näin sen kuuluukin mennä.
Ostin kallista mansikkaa äsken ja jopas oli; täysin kivikovia ja mauttomia marjoja!! Helvetti, vielä keskellä sesonkia, miten on mahdollista? Palautetta lähti kyllä.
35 €/5 kg lauantaitorilla hyviä marjoja vähän kauempaa tuotuna ( halvimmat 29 ) ja tänään marketin edestä lähialueen marjaa 34 €/5kg pientä kumimansikkaa.
Mä ostin juuri ennen sulkemisaikaa 25e/laatikko.