Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Suomalainen koululaitos on syrjivä. Pitäsikö Lin erota?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikkien nuorten menestys koulussa liittyy siihen, että  itse opiskelee ja pärjää koulussa.

Jutusta saa sen kuvan, että vika olisi jossain muualla kuin itse koulua käyvässä oppilaassa.

Kun ei ole- outoa keksiä syytä yhteiskunnasta..... jos ei itse pärjää

Mutta kun kaikille nuorille ei anneta sitä mahdollisuutta! Vaaditaan tulemaan kouluun ajoissa, vaaditaan kuuntelemaan opetusta kutakuinkin paikallaan ja vaaditaan ottamaan muut huomioon. Miten kukaan kuvittelee, että ihmiset selviävät tuollaisesta simputuksesta! Opettajien tulisi ymmärtää erilaisia kulttuureja paremmin ja antaa arvosanat sen mukaan, mitä oppilas omasta mielestään ansaitsee eikä jonkun typerän oppimisen perusteella. Me olemme sentään tekemisissä sellaisten kanssa, jotka omassa kotimaassaan olisivat 22v iässä kokeneita aivokirurgeja ja täällä vaaditaan jotain typerää lukutaitoa.

Vierailija
62/76 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että monella suomalaisella ja muulla oppiminen alkaa olla vaikeaa kun luokat on menneet levottomiksi. Eikä sitä yhtään vähennä tämä monikulttuurisuus.

Alan arvostaa kirkonkylämme pientä lukiota.

Onneksi saimme töitä kotiseudultamme ennenkuin lapset aloittivat koulun. Elämä etelässä alkoi olla liian levotonta, Saimaan rannalla on perheelliselle parempi.

Pelokkaat sulkevat ovia lapsiltaan. Fakta on kuitenkin se, että Helsingissä on maan parhaat koulut, erikoiskoulut sekä korkeakoulut. Helsingissä on myös eniten työpaikkoja, joten parhaimmat mahdollisuudet menestyä. 

Levottomuus ei liity m a ahanmuuttajuuteen (paitsi r a sistien päässä). Kyllä siellä pikkupitäjälläkin voi adhd lapsia löytyä. 

Tyttäremme pääsi lääkkikseen ensimmäisellä yrityksellä täältä kyliltäkin. Naapurin poika opiskelee kolmatta vuotta lakia Helsingissä. Hirveesti ei olla ovia suljettu, kaikki onnistuu jos paukut ja motivaatio riittää.

Itse asiassa minulla on sellainen tunne että näitä meidän koulun opettajia oikeasti kiinnostaa oppiiko lapset vai ei. Oppilasmateriaalin keskiarvo ei tietystikkään ole 9.5 mutta ei se lopulta ole niin tärkeää muille kuin nousukkaille.

Mitä mieltä olet omasta asenteestasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nä somalit nyt oikein urakalla aloittamassa jotain saamarin vallankaappausta. Joka kohdassa pitää valittaa ja vinkua.

Vierailija
64/76 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aika väsynyt siihen omassa työssäni että ensin..

-pyrin parhaani mukaan opettamaan lapsia joille osalle sitä kieltä on tehostetusti opetettava kaiken mun lisäksi

-yritän kommunikoida vanhempien kanssa joilla kielitaito heikko, hankit tulkit ja muuta

- usein työskentelet sijaisen tai muun kollegan kanssa jolla huono kielitaito. Turhauttaa usein

- usein holhoan vierelläni jotain kieliharjoittelijaa jonka kanssa pitäisi jaksaa puhua että oppisi

Silti en saa yhtän enempää palkkaa tai resursseja kuin joku kollegani paikassa jossa on vain yhden kielen edustajia..

Vierailija
65/76 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mainita tässäkään, että juuri nämä Paremmat ihmiset saavat korkeampia arvosanoja kuin valtakunnallisissa kokeissa ja Pisa-testeissä. Eli mitenkähän se syrjintä nyt oikeasti menee...

Vierailija
66/76 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastoon ei ole otettu mukaan maahanmu uttajien taustoja tai kielen vaikeutta, joten se on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
67/76 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen koululaitos syrjii suomen kielisiä ja antaa etuoikeuksia ruotsinkielisille.

Tästä ikävänä esimerkkinä kiintiöt ruotsinkielisille yliopistoissa. Samoin ruotsinkielisiin yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin on helpompi päästä.

Hallituksen ja opetusministerin tulisi poistaa pakkoruotsi kaikilta kouluasteilta ja ja lakkauttamalla ruostinkielisten kiintiöt yliopistoihin. Hankenin ja åbo akademian voisi myös yhdistää suomenkielisiin yliopistoihin.

Virkamies Ruotsin vaatimus virkamiehiltä olisi poistettava.

Jos hallitus ja opetusministeri nämä toimet toteuttaa opetusministeri voi jäädä virkaansa.

Muussa tapauksessa hallituksen ja opetusministerin olisi erottava.

Vierailija
68/76 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Päinvastoin Suomessa päiväkodeissa ja kouluissa tehdään todella paljon heidän eteensä.

Se jopa teettää paljon lisätyötä näillä alueilla missä heitä on paljon.

Tälläinen valittaminen alkaa ottaa päähän.

Samaa mieltä!

Olen ope ja jos joudun ohjaamaan maaahanmuuttajaoppilasta käytöksessä, jotkut vetäisevät heti sen r*sisti-kortin esiin. Sanon kuitenkin ihan rauhallisesti:” Vaikka olisit Kuusta, sinä käyttäydyt minun tunnillani ihmisiksi.” Yleensä tehoaa.

Vierailija
69/76 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin noin.

Vierailija
70/76 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että monella suomalaisella ja muulla oppiminen alkaa olla vaikeaa kun luokat on menneet levottomiksi. Eikä sitä yhtään vähennä tämä monikulttuurisuus.

Alan arvostaa kirkonkylämme pientä lukiota.

Onneksi saimme töitä kotiseudultamme ennenkuin lapset aloittivat koulun. Elämä etelässä alkoi olla liian levotonta, Saimaan rannalla on perheelliselle parempi.

Pelokkaat sulkevat ovia lapsiltaan. Fakta on kuitenkin se, että Helsingissä on maan parhaat koulut, erikoiskoulut sekä korkeakoulut. Helsingissä on myös eniten työpaikkoja, joten parhaimmat mahdollisuudet menestyä. 

Levottomuus ei liity m a ahanmuuttajuuteen (paitsi r a sistien päässä). Kyllä siellä pikkupitäjälläkin voi adhd lapsia löytyä. 

Tyttäremme pääsi lääkkikseen ensimmäisellä yrityksellä täältä kyliltäkin. Naapurin poika opiskelee kolmatta vuotta lakia Helsingissä. Hirveesti ei olla ovia suljettu, kaikki onnistuu jos paukut ja motivaatio riittää.

Itse asiassa minulla on sellainen tunne että näitä meidän koulun opettajia oikeasti kiinnostaa oppiiko lapset vai ei. Oppilasmateriaalin keskiarvo ei tietystikkään ole 9.5 mutta ei se lopulta ole niin tärkeää muille kuin nousukkaille.

Mitä mieltä olet omasta asenteestasi?

Ai, olenko minäkin rasisti?

Sitä minä vaan, että tässä maassa on aivan itsestäsi kiinni miksi haluat tulla riippumatta minne päin maata ja millaiseen perheeseen olet syntynyt. Toisaalta ei nuorten tai vanhempien elämän tarvitse olla pelkkää kilvoittelua ja suorittamista.

Vierailija
71/76 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa suurimmat ongelmat kasautuvat erään profeetan M-alkuisen nimen omaaville vähemmistöryhmien edustajille.

Äiti F ei usein osaa lukea, eikä kirjoittaa kunnolla millään kielellä, eikä osaa käyttää tietokonetta. Ts. kotona olevasta suuren lapsikatraan äidistä ei ole apua koulutehtävissä.

Ja M:n isän A:n harrastus on ostoskeskuksissa notkuminen. Yksinhuoltajuus on muuten tässä ihmisryhmässä kaikken yleisintä, mutta se taitaakin johtua siitä, että näin saadaan kalasteltua eniten yhteiskunnan tukia.

Ongelma ydin EI ole positiivisen syrjinnän vähyys tai liian vähäinen yhteiskunnan tukia, vaan se, ettei vaadita yhtään mitään. Vanhempien ei vaadita opiskelevan suomen kieltä, vaan "ilmaisia" tulkkipalveluita tarjotaan jopa yli 10 vuotta maassaoleskelun jäljiltä.

Eikä se ole suomalaisen yhteiskunnan vika, jos M:n isää ja äitiä ei kiinnosta lukeminen millään kielellä, vaan lähinnä oman kielisten videoiden katselu netistä. Lapsen poissaolot ja surkea koulumenestyskin johtuu vain taustasta.

Vaikka kuinka surkeasta taustasta on Suomessa mahdollisuus ponnistaa ylös, jos on yritystä ja tahtoa. Mutta kun kaikki tulee ilmaiseksi, niin miksi edes yrittää.

Ja surkea suorituminen voidaan aina kuitata heiluttamalla R-korttia.

Vierailija
72/76 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen koululaitos syrjii suomen kielisiä ja antaa etuoikeuksia ruotsinkielisille.

Tästä ikävänä esimerkkinä kiintiöt ruotsinkielisille yliopistoissa. Samoin ruotsinkielisiin yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin on helpompi päästä.

Hallituksen ja opetusministerin tulisi poistaa pakkoruotsi kaikilta kouluasteilta ja ja lakkauttamalla ruostinkielisten kiintiöt yliopistoihin. Hankenin ja åbo akademian voisi myös yhdistää suomenkielisiin yliopistoihin.

Virkamies Ruotsin vaatimus virkamiehiltä olisi poistettava.

Jos hallitus ja opetusministeri nämä toimet toteuttaa opetusministeri voi jäädä virkaansa.

Muussa tapauksessa hallituksen ja opetusministerin olisi erottava.

ilmiannettu asiattomana.

Vierailija
73/76 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
74/76 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marxismi= uhriuttaminen (vähemmistö) + syyllistäminen (enemmistö) , tästä syntyy vastakkainasettelu,

Uhri vaatii hyvitystä, kostoa.

Syyllistetty vapautusta.

Samaan aikaan marxisti poliitikko esittää itseään vastauksena ongelmiin, hamuten samalla lisää valtaa ja rahaa yhteiskunnan syöksyessä sekasortoon jopa sisällissotaan.

Vierailija
75/76 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nä somalit nyt oikein urakalla aloittamassa jotain saamarin vallankaappausta. Joka kohdassa pitää valittaa ja vinkua.

Joo ne vie meidän työt🤣🤣🤣

Vierailija
76/76 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Päinvastoin Suomessa päiväkodeissa ja kouluissa tehdään todella paljon heidän eteensä.

Se jopa teettää paljon lisätyötä näillä alueilla missä heitä on paljon.

Tälläinen valittaminen alkaa ottaa päähän.

Samaa mieltä!

Olen ope ja jos joudun ohjaamaan maaahanmuuttajaoppilasta käytöksessä, jotkut vetäisevät heti sen r*sisti-kortin esiin. Sanon kuitenkin ihan rauhallisesti:” Vaikka olisit Kuusta, sinä käyttäydyt minun tunnillani ihmisiksi.” Yleensä tehoaa.

R-sanan käytöstä pitäisi seurata aina kasvatuskeskustelu. Ei saa antaa päästä noin vähällä

ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi