Iso perintö sekoitti pään
Mitä ihmettä! Kaksi tuttuani on viime aikoina saanut ison perinnön. Toinen miljoonaluokkaa. Molemmat tuntuivat menevän perinnöstä ihan sekaisin. Luulin heidän olevan järkeviä keski-ikäisiä ihmisiä. Rahaa pannaan menemään kuin roskaa. Miljoonaperillinen mm. tilasi USAsta puutarhahuonekaluja ja graniittisen suihkulähteen kun kotimainen tarjonta ei kelvannut. Toinen ostelee omituisia kodinkoneita, kuten hattarantekolaitteen, siis sitä kerättyä sokeria, käyttää pari kertaa ja sitten unohtaa koko kapustuksen. Lapseton ihminen, ei siis lapsia varten tämäkään vehje. Ei puhettakaan mistään vanhuuden päivien suunnittelusta ja turvaamisesta. Onko tämä tavallista? Käykö näin aina? Jos saisin ison perinnön tai lottovoiton niin sekoiasinko minäkin? Kertokaa että näin ei välttämättä käy. Alkaa jo rasittaa näiden ihmisten seura.
Kommentit (25)
Toisille näytetään esimerkkiä rahan käytöstä kehdosta astia ja niille joille ei niin lopputulos on tuo.
Pienikin perintö sekoittaa sellaisen pään, joka on tottunut elämään kädestä suuhun.
Nim. Ostetaan uusi auto vaikka raha riittää osaan autosta ja luottavaisin mielin loppuosa maksetaan autolainalla murehtimatta sitä onko siihen varaa joka kuukausi.
Omia vanhempia tässä mietin. Jos toinen menehtyy riittääköhän autonarvo lainan kuoletukseen vai jääkö myynnin jälkeen edelleen lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaverini sai 5 milliä muutama vuosi sitten. Alkuun ostivat miljoonatalon, muutaman uuden auton ja mm. sadan tonnin hifijärjestelmän saunaan. :) Nyttemmin ovat hiukan rauhoittuneet.
Noin minäkin varmaan toimisin. Ostaisin talon tai mökin joko Suomesta tai esimerkiksi Kanarialta, autoja ja muita käyttötavaroita joista olen haaveillut. Miljoonaperintöä minulle tuskin on tulossa kuin korkeintaan Nigeriasta, mutta esimerkiksi lottovoitolla.
Ostan mökin kun saan perinnön ja käyn parissa maassa.
ulkomainen graniitti ei kestä helposti Suomen oloja, ainakaan kiinalainen... amerikkalaisesta en tiedä.
Kauheeta, minunkin oli aikoinaan ihan pakko saada bikinit Hawaijilta tilattuna, aivak kuin Suomesta ei olisi saanut... en käsitä, miten olin niin urvelo.