Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

!APUA! Poikaystäväni käytös päihtyneenä

avuton
05.07.2020 |

Moi, tarvitsen jonkinlaista neuvon antoa tilanteeseen jossa olen. Olen siis 19 v tyttö ja olen poikaystäväni (18v) kanssa 2 vuotta seurustellut. Viimeisen 3kk aikana kun poikaystäväni on ollut juomassa ja sen jälkeen minulle tullut yöksi päihtyneenä niin ensiksi kaikki on normaalisti ja käyttäytyy hyvin minua kohtaan. Sitten jossain vaiheessa hänellä ns. ”napsahtaa” päässä ja alkaa minua haukkumaan ja sanomaan etten muka rakasta häntä tai haluisi olla hänen kanssaan. En ikinä ole millään tavalla vinkannut etten haluaisi hänen kanssaan olla sillä rakastan häntä erittäin paljon joten en ymmärrä mistä nämä syytökset tulevat. Sanoo minulle ettei jaksa minua ja ei ymmärrä minua ja sanoo ettei halua minua. Tämä riitely on todella turhauttavaa sillä hän ei minua kuuntele eikä usko mitään mitä minä sanon. Yleensä riita päättyy siihen että minä itken ja hän sammuu. Tämmöisinä iltoina en edes tunnista sitä ihmistä jota rakastan. Seuraavana aamuna minä yritän aiheesta puhua että mitä tämä tämmöinen oli ja ei suostu/osaa asiasta puhua. Tiedän että hänen perheessään on alkoholismia niin minua pelottaa että hänellä jo nuoressa iässä tulee näitä puolia esiin. Selvänä ollessaan hän on aivan unelmien poikaystävä ja en parempaa haluaisi. Jokaisen tälläisen riidan jälkeen sanon itselleni, että seuraava kerta on viimeinen jos näin tapahtuu mutta tässä sitä vielä ollaan. Ei hän fyysisesti väkivaltainen ole (onneksi) mutta sanoisin tämän jo olevan henkistä väkivaltaa. Ei näitä kertoja ole ollut kuin 4 nyt 3kk sisällä. Aiemmin mitään tälläistä ongelmaa ei ole ollut. Olen nyt vähän kysymysmerkillä että kannattaisiko minun jäädä vielä yrittämään suhteeseen vai heti päästää irti. Hän on minun ensirakkaus ja ajatus edes irti päästämisestä tai ”luovuttamisesta” meidän suhteen tuntuu aivan kauhealta. Kiitos jo etukäteen jokaiselle asialliselle vastaukselle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemppaa poika kasvamaan. Tuosta ei hyvää seuraa. Ja muista, ettet sinä pysty muuttamaan ihmistä. Sen täytyy lähteä hänestä itsestään ja aikaa menee helposti 10 vuotta tuollaisissa asioissa. Jotkut ei opi ikinä ja räyhäävät koko ikänsä hautaan asti.

Vierailija
2/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa kolmen kk:n sisällä on aika paljon. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta "kissa" pöydälle ja puhu asiasta hänen kanssaan. Varoitus, että oli viimeinen kerta, kun tuollaista suvaitset.

Vierailija
4/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että hän olisi miettinyt eroa, muttei osaa ottaa sitä puheeksi selvinpäin.

Vierailija
5/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kotoa opittu malli? Eroa pois.

Vierailija
6/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hankkiutuu suhteeseen siksi et haluavat jonkin ja saatetaan tiettyyn ulkonäölliseen tai luonteen piirteeseen ihastua muttei mietitä sen enempää, nopea yhteen muutto yms,, hyvä et poikkiksen oikea luonne paljastui, oikeasti, tuossa ei ole kysymys mistään muusta kuin siitä ettei luota ja äkki ihastumisesta, harva pari oikeasti tänä päivänä rakastaa tai luottaa toiseen

Vierailija
7/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana alkoholiongelmaa, ei hyvältä vaikuta. Selvittäkää asia. Jos ei tuosta voi keskustella, edessä on ikävä tulevaisuus vaikenijan kanssa.

Vierailija
8/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit hyvin vielä lempata tuon. Fiksujakin poikia löytyy.

Vierailija
9/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa: jäät ja kärsit yhä pahenevasta alkoholismista ja väkivallasta, tai sitten sinä lähdet NYT. Olet jo monta kertaa luvannut itsellesi, että sinun ei tarvitse sietää ilkeää humalaista. Pidä nyt viimein päätöksesi!

Parhaassa tapauksessa poikaystäväsi valitsee sinut eikä alkoholia. Se tarkoittaa ehdotonta raittiutta, koska hänen pitää itsekin ymmärtää oma käytöksenä. Jos hän todella rakastaa sinua yhtä paljon kuin sinä häntä, hän lopettaa juomisen.

Uskokaa tai älkää, te kyyniset av-mammat, ihmeitä tapahtuu! Olen tavannut monta juomisen lopettanutta, itsellenikin yllätykseksi.

Vierailija
10/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 kertaa kolmen kk:n sisällä on aika paljon. :(

Ei ole ollut edes kokonaista kuukautta selvin päin? Ja vasta 18-vuotias eli alkanut juuri jokin aika sitten saada alkoholia laillisesti. Paha juttu, todella paha!

Älä sitten sano, että sinua ei olisi varoitettu.

Vierailija
11/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän juo liikaa. Siksi suhde on mahdoton. Sinun kannattaisi erota nyt ajoissa, vaikka hänestä välitätkin. Ei tule olemaan viimeinen mahdollisuus parisuhteeseen jonkun kanssa ja sinkkuna pärjää. Henkinen väkivalta voi johtaa usein fyysiseen, ja henkinen väkivalta voi romahduttaa myös nuoria ihmisiä, siksi ei kannata jäädä. Koska olet nuori älä käytä aikaa siinä seurassa enempää, monille käy noin että pitää erota joskus. Et voi auttaa häntä ja on aina riski että hän jatkaa juomista, ei kuuntele sinua eikä kai muitakaan. Rakastuminen ei lopu yleensä eroon, mutta ajan myötä se hiipuu, vaikkei sitä uskoisi. 

Vierailija
12/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä edes haluat olla tuollaisen kanssa ja haaskata kallisarvoista nuoruuttasi moiseen p*skaan?

Vierailija
13/13 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18-vuotiaana alkoholiongelmaa, ei hyvältä vaikuta. Selvittäkää asia. Jos ei tuosta voi keskustella, edessä on ikävä tulevaisuus vaikenijan kanssa.

Henkilö (nuori), joka ei itsenäisty hyvissä ajoin, vaan viihtyy ryyppyporukoissa ja jää niihin roikkumaan, alkoholisoituu hyvin usein. Esimerkkejä löytyy. Onko mitään ammatillisia tavoitteita, opiskelua..? Ellei, niin heikolta näyttää. Eikö tyttökaverilla/naisella ole oikeus olettaa, että poikakaveri/mies aikuistuu ja hänellä on tavoitteita ja hän kehittää siten itseään. Ellei tuo kiinnosta miestä lainkaan, niin täytyy käyttää maalaisjärkeä hyvissä ajoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä