Olen vuosia käyttänyt halpaa kahvinkeitintä, kannattaisiko vihdoin ostaa Moccamaster?
Tekeekö Moccamaster tosiaan parempaa kahvia? Tähän asti käytössäni on ollut joku parinkympin muovinen hökötys.
Kommentit (35)
Moccamaster on halpa ja ekologinen verrattuna halpiskeittimiin (aikoinaan minulla ehti olla kymmenessä vuodessa neljä vai viisi 30-50 euron keitintä, kunnes ostin satasella Moccamasterin, joka taitaa olla jo teini-ikäinen) ja lisäksi sillä keittää ihan hyvää kahvia. Puhdistaa joo pitää välillä, mutta huollan ja puhdistan muitakin tavaroitani ihan säännöllisesti ja pidän sitä itsestäänselvyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muitakin hyviä on kuin Moccamaster. Meillä on Melitta Aroma deluxe. Maksoi tarjouksessa muistaakseni 69 euroa. Moccamasterista luovuttiin, kun se oli liian antiikkinen meidän makuun. Muitakin keittimiä on on ollut, ja hyvää kahvia niilläkin on saanut.
Antiikkinen? What :D
Ensinnäkin kahvan malli. Se on ankea. Perusmallit, vaikka ovat hinnakkaita, ovat tosi simppeleitä. Ei ole erillistä suodattimen pidikettä eikä tippalukkoa. Paremmissa malleissa on tippalukko, mutta meillä se ei toiminut tarpeeksi hyvin vaan tiputteli. Siitä tosin selvisi, kun muisti tyhjentää suodattimen ennen kahvin kaatamista.
Miten moccamaisteria tulisi huoltaa? En uskalla irrotella osia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse keittelen pannukahvia. Tulee parempaa kuin millään keittimellä.
Miten? Millä pannulla?
Miten keitän vai miten parempaa? Teräksisellä kahvipannulla liedellä ja kahvista tulee pehmeämmän makuista, kun kahvissa oleva rasva ei suodatu pois niin kuin keittimellä keittäessä.
Kestää pirun kauan ruveta säätämään hellan kanssa ja sähköäkin kuluu enemmän. Joskus voisi satunnaisesti keittää pannukahvit.
Suosittelen DeLonghia tai Juraa. Espressopannu on myös hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tärkeämpää on se, mitä kahvia sinne keittimeen laittaa. Huonosta kahvista ei tule Moccamasterilla yhtään sen parempaa kuin halpiskeittimelläkään.
Käytän Arvid Nordquistin kahveja. Mietin, pääsevätkö edukseen halpiskeittimissä..
Keittimestä riippumatta mokoma ylihinnoiteltu xtran kahvi maistuu kaamealta.
Sorry.
Testasin xtran kahvin ja juotin sitä Arvidin ystävälle, ja kerrankin kehui mun kahviani🤣Myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tärkeämpää on se, mitä kahvia sinne keittimeen laittaa. Huonosta kahvista ei tule Moccamasterilla yhtään sen parempaa kuin halpiskeittimelläkään.
Käytän Arvid Nordquistin kahveja. Mietin, pääsevätkö edukseen halpiskeittimissä..
Keittimestä riippumatta mokoma ylihinnoiteltu xtran kahvi maistuu kaamealta.
Sorry.
Testasin xtran kahvin ja juotin sitä Arvidin ystävälle, ja kerrankin kehui mun kahviani🤣Myrkkyä.
Mun maha kyllä kertoisi heti jos joisin jotain Xtraa tai Juhlamokkaa. Ripuli lentäisi samantien.
Vierailija kirjoitti:
Samallalailla se siinäkin kiehuva vesi menee purujen ja suodattimen läpi...
Tuolleen saa kitkerää kahvia. Veden pitää jäähtyä muutama aste ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samallalailla se siinäkin kiehuva vesi menee purujen ja suodattimen läpi...
Tuolleen saa kitkerää kahvia. Veden pitää jäähtyä muutama aste ennen sitä.
Ai :o no mutta moccamasterilla tuskin suotta on iso suosio?!
Avuton nainen kirjoitti:
Miten moccamaisteria tulisi huoltaa? En uskalla irrotella osia..
Kaikki ne normaalisti "huollettavat" (lue: pestävät) osat irtoavat nostamalla. Ne voi tiskata käsin tai tiskikoneessa. Riippuen veden kovuudesta, kalkin poisto tulisi tehdä aika ajoin. Vesisäiliön voi tiskata harjalla ruuvaamatta sitä irti.
Minun mielestäni Moccamaster on ruma, kolho rimpula jossa on liikaa osia. Meillä on sellainen töissä ja siinä keitetään Presidenttiä. En huomaa mitään eroa kahvin maussa sillä keitettynä.
Kotona mulla on 80-luvun Krups. Keittää neljä+ kuppia. On helppokäyttöinen ja suodatin on "irtonainen". Siinä on siis lasipannu, irrallinen suodatin ja kansi - sekin irrallinen. Ne on helppo lykätä tiskikoneeseen. Hyvää kahvia keittää, kuten sanottu, Moccamaster ei tee sen parempaa.
Joskus laitan kahvia ihan huvikseni Bodumin pressopannulla, erityisesti jos olen ostanut jotain erikoiskahvia niin ekalla kerralla kokeilen sitä pressopannulla.
Ei kannata. Halvemmissa vaan menee helpommin lämpövastus rikki eli kahvi ei pysy enää kovin kuumana vuosien päästä. Mokassa vesi on kuumempaa.
Moccamasteriin olen ollut erittäin tyytyväinen. Keittää hyvät kahvit ja nopeasti. Plussaa tyylikkäästä ulkonäöstä.
Moccamasterin on paras. Kahvi tulee aina hyvää ja tasalaatuista. Levy pitää kahvin kuumana ja katkaisee virran jos keitin unohtuu "päälle". Lasipannu on kestävä.
Pesen muutaman kerran vuodessa laimennetulla etikkavedellä ja sitten huutelen keittämällä pari kannullista vettä.
Hyvä keitin.
Miten keitän vai miten parempaa? Teräksisellä kahvipannulla liedellä ja kahvista tulee pehmeämmän makuista, kun kahvissa oleva rasva ei suodatu pois niin kuin keittimellä keittäessä.