Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko demiseksuaali?

Vierailija
05.07.2020 |

Tämä termi tuli toisessa ketjussa vastaan ja ymmärsin, että saatan olla demiseksuaali. Samalla myös puhuttiin, että toista sellaista on vaikea (ainakin miehistä) löytää. Otetaan selvää miten on.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demiseksuaaleja ihmisiä, jotka ovat Tinderissä ja harrastaneet yhden illan juttuja. Mitä seuraavaksi, absolutisti joka ottaa vaan joka toinen päivä muutaman saunakaljan? 😅

Vierailija
22/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demiseksuaaleja ihmisiä, jotka ovat Tinderissä ja harrastaneet yhden illan juttuja. Mitä seuraavaksi, absolutisti joka ottaa vaan joka toinen päivä muutaman saunakaljan? 😅

En mä ainakaan löytänyt tuollaisia tästä ketjusta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 % vastaajista identifioituu demiksi! Tämä selittää palstan tavattoman seksikielteisyyden js vahvistaa käsitykseni siitä, että aseksuaalisuuden spektrin ihmisillä on täällä aivan valtava yliedustus.

Tässä ei siis ole mitään pahaa. Kannattaa vain ottaa tuo jakauma huomioon, kun lukee kommentteja.

Vierailija kirjoitti:

60 % vastaajista identifioituu demiksi! Tämä selittää palstan tavattoman seksikielteisyyden js vahvistaa käsitykseni siitä, että aseksuaalisuuden spektrin ihmisillä on täällä aivan valtava yliedustus.

Tässä ei siis ole mitään pahaa. Kannattaa vain ottaa tuo jakauma huomioon, kun lukee kommentteja.

Vaikka olen lähes aseksuaali, kammoksun seksikielteisyyttä, siis sitä kun ihmisiä tuomitaan ja arvostellaan seksin perusteella. Ärsyttää miten naisia painostetaan jatkuvasti seksuaalisuutensa häpeämiseen ja rajoittamiseen. Tämä tehdään niin, että samanlainen seksikäytös, mikä on ok/ihailtavaa miehillä, tuomitaan naisella äärimmäisen ilkeästi. Se on niin normaalia, että sitä vastaan on vaikea sanoa mitään, koska huorittelijat ja muut naisten halveksijat käyttäytyvät vain sen mukaan miten ovat oppineet, he eivät siis välttämättä näe käytöksessään mitään vikaa, vaan kuvittelevat kohteen ansaitsevan jopa suoranaisen kiusaamisen. Miesten kohdalla vastaavasti ihaillaan kokemusta ja vähätellään vähemmän seksiä harrastavia. Mielestäni seksin suhteen pitäisi olla sallivampia eri suuntiin eikä odottaa kaikilta tiettyä normia, eikä pitäisi olla kaksinaismoralismia.

Itse olen todella pidättyväinen seksuaalisuudessani, voisi sanoa jopa että olen valikoivan seksikielteinen: en pidä jatkuvasta seksin "tyrkyttämisestä", koska se tuntuu vain lisäävän seksuaalisuuteen liittyviä odotuksia ja vaatimuksia. Ainakin siinä muodossa miten se nyt mediassa näyttäytyy. Nykyisenlainen seksin tyrkyttäminen mediassa on eri asia kuin seksuaalisen vapauden edistäminen. Edistävää olisi se, että nähtäisiin seksuaalisuudesta ja sen puutteesta laajempi kirjo.

Vierailija
24/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisia orientaatioita on kolme: samaa sukupuolta kohtaan, eri sukupuolta kohtaan ja sekä samaa että eri sukupuolta kohtaan. Kaikki muut ovat fetissejä ja niiden kutsutminen seksuaalisiksi orientaatioiksi on loukkaus homoseksuaaleja kohtaan.

Vierailija
25/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis demiseksuaalin pitää tuntea ja rakastaa ihmistä kenen kanssa alkaa harrastaa seksiä. Ihastuminen on eri asia. Itse ainakin ihastun silmänräpäyksessä ja todellakin harrastan mielelläni seksiä vieraan ihmisen kanssa - kunhan se salamaihastuminen on tapahtunut. En pystyisi panemaan ellen olisi ihastunut, mutta demiseksuaalia se ei minusta tee.

Yllättäen leväperäisyys tai pihtaaminen eivät ole seksuaalisia suuntautumisia.

Vierailija
26/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? En mä ainakaan ole koskaan ollut tinderissä tai harrastanut yhden illan juttua. Oksettavia ajatuksia molemmat, just siks koska demi.

Missä täällä joku kirjoitti mitään tuollaista?

Vierailija
27/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että demiseksuaalisuutta ei ole olemassa. Se on muotisana. Tullut intersektionalismista kun ihmisiä erotellaan yhä pienempiin kategorioihin myös seksuaalisuuden suhteen. 

Oikeasti kyse on vain siitä, että jotkut pystyvät harrastamaan seksiä ilman tunteita ja jotkut eivät. Tämä ei ole mitään uutta, eikä sen takia tarvitse mitään uutta seksuaalisuutta keksiä.

On vain heteroseksuaalisuus, homoseksuaalisuus, lesbous ja biseksuaalisuus. 

Ensin sanot että demiseksuaalisuutta ei ole olemassa, ja sitten sanot, että on. "Oikeasti kyse on vain siitä, että jotkut pystyvät harrastamaan seksiä ilman tunteita ja jotkut eivät." No niin, tajusit, eli demiseksuaalisuus on olemassa.

Sillä, pystyykö joku harrastamaan seksiä ilman tunteita vai ei, ei ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa. Mahdollisista patoumista tai holtittomasta seksikäyttäytymisestä kannattaa jutella terapeutin kanssa siinä tapauksessa, että ne jotenkin hankaloittavat elämää. Muussa tapauksessa jatka elämääsi äläkä, ketään ei kiinnosta ketä panet ja kuinka usein/harvoin.

Vierailija
28/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Mulle se on ihan normaalia. Miesystäväni tuskin on demiseksuaali, mutta eipä sillä ole mitään merkitystä. Ei hänen tarvitsekaan olla.

Vierailija
29/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä siis määritelmä:

"Demiseksuaaliksi itseään kutsuvalla ihmisellä seksi linkittyy vahvasti tunnepuolen asioihin. Yleensä se tarkoittaa sitä, että henkilö ei koe seksuaalista halua toista kohtaan ennen kuin suhteessa on mukana rakkautta, luottamusta ja kiintymystä."

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/eiko-pelkka-seks…

Eli normaali? Miksi kaikelle pitää keksiä joku muka hieno nimi?

Koska on kätevämpää että sille on yksi sana kuin että pitäisi joka kerta sanoa erikseen se koko määritelmä. Voithan ehdottaa suomenkielistä / vähemmän hienoa sanaa, jos sinua häiritsee sanan mukahienous.

Pihtari/horoperse. Olet hyvä.

Vierailija
30/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että demiseksuaalisuutta ei ole olemassa. Se on muotisana. Tullut intersektionalismista kun ihmisiä erotellaan yhä pienempiin kategorioihin myös seksuaalisuuden suhteen. 

Oikeasti kyse on vain siitä, että jotkut pystyvät harrastamaan seksiä ilman tunteita ja jotkut eivät. Tämä ei ole mitään uutta, eikä sen takia tarvitse mitään uutta seksuaalisuutta keksiä.

Heteroilla ei selvästikään ole mitään käsitystä siitä, mitä seksuaalisella suuntautumisella tarkoitetaan.

Vierailija
31/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin sanot että demiseksuaalisuutta ei ole olemassa, ja sitten sanot, että on. "Oikeasti kyse on vain siitä, että jotkut pystyvät harrastamaan seksiä ilman tunteita ja jotkut eivät." No niin, tajusit, eli demiseksuaalisuus on olemassa.

Sillä, pystyykö joku harrastamaan seksiä ilman tunteita vai ei, ei ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa. Mahdollisista patoumista tai holtittomasta seksikäyttäytymisestä kannattaa jutella terapeutin kanssa siinä tapauksessa, että ne jotenkin hankaloittavat elämää. Muussa tapauksessa jatka elämääsi äläkä, ketään ei kiinnosta ketä panet ja kuinka usein/harvoin.

Enhän minä ole sanonut mitään seksuaalisesta suuntautumisesta mitään, vaan demiseksuaalisuudesta. Ihan sama miksi sen luokittelet: suuntautumiseksi vai joksikin muuksi.

Vierailija
32/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä siis määritelmä:

"Demiseksuaaliksi itseään kutsuvalla ihmisellä seksi linkittyy vahvasti tunnepuolen asioihin. Yleensä se tarkoittaa sitä, että henkilö ei koe seksuaalista halua toista kohtaan ennen kuin suhteessa on mukana rakkautta, luottamusta ja kiintymystä."

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/eiko-pelkka-seks…

Eli normaali? Miksi kaikelle pitää keksiä joku muka hieno nimi?

Koska on kätevämpää että sille on yksi sana kuin että pitäisi joka kerta sanoa erikseen se koko määritelmä. Voithan ehdottaa suomenkielistä / vähemmän hienoa sanaa, jos sinua häiritsee sanan mukahienous.

Pihtari/horoperse. Olet hyvä.

Ehkä otan kuitenkin mieluummin neutraalin "mukahienon" sanan kuin haukkumasanan. Kiitos.

Vierailija
33/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se edes ole mikään uusi juttu. Naiset ovat aina tarvinneet enemmän tunteita kyetäkseen harrastaa (nautinnollista) seksiä. Sen takia naisia on alistettu koska jos naiset saa päättää, iso osa miehistä jää ilman. Kyseessä ei ole mikään "raha ja status" mitä miehet aina jankkaa, vaan naisen seksuaalisuus on erilaista kuin miehen. Vaikka tätä asiaa vuosikymmeniä on jankutettu ja kirjoitettu seksioppaita ja kirjoja, se ei koskaan mene perille miehille. Ei ikinä.

Vaikka suurin osa naisista onkin demiseksuaaleja, silti on olemassa myös naisia jotka eivät sellaisia ole vaan ehkä miehisempiä seksuaalisuudeltaan. Iso osa naisista kuitenkin voi elää kokonaan ilman seksiä, jos ei löydy rakastavaa miestä.

Miehet tappelevat esimerkiksi Tinderissä pienestä osasta naisia, joilla ei tarvitse olla tunteita seksin harrastamiseen. Sellaisia naisia on vastaaviin miehiin verrattuna vähän joten  heillä on valinnanvaraa paljon. Siinä jää peräkammarinpojat armottomasti jalkoihin. Se ei silti tarkoita etteikö niillä peräkammarinpojillakin olisi omat ottajansa. Kyseessä on kohtaamisongelma, etenkin kun ne peräkammarinpojat kiinnostuvat eniten juuri niistä seksuaalista aktiivisuutta hehkuvista iloisista naisista tylsien vaatimattomien vanhapiikojen (pihtareiden) sijaan.

Vierailija
34/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vain tavallinen ihminen, eikö se riitä?

Mua vähän ärsyttää nämä tämmöset kommentit, koska mäkin kuvittelen olevani ihan normaali. Silti edellinen parisuhde päättyi, kun mies ei vaan kyennyt ymmärtämään miten mä vaikutan niin haluttomalta. Parisuhteen alussa jopa epäili että mä olen aseksuaali. Eikä mulla ollut mitään sanaa, millä kuvailla itseäni, koska omasta mielestäni olen NORMAALI. Mutta olisi ainakin mua auttanut, jos olisin osannut sanoa että olen demiseksuaali, en tule ikinä haluamaan ketään jota kohtaan mulla ei ole tunteita. Eikä mulla ole tunteita ketään kohtaan, jonka olen tuntenut vasta pari viikkoa.

Vierailija
35/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti.

En ole koskaan kokenut 1 yön suhdetta juuri tuosta syystä. Haluan että seksissä on aitoa tunnetta ja hellyyttä mukana. Pelkkä pano ei antaisi mitään.

Vierailija
36/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/56 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demiseksuaali ei kyllä ole aseksuaali eikä kuulu samaan spektriin mielestäni. Olen demi- ja sapioseksuaali. Kaukana aseksuaalisesta silloin kun oikean ihminen löytyy. Silloin haluan häntä enemmän kuin mitään muuta ja jatkuvasti. Se on vain hyvin hidas prosessi(vuosien)ja hyvin harvaa haluan.

Vierailija
38/56 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen aidosti empaattinen ihminen joka kykenee oikeasti arvostamaan ja rakastamaan kumppaniaan ole demiseksuaali. Sitten on nämä muut jotka hinkkaa itseään mihin vain ulokkeeseen tai painaa mitä vaan reikää, aivottomat, petolliset ja rakastamiskyvyttömät oliot.

Hyi, onpa ikävästi sanottu kaikkia niitä kohtaan, jotka eivät ole demiseksuaaleja. Saako tällainen kommentointi sinut tuntemaan ylemmyydentuntoa? Ja ihmiset täällä suurella joukolla painavat peukkua ylöspäin.. tuliko parempi mieli?

Vierailija
39/56 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole seksikielteinen enkä aseksuaali. Päinvastoin. Rakastan seksiä ja haluaisin sitä enemmänkin kuin yksi tai kaksi kertaa päivässä. Mutta miesystäväni ei pysty fyysisesti enempään. En harrastanut seksiä ennen tätä parisuhdetta kuin vain kahden ihmisen kanssa. Noiden kokeilujen jälkeen ymmärsin, etten nauti seksistä kenen vain tuntemattoman ihmisen kanssa. Minä tarvitsen henkisen yhteyden, täydellisen luottamuksen ja joitain rakkauden kaltaisia tunteita voidakseni olla intiimisti toisen ihmisen kanssa ja nauttiakseni siitä. Kun olen sen ihmisen löytänyt, niin nautin seksistä ihan suunnattomasti.

Vierailija
40/56 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis demiseksuaalin pitää tuntea ja rakastaa ihmistä kenen kanssa alkaa harrastaa seksiä. Ihastuminen on eri asia. Itse ainakin ihastun silmänräpäyksessä ja todellakin harrastan mielelläni seksiä vieraan ihmisen kanssa - kunhan se salamaihastuminen on tapahtunut. En pystyisi panemaan ellen olisi ihastunut, mutta demiseksuaalia se ei minusta tee.

Yllättäen leväperäisyys tai pihtaaminen eivät ole seksuaalisia suuntautumisia.

Nuohan ovat tunneperäistä leimaamista ja arvottamista. Irtoseksin ei tarvitse olla hyväksikäyttävää tai toista alentavaa. Ne eivät ole mitenkään sisäänrakennettuja. Toki valitettavan moni halveksii sekä itseään että kumppaniaan ja tämä myrkyttää irtoseksiä. Sen ei kuitenkaan tarvitsisi olla niin.

Pihtaaminen kertoo suhteen luonteesta kaiken olennaisen. Tuollaisista suhteista pitäisi pyrkiä ulos asap missä seksillä pelataan. Tai missä ei edes osata muuta.