Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko demiseksuaali?

Vierailija
05.07.2020 |

Tämä termi tuli toisessa ketjussa vastaan ja ymmärsin, että saatan olla demiseksuaali. Samalla myös puhuttiin, että toista sellaista on vaikea (ainakin miehistä) löytää. Otetaan selvää miten on.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis määritelmä:

"Demiseksuaaliksi itseään kutsuvalla ihmisellä seksi linkittyy vahvasti tunnepuolen asioihin. Yleensä se tarkoittaa sitä, että henkilö ei koe seksuaalista halua toista kohtaan ennen kuin suhteessa on mukana rakkautta, luottamusta ja kiintymystä."

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/eiko-pelkka-seks…

Vierailija
2/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut suhteessa miehen kanssa ilman että olemme jo pitkään tunteneet toisemme ystävinä/kavereina. Mahdoton ajatus haluta miestä jota en tunne hyvin. Siksi en harrasta tindereitä tms. En voi tutustua uuteen ihmiseen oletuksella, että se johtaisi parisuhteeseen tai seksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut suhteessa miehen kanssa ilman että olemme jo pitkään tunteneet toisemme ystävinä/kavereina. Mahdoton ajatus haluta miestä jota en tunne hyvin. Siksi en harrasta tindereitä tms. En voi tutustua uuteen ihmiseen oletuksella, että se johtaisi parisuhteeseen tai seksiin.

Samaa mieltä, mutta harrastin tinderiä ja mieheni sieltä löysin.

Ei tinder ole mikään seksihurjastelun mekka. Sitä voi käyttää juuri sellaisen seuran löytämiseen kuin itse haluaa. Yhdenkään miehen kanssa en suudellut tai harrastanut seksiä. Tapasin heitä lähes 40.

Vierailija
4/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastannut, koska ei ollut valintaa ”ehkä”. En pysty ymmärtämään yhden yön juttuja laisinkaan. Olen 51, Minulla on ollut kolme miestä. ja elämäni aikana tavannut ehkä 5-10 miestä, jotka ovat saaneet housuni märiksi pelkällä olemassaolollaan. En ymmärrä, miksi menisin sänkyyn kenenkään muun, kuin sellaisen kanssa. Nykyisen aviomieheni kanssa en kyennyt hillitsemään itseäni viidensien treffien jälkeen. Eihän silloin voi olla sellaista ”tunnesidettä” vielä.

Vierailija
5/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä siis määritelmä:

"Demiseksuaaliksi itseään kutsuvalla ihmisellä seksi linkittyy vahvasti tunnepuolen asioihin. Yleensä se tarkoittaa sitä, että henkilö ei koe seksuaalista halua toista kohtaan ennen kuin suhteessa on mukana rakkautta, luottamusta ja kiintymystä."

Eli normaali? Miksi kaikelle pitää keksiä joku muka hieno nimi?

Vierailija
7/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jos en ole ihastunut kehenkään, mun koko seksuaalisuus sammuu ja painuu jonnekin taka-alalle. Haluja ei ole. Vasta kun kohtaan jonkun kiinnostavan miehen, halutkin taas heräävät. Parisuhteessa olen kyltymätön.

Vierailija
8/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa näitä ”hienoja” seksuaalinimityksiä. Kartan kaikkia, jotka näitä nimikkeitä käyttävät.

N27

Vierailija
9/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain tavallinen ihminen, eikö se riitä?

Vierailija
10/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin en, olen mies. En ole koskaan harrastanut yhden illan suhteita. Runkkaan kuitenkin säännöllisesti kuville joihin ei liity muita tunteita. Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö ne tunteet olisi tärkeitä. Minulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa alkaa suhteeseen johon ei liity tunteita.

Vierailija
11/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että demiseksuaalisuutta ei ole olemassa. Se on muotisana. Tullut intersektionalismista kun ihmisiä erotellaan yhä pienempiin kategorioihin myös seksuaalisuuden suhteen. 

Oikeasti kyse on vain siitä, että jotkut pystyvät harrastamaan seksiä ilman tunteita ja jotkut eivät. Tämä ei ole mitään uutta, eikä sen takia tarvitse mitään uutta seksuaalisuutta keksiä.

On vain heteroseksuaalisuus, homoseksuaalisuus, lesbous ja biseksuaalisuus. 

Vierailija
12/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka niin väitti olevansa demiseksuaali ja kykenemätön seksiin tuntemattomien kanssa, rupesikin yhtäkkiä harrastamaan yhdenyön juttuja :D se siitä demittämisestä.

Vierailija
13/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä siis määritelmä:

Eli normaali? Miksi kaikelle pitää keksiä joku muka hieno nimi?

Koska on kätevämpää että sille on yksi sana kuin että pitäisi joka kerta sanoa erikseen se koko määritelmä. Voithan ehdottaa suomenkielistä / vähemmän hienoa sanaa, jos sinua häiritsee sanan mukahienous.

Vierailija
14/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että demiseksuaalisuutta ei ole olemassa. Se on muotisana. Tullut intersektionalismista kun ihmisiä erotellaan yhä pienempiin kategorioihin myös seksuaalisuuden suhteen. 

Oikeasti kyse on vain siitä, että jotkut pystyvät harrastamaan seksiä ilman tunteita ja jotkut eivät. Tämä ei ole mitään uutta, eikä sen takia tarvitse mitään uutta seksuaalisuutta keksiä.

On vain heteroseksuaalisuus, homoseksuaalisuus, lesbous ja biseksuaalisuus. 

Ensin sanot että demiseksuaalisuutta ei ole olemassa, ja sitten sanot, että on. "Oikeasti kyse on vain siitä, että jotkut pystyvät harrastamaan seksiä ilman tunteita ja jotkut eivät." No niin, tajusit, eli demiseksuaalisuus on olemassa.

Vierailija
15/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vain tavallinen ihminen, eikö se riitä?

Miksi käyttää erikseen sanaa tavallinen, kun kaikkihan me ollaan tavallisia. Ihan turha sana!!1

Vierailija
16/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis demiseksuaalin pitää tuntea ja rakastaa ihmistä kenen kanssa alkaa harrastaa seksiä. Ihastuminen on eri asia. Itse ainakin ihastun silmänräpäyksessä ja todellakin harrastan mielelläni seksiä vieraan ihmisen kanssa - kunhan se salamaihastuminen on tapahtunut. En pystyisi panemaan ellen olisi ihastunut, mutta demiseksuaalia se ei minusta tee.

Vierailija
17/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 % vastaajista identifioituu demiksi! Tämä selittää palstan tavattoman seksikielteisyyden js vahvistaa käsitykseni siitä, että aseksuaalisuuden spektrin ihmisillä on täällä aivan valtava yliedustus.

Tässä ei siis ole mitään pahaa. Kannattaa vain ottaa tuo jakauma huomioon, kun lukee kommentteja.

Vierailija
18/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Tinderissä on oletuksena, että se on kevyempää ja fyysisempää, mutta voi sieltä muitakin löytää. Pitää vain suorittaa hieman etukäteiskarsintaa ja keskustella asioista. Sitten kun löytyy sopiva niin vain tapaamaan.

ap

Vierailija
19/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen mkhgdfukbkkseksuaali.

Vierailija
20/56 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon semiseksuaali. Ajoittuu nuo halut aina tiettyyn aikaan kuusta. Muutoin ei ollenkaan.