Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys työnhausta

Vierailija
26.04.2013 |

Työnhakuilmoituksissa yleensä lukee lopussa 'lisätietoja tehtävästä antaa päällikkö x, ja puhelinnumero/sähköposti' tms., jos haette työpaikkaa niin otatteko aina yhteyttä ja pyydätte lisätietoja? Itse en ole tätä tehnyt koskaan, mutta nyt mietin pitäisikö. Ongelmana vaan on, etten tässä vaiheessa oikein keksi mitään mistä haluaisin lisätietoja...!

Nykyinen määräaikaisuuteni päättyy pian, ja nyt huomasin että samassa firmassa, mutta eri toimipisteessä ja eri yksikössä, on avoinna paikka jota voisin hakea. Olen tosi kiinnostunut paikasta ja uskoisin että se olisi mulle oikein sopiva, mutta mietin pitäisikö mun tehdä tikusta asiaa ja ottaa yhteyttä, kun sellainen mahdollisuus ilmoituksessa mainitaan. Ilmoitus tosin on niin yksityiskohtainen, ja olen firmassa ollut jo pitkään, joten sikäli mulla ei tässä hakuvaiheessa ole oikeasti tarvetta edes lisätiedoille.

Miten tekisitte, soittaisitteko tai laittaisitteko sähköpostia? Mitä kysyisitte?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yhteyttä, jos on oikeasti joku sellainen kysymys, joka on minulle kynnyskysymys siihen, että haenko edes sitä paikkaa ja joka ei selviä ilmoituksesta tai firman nettisivuilta.

Näin on harvoin, yleensä ilmoitukset osataan laatia niin, että sieltä löytyy kaikki olennainen. Yksityiskohdista keskustellaan sitten mahdollisessa haastattelussa.

Viimeksi otin yhteyttä, kun ilmoituksesta ei selvinnyt, vastaako haettava henkilö asiastaan yksin koko organisaatiossa vai onko vastuu ko asiasta jaettu useamman henkilön kesken. Tähän liittyen ei myöskään selvinnyt ilmoituksesta, tekeekö haettava henkilö töitä pääsääntöisesti yksin vai onko siellä joku tiimi kyseistä asiaa hoitamassa. Kävi sitten niin, että rekrykonsultti ei osannut suoralta kädeltä vastata asiaan ja lupasi palata siihen keskusteltuaan firman edustajien kanssa. No, hän palasi asiaan vasta, kun hakuaika oli jo umpeutunut. En sitten edes hakenut koko hommaa. Minusta tämä antoi jo niin oudon kuvan koko touhusta, että en halunnut hakea.

Sellaista puhelua välttäisin, että ei ole oikein mitään asiaa. Soitin nyt vaan kun olen kiinnostunut, mutta en oikein osaa kysyä mitään -puhelut on turhauttavia.

Vierailija
2/6 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos päädyt soittamaan ja ilmoituksessa on annettu soittoaika, niin noudata sitä! Kuulostaa itsestäänselvältä, mutta ei sitä ole. Meille tuli viimeksi täysin turhia puheluita väärään aikaan, ei tarvitse ilmoittaa puhelimitse, että "hei, laitoin teille 5 minuuttia sitten hakemuksen, jokohan sen näitte".

Soita, jos sinulla on oikeasti jotakin oleellista kysyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, näistä oli oikeasti apua! :) Enpä taida nyt ainakaan heti olla sinne soittamassa, katsotaan nyt jos kysymyksiä herää ennen haun päättymistä.

Vierailija
4/6 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sellainen hakija, jonka kanssa on puhunut puhelimessa (ja joka on vaikuttanut täyspäiseltä) jää mieleen enemmän kuin vaan pelkän hakemuksen perusteella.

Yritä keksiä jotain järjellistä kysyttävää, vaikka ymmärrän, että se on hankalaa, jos ilmoitus on kattava.

Vierailija
5/6 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Joo, lähinnä sitä mietin että pitäisi keksiä oikeasti jotain fiksua kysyttävää, kun jotenkin tuntuu että sellainen tikusta asiaa -puhelu olisi vähän tyhmä ts. tekeekö sillä lähinnä enemmän hallaa itselleen että soittaa vain soittamisen vuoksi? (Ja laitetaanko noita yhteystietoja ilmoituksiin vain sen takia, kun niin "täytyy" tehdä?)

Onneksi hakuaikaa on vielä jäljellä, joten ehdin tutustua tarkemmin tuon yksikön toimintaan niin ehkä sitten syntyy jotain kysymyksiäkin.

Vierailija
6/6 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjänpäiväisyyksen kyseleminen ei varmasti jätä positiivista muistikuvaa päällikölle.

Jos ei ole oikeasti jotain kysyttävää, älä soita. En muista että olisin koskaan soittanut töitä hakiessani ensin työpaikkaan. Kyllä ne soittaa jos heillä on jotain kysyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi