Mistä johtuu rusas hiustenlähtö naisella?
Minulla on alkanut lähteä hiuksia runsaasti. Niitä löytyy nykyään jokapaikasta kotoa. Hiustenlähtöä en varmaan kunnolla huomaisia muuten, mutta suihkussa ollessa käteen jää isohko tukko hiuksia n.10hiuksen nippu.
Mistä tämä voi johtua?
Onko mitään lääkettä, hiusainetta tms mikä auttaisi?
Minulla on paksut hiuksen, mutta huomaan itsekkin jo niiden ohentuneen :(
Kommentit (13)
Mulla on lähtenyt paljon hiuksia viime aikoina. Lopetin pillerit n. puoli vuotta sitten, joten arvelen että johtuu siitä. Vähän kyllä jännittää, että tasaantuuko tilanne jossain vaiheessa. Ennen olivat paksut, nyt huomaan selvästi ohentuneen.
Mulla oli yhtenä syksynä useampi antibioottikuuri ja isäni kuoli heti niiden loputtua. Hiuksissakin se näkyi. Niitä tuntui lähtevän enemmän ja uusia hiuksia ei alkanutkaan kuulua lepovaiheessa olleista hiustupista. Kampaaja mm. kysyi keväällä, että mitä sulle on tapahtunut, kun hiuksissa ei näy tietynmittaisessa kasvuvaiheessa olevia hiuksia ollenkaan. Onneksi tilanne normalisoitui ja sitten yhtäkkiä hiusten seassa olikin paljon sellaisia lyhempiä ihan ilman mitään ohennusleikkauksia. Enpä tiedä kummasta syystä hiukset reagoivat enemmän, sairaudesta ja lääkkeitä vai surusta ja stressistä.
Mulla lähti parina vuotena aivan tolkuttomasti hiuksia tietyn jakson ajan kerran vuodessa. Mun hiukset ovat nyt aivan lirut, mutta olen syönyt kalkkitabletteja, vitamiineja ja käyttänyt tätä samppoota:
http://sim.fi/fi-biobotanical-shampoo
Tuo sai mun mielestä hiukset oikeasti kasvamaan ja tänä vuonna mulla ei ole tullut hiuskatoa, joten toiveissa on, että saan paksummat hiukset. =)
et siis raskaana ole? silloin tuo on vielä pentä, apteekissähän on vaikka mitä tuotteita, sinne vaan kyselee.. Onko stressiä, se on aikamoinen tekijä, sitten kilpirauhaset, onko ne kunnossa? ruokavalio jne jne... mitä muutoksi elämässäsi on?
Raskaana ollessa mun hiukset kukoisti ja niitä ei lähtenyt yhtään ja paksunivat paljon. ei mennyt kauaa synnytyksen jälkeen kun niitä rupesi tippumaan ja paljon. Rauhoittui sitten kyllä itsestään puolessa vuodessa... Eli jos sulla on pieni lapsi niin odottele rauhassa mutta jos ei niin kysäse lääkäristä / kampaajalta mikä voisi auttaa.
Moi! Mulla on sama ongelma ollut jo useamman kuukauden :( Lueskelin netistä, että hiestenlähtö saattaisi johtua sinkin puutteesta. Nyt siis syön sinkkitabletteja ja katson auttaako, Vielä en ole muutosta huomannut, mutta en ole noita syönytkään vielä kuin viikon.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 08:57"]
Moi! Mulla on sama ongelma ollut jo useamman kuukauden :( Lueskelin netistä, että hiestenlähtö saattaisi johtua sinkin puutteesta. Nyt siis syön sinkkitabletteja ja katson auttaako, Vielä en ole muutosta huomannut, mutta en ole noita syönytkään vielä kuin viikon.
[/quote]
En ole raskaana, eikä ole pieniä lapsia. Stressiä voi olla jonkin verran, muttei mitään merkittävää. Kilpirauhasistani en osaa sanoa mitää :)
ap
Ainakin tuo kilpirauhasen vajaatoiminta on aika tavallinen hiustenlähdon syy. Mutta yleensä on muitakin oireita: väsymys, palelu jne.
Mulla anemia aiheutti hiusten lähtöä.
Miten ne lähtee? Siis katkeilee vai ihan kunnolla juuresta?
Mulla vaikutti aikoinaan stressi. Oli tosi hektinen työtilanne, paljon matkustelua ja epäsäännöllistä elämää (lennot jne.). Ruokaliokin oli aika heikossa hapessa. Lisäksi mieltä painoi perheen selvityminen. Toki he pärjäsivät, mutta tuli vaan mietittyä vähän liikaa...
Sitte aloin syödä TIETOISESTI hyvin ja reissuilla harrastin joogaa, uimista jne., kun oli aikaa. Sitten myös hiusten ja kynsien kunto parani aika pian.