Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin kaikkeen sossusta saa rahaa?

Vierailija
10.07.2006 |

kiinnostaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi ne maksaa sairaalamaksuja ja vauvalle esim. vaunut ja pinniksen, jos tuloja ei ole lainkaan.

Vierailija
2/9 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin Helsingissä. Täällä ei varsinaisella tarpeella ole mitäänmerkitystä, vaan sillä, kuulutko tiettyyn ihmisryhmään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärilaskuihin, sairauden hoitoon tarkoitettuihin lääkkeisiin. Ei siis esim. e-pillereihin.

Noiden lisäksi annetaan nk. perusosa, jonka tulee riittää kaikkeen muuhun. Perusosa on kaikille samankokoinen, sitä ei voi " puhua suuremmaksi" toisin kuin aina uskotellaan. Perusosan määrä riippuu kaupungista, isoimmissa kaupungeissa saa vähän enemmän. Se on noin 350 euroa kuukaudessa. Sillä pitää ostaa vaatteet, huonekalut, ruoat, puhelin- ja nettimaksut, tv-lupa, vesimaksu ja kaikki muukin siis.

Vierailija
4/9 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin siis normirahat joka kk ja sen lisäksi lähes joka kk harkinnanvaraista milloin mihinkin..

Meillä oli tosi ok työntekijä.. Oltiin opiskelijoita ja pienet lapset! Saatin kerran jopa rahaa ns. virkistykseen sossusta sata euroa. Tuli tarpeeseen kyllä!

Vierailija
5/9 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esimerkiksi tässä kaupungissa harkinnanvaraista voi saada 50 euroa/kk/talous. Enempää ei tipu.

Vierailija
6/9 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnäriltä. Kyselivät tarttenko lastenhoitoapua (nuori yh olin/olen). Kysyivät myös tarttenko pinnasänkyä, vaunuja, pesukonetta...

Ilmeisesti vähän kaikkea olis ollut tarjolla.

Kaverit kehotti ottamaan kaiken irti, mitä tarjotaan, mutta kaikki oli jo hankittuna, joten en " ottanut" mitään... :)

Vierailija
7/9 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vaunut saa lainaksi kolmeksi vuodeksi pakilan työkeskuksesta.

Vierailija
8/9 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis työtön/saikulla..

Sain rahaa mm. takkiin, housuihin, paitoihin, alusvaatteisiin(mm. rintsikoihin 50e!!!!).. oli ihan äimänä oikeesti.

Kaveri on nyt samassa tilanteessa eikä saa sossusta mitään muuta kun perusosan.. Kai ne tosiaan kattoo vähän tapauskohtaisesti mitä sieltä saa!

Vierailija
9/9 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen saanut perusosan lisäksi rahaa 25¿ käytettyyn jatkettavaan sänkyyn, 80¿ käytettyihin rattaisiin pojalle sekä nyt viimeisimpänä 100¿ käytettyihin kaksostenrattaisiin. Täällä on 100¿ tuo maksimisumma rattaisiin/vaunuihin ainakin, tosin jos olisimme saaneet 400¿ maksaneet kaksostenrattaat olisimme saaneet tuon satasen lisäksi toisen satasen muistaakseni perhesosiaalityön puolelta mistä voi myöskin saada harrastus/virkistystoimintaan avustusta, en tosin tiedä kuinka helposti. Mukavaa avustusta kumminkin ottaen huomioon, että itse minimiäippärahalla ja mies opiskelee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi