Perityt kiinteistöt ja avuton sisko
Taustaksi se, että olemme kasvaneet maalla perheessä, jossa työnjako oli perinteinen. Isämme teki kaikki remontti-ym. työt, äiti sisätyöt.
Omassa nuoruuden parisuhteessa mentiin samalla mallilla, mutta avioeron myötä pakon edessä opin uusia taitoja ja nyt olen jo kymmenen vuotta pyörittänyt lapsperhe-elämää omakotitalossa, oppinut tekemään itse ja teettämään asioita ammattilaisilla.
Sisko on edelleen kädetön. Tässä väliaikana olen pyörittänyt kuolinpesän kiinteistöjä ja nyt haluan niistä eroon. Sisareni ei halua niistä luopua ja en halunnut aluksi minäkään, mutta nyt on ollut pakko todeta että voimani eivät riitä. Kesämökin olisin ollut valmis lunastamaan itselleni mutta se ei käynyt....mieluummin sitten luovun kuin jaan omistuksen. En tiedä miten tämä soppa selvitetään niin ettei välit mene? Sisareni on jo nyt vihainen siitä että ehdotan mökistä luopumista.
Kommentit (22)
Älä ole kateellinen ja katkera!!!
Kiitos. Tämä on hyvä idea. En tosiaan ole aina jaksanut olla neutraali vaan luetellut tekemisiäni. Jotenkin yrittänyt saada toisen tajuamaan miten paljon kaikkea pitää tehdä ja että hänkin tajuaisi tehdä osansa.