Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri: Influenssa on pahempi terveysriski kuin korona

Vakava tartuntatauti
05.07.2020 |

https://www.kalajokilaakso.fi/uutinen/588550

Influenssa tappaa vauvoja, lapsia, nuoria ja terveysikäisiä, koska riskiryhmä on rokotettu. Sellaiset 500 - 2000 vuosittain Suomessa. :(

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Italiassa kun rekkaletkat raijasi ruumiitta mahtoi tämäkin lääkäri istua jossain perunakellarissa säkki päässä häpeämässä tammikuista lausuntoaan....

Vierailija
22/37 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on monta kertaa tappavampi kuin influenssa.

Ei ole, maaliskuusta asti on tiedetty, että influenssa on pahempi tauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo Italiassa kun rekkaletkat raijasi ruumiitta mahtoi tämäkin lääkäri istua jossain perunakellarissa säkki päässä häpeämässä tammikuista lausuntoaan....

Ei vaan kaikki lääkärit ovat olleet tuota mieltä koko ajan, koska se on fakta. Onko sinun noin vaikea erottaa omaa mutuasi faktoista :D

Vierailija
24/37 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli kirjoitettu 31.1.2020..Joten tällä hetkellä voisi olla jo vähän eri mieltä...

Ei ole, koska tuohan on täysin faktaa. Lääkärit olleet koko ajan tuota mieltä. Jokainen.

Vierailija
25/37 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se varmasti pitää paikkansa silti, että influenssaa ei oteta riittävän vakavasti. Yksi koronan positiivisista seurauksista on ollut se, että suhtautuminen ihan tavallisiin flunssiinkin on muuttunut. Ei hyväksytä että kulkee ympäriinsä tartuttamassa, saa olla sairaslomalla ym. Ja enemmän on puhuttu siitä, että vakavia jälkitauteja voi tulla ja influenssa voi joissain tapauksissa olla myös perusterveelle vaarallinen. Jos ihmisten asenteet muuttuvat pysyvämmin, niin tämä kaikki voi oikeasti vähentää erilaisten tartuntatautien määriä, ja myös jälkitauteja jos saa sairastaa ja parantua rauhassa. Oma asenteeni on ainakin muuttunut paljon, olen aiemmin ollut juuri sellainen iloinen viruslinko joka menee töihin Buranan voimalla vaikka pää kainalossa, ja vapaa-ajan rientoihin ainakin pikkukipeänä. Korona on herättänyt ajattelemaan tällaisen toiminnan seurauksia kanssaihmisille.

Ei suhtautuminen tavallisiin flunssiin ole muuttunut. AINOA syy suojella nyt itseä ja muita tavalliselta flunssalta on se, etteivät OIREETTOMAT henkilöt tartuttaisi koronaa.

Heti, kun koronaan ei enää kuole ihmisiä tai siihen on toimiva rokote, flunssia tartuteaan samalla tavalla kuin ennenkin, eikä asialla ole väliä. En ainakaan itse aio jatkaa käsienpesua tai mitään etäisyyksien pitämisiä silloin. Eri asia on, kauanko tähän menee, mutta vain i d i o o t ti pöpökammoinen pelkää viruksia ja bakteereita ja vauhkoilee, kuten sinä, että aina pitää pestä käsiä, ei saa aivastella ja yskiä ja muuta tyhmää.

Minusta aikaisempi normaali oli OIKEIN HYVÄ.

Vierailija
26/37 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se varmasti pitää paikkansa silti, että influenssaa ei oteta riittävän vakavasti. Yksi koronan positiivisista seurauksista on ollut se, että suhtautuminen ihan tavallisiin flunssiinkin on muuttunut. Ei hyväksytä että kulkee ympäriinsä tartuttamassa, saa olla sairaslomalla ym. Ja enemmän on puhuttu siitä, että vakavia jälkitauteja voi tulla ja influenssa voi joissain tapauksissa olla myös perusterveelle vaarallinen. Jos ihmisten asenteet muuttuvat pysyvämmin, niin tämä kaikki voi oikeasti vähentää erilaisten tartuntatautien määriä, ja myös jälkitauteja jos saa sairastaa ja parantua rauhassa. Oma asenteeni on ainakin muuttunut paljon, olen aiemmin ollut juuri sellainen iloinen viruslinko joka menee töihin Buranan voimalla vaikka pää kainalossa, ja vapaa-ajan rientoihin ainakin pikkukipeänä. Korona on herättänyt ajattelemaan tällaisen toiminnan seurauksia kanssaihmisille.

Ei suhtautuminen tavallisiin flunssiin ole muuttunut. AINOA syy suojella nyt itseä ja muita tavalliselta flunssalta on se, etteivät OIREETTOMAT henkilöt tartuttaisi koronaa.

Heti, kun koronaan ei enää kuole ihmisiä tai siihen on toimiva rokote, flunssia tartuteaan samalla tavalla kuin ennenkin, eikä asialla ole väliä. En ainakaan itse aio jatkaa käsienpesua tai mitään etäisyyksien pitämisiä silloin. Eri asia on, kauanko tähän menee, mutta vain i d i o o t ti pöpökammoinen pelkää viruksia ja bakteereita ja vauhkoilee, kuten sinä, että aina pitää pestä käsiä, ei saa aivastella ja yskiä ja muuta tyhmää.

Ja siis itse olen aikaisemmin jäänyt aina kotiin sairastamaan, jos olen kipeä, se, ettet itse (sinä, jolle vastaan) ole tehnyt niin, onkin ollut tyhmää, mutta nytpä opit. Tosin kaikkia ei flunssa kaada samalla tavalla, joten jos on voinut mennä töihin niin siitä vain. Itse en ois kyennyt.

Vierailija
27/37 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa (jos ei ole oireeton) aiheuttaa yleensä niin kovat oireet 2 viikoksi, että tyhminkin tajuaa pysyä sängynpohjalla. Näin se ei leviä kuin vain ennen oireiden ilmeentymistä, mutta influenssa on niin äkäinen virus, että kovat oireet alkavat nopeasti tartunnan jälkeen.

Koronatauti on oireeton tai niin lievä ja lyhyt, että sairastuneet pelaavat jääkiekkoa ja bilettävät yökerhoissa.

Vierailija
28/37 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koronarokotus on tehty ja tautia sairastelti, huomataan että hittolainen influenssa on 100 kertaa vaarallisempi.

Vierailija
29/37 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei koskaan tule niitä ."anteeksi olin väärässä"-lausuntoja.

Vierailija
30/37 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsienpesu nyt on yhtä perushygieniaan kuuluva asia kuin takapuolen pyyhkiminen. Älä pliis lopeta niistä kumpaakaan.

Vierailija
31/37 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minutkin korona on herättänyt ajattelemaan ja olen päätynyt siihen, että influenssakaudella pitää sulkeutua kotiin, laittaa maski naamalle ja visiiri päähän, mennä huoneen nurkkaan ja tuijottaa seinää.

Vierailija
32/37 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Krista Kiurun mielestä korona oli Suomessa pahempi kriisi kuin sisällissota tai toinen maailmansota.

Tietenkin naisen mielestä se kriisi on pahempi, jossa naisiakin voi kuolla.

Vierailija
33/37 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan vaikuta siltä, kun korona vaurioittaa keuhkoja, sydäntä, munuaisia, keskushermostoa...

Ja nythän on havaittu, että korona tarttuu herkemmin ja nuorempiin kuin alussa. Eikä ole rokotetta kuten influenssaan.

Lähde? Mielellään sellainen lähde, josta selviää, miten tutkimus on tehty, miten siinä on esim. eritelty johjtuuko potilaan keuhko-, sydän-, munuais- ja keskushermosto-ongelmat koronasta vai onko kyseisten sairauksien syynä ollut joku muu, vaikka potilas olisikin aiemmin sairastanut koronan?

Kiinnostaisi myös tietää, että jos noita vaivoja laitetaan koronan syyksi, niin on kyseiset vaivat sitten muiden vuoksi syyksi jostain ihmeen syystä vähentyneet? Eli onko vaivojen kokonaismäärä oikeasti koronan myötä lisääntynyt, siitäkinhän voisi tehdä aika suoria päätelmiä, mutta ei täysin, koska varmasti ongelmana on sekin, että perusterveydenhuolto laiminlyödään nyt koronan pelossa.

Et ole selvästikään lukenut mitään koronaan liittyvää kansainvälistä tutkimustietoa tai lääketieteellisten julkaisujen artikkeleita? Mitä jos näkisit itse hieman vaivaa, etkä pyytäisi anonyymejä palstailijoita apuopettajiksesi?

Vierailija
34/37 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minutkin korona on herättänyt ajattelemaan ja olen päätynyt siihen, että influenssakaudella pitää sulkeutua kotiin, laittaa maski naamalle ja visiiri päähän, mennä huoneen nurkkaan ja tuijottaa seinää.

Muiden kannalta ihan hyvä jos toimit noin.

Vierailija
35/37 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli kirjoitettu 31.1.2020..Joten tällä hetkellä voisi olla jo vähän eri mieltä...

Ei ole, koska tuohan on täysin faktaa. Lääkärit olleet koko ajan tuota mieltä. Jokainen.

Ai, sinä oletkin valehteleva trolli.

Vierailija
36/37 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat sairastaneena komppaan sitä että influenssa oli 1000x pahempi kokemus kuin korona. eihän influenssasss olis edes voinu mennä testiin ja selvittää altistuneita.

Vierailija
37/37 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aloitus tammikuuta-20 !!