Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö kirkkaita värejä....mitä kirkkaat värit viestii henkilöstä?

Vierailija
05.07.2020 |

Itse olen arka kirkkaissa väreissä vaikka ne periaatteessa sopisivatkin mutta niiden yhdistely on hankalaa

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kalpea punapää ja käytän kirkkaita värejä, koska itse olen niin kalpea. Pastellit on ihan vihoviimeisiä värejä mun iholle. Tosin neonväreissä näytän ruumiilta.

Vierailija
22/31 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kalpea punapää ja käytän kirkkaita värejä, koska itse olen niin kalpea. Pastellit on ihan vihoviimeisiä värejä mun iholle. Tosin neonväreissä näytän ruumiilta.

Neonväri ja neonväri, enemmän se on siitä vaatteen laadusta ja mallista kiinni että miltä näyttää, ja missä tilanteessa käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pääasiassa neutraaleja värejä, mutta joskus voi olla pieni osa jotain kirkasta väriä, esim. mustien vaatteiden kanssa punainen laukku.

Ennen käytin kirkkaampia värejä, mutta se ei johtunut mieltymyksestäni vaan:

- Olin yleensä liian pihi ostaakseni uusia vaatteita, joten käytin mitä satuin saamaan ilmaiseksi, ja nehän olivat satunnaisia eri värejä. Kun sain ilmaiseksi vaatteita, en viitsinyt heittää niitä pois ja syntyi kierre, että en edelleenkään kiirehtinyt uusien vaatteiden hankkimisessa.

- Ei ollut tyylitajua enkä osannut yhdistellä toisiinsa sopivia värejä. En hahmottanut ulkonäön kokonaisuutta. Päälläni oli siis mitä sattuu, eikä todellakaan harkinnan vuoksi tai siksi, että vaatteet olisivat jotenkin "edustaneet" minua, positiivisuutta varsinkaan.

- En ymmärtänyt sellaista käsitettä kuin "neutraali väri", vaan kaikki värit olivat saman arvoisia. Silloin harvoin kun ostin uusia vaatteita, niin huomioni kiinnittyi ensin värikkäisiin, koska en tajunnut erikseen etsiä neutraaleja.

Minun piti opetella pukeutumisen "sääntöjä", että tajusin neutraalien värien hienouden. Neutraalit värit ovat enemmän "omaa itseäni", koska tykkään olla huomaamaton. Muita värejä käytän pienempinä määrinä.

Vierailija
24/31 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En erityisemmin tykkää kirkkaista väreistä. Pidän maanläheisistä ja murretuista väreistä. Ne sopivatkin minulle paremmin, koska ihonsävyni on kellertävä ja ulkonäköni muutenkin luonnollinen.

En tietääkseni missään vaiheessa dissannut kirkkaita värejä tai niitä käyttäviä. Minulle ne vain eivät sovi. Näytän likaiselta ja tunkkaiselta. Joillain kirkkaat värit näyttävät todella hyvältä. Yleensä piirteet ja värit ovat silloin muutenkin kirkkaat, kylmäsävyiset ja terävät.

Mulle ei sovi kylmät ja kirkkaat värit.mutta esim oranssinpunainen sopii todella hyvin. Enkä tiedä muutenkaan onko piirteet terävät tai mitä sillä tarkoitetaan? Vaikea löytää sopivissa väreissä klassisia vaatteita koska klassiset mallit tehdään yleensä pastelleihin. Nyt löysin ihan H&M:ltä klassisen mallisen punaisen mekon, ainut vaan että on trikoota. Ja oranssinpunaisen neuleen Zarasta joka villaa ja kashmir sekoitusta. Minulla on vaalennetut hiukset, tummansiniharmaat silmät ja aika vaalea kellertävä iho.

Ap

Vierailija
25/31 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän pääasiassa neutraaleja värejä, mutta joskus voi olla pieni osa jotain kirkasta väriä, esim. mustien vaatteiden kanssa punainen laukku.

- Olin yleensä liian pihi ostaakseni uusia vaatteita, joten käytin mitä satuin saamaan ilmaiseksi, ja nehän olivat satunnaisia eri värejä. Kun sain ilmaiseksi vaatteita, en viitsinyt heittää niitä pois ja syntyi kierre, että en edelleenkään kiirehtinyt uusien vaatteiden hankkimisessa.

- Ei ollut tyylitajua enkä osannut yhdistellä toisiinsa sopivia värejä. En hahmottanut ulkonäön kokonaisuutta. Päälläni oli siis mitä sattuu, eikä todellakaan harkinnan vuoksi tai siksi, että vaatteet olisivat jotenkin "edustaneet" minua, positiivisuutta varsinkaan.

- En ymmärtänyt sellaista käsitettä kuin "neutraali väri", vaan kaikki värit olivat saman arvoisia. Silloin harvoin kun ostin uusia vaatteita, niin huomioni kiinnittyi ensin värikkäisiin, koska en tajunnut erikseen etsiä neutraaleja.

Minun piti opetella pukeutumisen "sääntöjä", että tajusin neutraalien värien hienouden. Neutraalit värit ovat enemmän "omaa itseäni", koska tykkään olla huomaamaton. Muita värejä käytän pienempinä määrinä.

Neutraalien värien käyttäminen olisi ihanne itsellenikin. Mutta valkoinen ei sovi, tummansininen on yleensä liian tumma kuten mustakin, harmaa ihan ok mutta kuka harmaaseen koko ajan haluaa pukeutua. Beigessä olen väritön ja ruskea taas ei itseäni kiinnosta.

Ap

Vierailija
26/31 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En erityisemmin tykkää kirkkaista väreistä. Pidän maanläheisistä ja murretuista väreistä. Ne sopivatkin minulle paremmin, koska ihonsävyni on kellertävä ja ulkonäköni muutenkin luonnollinen.

En tietääkseni missään vaiheessa dissannut kirkkaita värejä tai niitä käyttäviä. Minulle ne vain eivät sovi. Näytän likaiselta ja tunkkaiselta. Joillain kirkkaat värit näyttävät todella hyvältä. Yleensä piirteet ja värit ovat silloin muutenkin kirkkaat, kylmäsävyiset ja terävät.

Mulle ei sovi kylmät ja kirkkaat värit.mutta esim oranssinpunainen sopii todella hyvin. Enkä tiedä muutenkaan onko piirteet terävät tai mitä sillä tarkoitetaan? Vaikea löytää sopivissa väreissä klassisia vaatteita koska klassiset mallit tehdään yleensä pastelleihin. Nyt löysin ihan H&M:ltä klassisen mallisen punaisen mekon, ainut vaan että on trikoota. Ja oranssinpunaisen neuleen Zarasta joka villaa ja kashmir sekoitusta. Minulla on vaalennetut hiukset, tummansiniharmaat silmät ja aika vaalea kellertävä iho.

Ap

Helppo jako on kylmät vs. lämpimät sävyt. Pukeudu vaatekaupassa siniseen, valkoiseen, mustaan, ehkä jotain anilliinia piristykseksi. Älä katsele vaatteita vaan kasvojasi, mieluiten päivänvalossa. Miltä iho näyttää? Silmänaluset? Rypyt? Näpyt? Verisuonet? Sitten vaihdat lämpimiin sävyihin: keltaista, vihreää, ruskeaa... ja teet saman vertailun. Toisille sopii kylmät ja toisille lämpimät sävyt. Lämpimätkin sävyt voivat olla kirkkaita: banaaninkeltainen, ruohonvihreä, kurpitsanoranssi jne. Punainen on vähän hankala kuvailla, sitä löytyy sekä kylmänä että lämpimänä. Samoin keltaisista kanarianlinnunkeltainen sopii kylmään pukeutumiseen, kuten sinertävänvihreäkin.

Seuraavaksi voit kokeilla intensiteettiä: sopivatko voimakkaat sävyt paremmin vai pastellit?

Kaupassa voit vaihtaa koko asun yhteen ääripäähän ja sitten toiseen, vertailu on helppoa. Voit löytää ihan uusia värejä, jotka sopivat sinulle.

Vierailija
27/31 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa ei juurikaan ole värillisiä vaatteita. :( Mustaa on ja valkoista ja sitten eri sävyisiä harmaita.

Osta siinä nyt sitten jotakin värikästä!

Vierailija
28/31 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii kaikki värit. Sävy pitää vain olla oikea. Nykyisin tiedän jo rekissä olevasta vaatteesta sopiiko väreihini. Joskus käytän kivan väristä vaatetta vaikka näyttäisinkin oudolta. Ei haittaa.

Vierailija
29/31 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, voiko joku kiva kertoa miksi tähän tuli näin paljon alapeukkuja? Oliko vastaus liian pitkä tai sekava? (Ap kysyi mistä kirkkaus kertoo, ja luulin omalta osaltani vastanneeni siihen, mutta tajusinko jotain väärin?)

Vierailija
30/31 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroinko jo että minulla ei ole paljoa rahaa koska kuntoutustuella elän. Siksi ostan ym ja Zara.,Lindex ym. Ei varaa kalliisiin merkkeihin.

Ap

Vierailija
31/31 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän välillä kirkkaita värejä, koska ne ovat kauniita, näyttäviä ja pirteitä. Useammin päädyn neutraalimpiin sävyihin, koska erilaisia neutraalien sävyjä on helpompi löytää kaupoista ja yhdistellä toisiinsa, enkä aina ole sillä tuulella, että jaksaisin muiden värikkäisiin vaatteisiin kiinnittämää huomiota.

Jotenkin olen sokea sille, sopivatko minulle paremmin lämpimät vai kylmät sävyt, vaikka minulla muuten hyvä värisilmä onkin. Osaan kyllä yleensä sanoa, sopisiko joku väri minulle, mutta usein kysymys on enemmän mieltymyksistä kuin sellaisesta objektiivisesta matchaamisestä. Ennen suosin enemmän kylmiä sävyjä, mutta nyt olen alkanut tykätä myös lämpimistä. Harmaahan kai olisi helppo väri tuon kylmä/lämmin -jaon testaamiseen, mutta vielä en ole löytänyt sellaista harmaan sävyä, mikä omasta mielestäni sopisi minulle :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan