Käytätkö kirkkaita värejä....mitä kirkkaat värit viestii henkilöstä?
Itse olen arka kirkkaissa väreissä vaikka ne periaatteessa sopisivatkin mutta niiden yhdistely on hankalaa
Kommentit (31)
Puhut vissiin vaatetuksessa käytettävistä väreistä? No, mä käytän ja siksi että ne raikastaa ihoni väriä ja hiusten sävyt tulee paremmin esiin, kuten myös silmät. En käytä neon-värejä vaan puhtaita kirkkaita/sekoittamattomia värejä. Pastellit ja taitetut värit saa naamani näyttämään tunkkaiselta ja haalealta. Housuni taas on yleensä sinistä tai mustaa denimiä, mikä tasapainottaa paitojen räikeyttä ja kokonaisuus on tasapainoinen. Harmittaa, kun puhtaita värejä on todella huonosti saatavilla ja vielä kun paidan malli olisi sopiva, niin olisi lottovoitto..
Mitä tulee esim mieleen kirkkaan punaista mekkoa näyttävästä henkilöstä? Minullakin pastellit saa naaman näyttämään hankalalta, vaalea kun olen. Luulisi että pastellit sopisi silloin.
Ap
Näyttävästä=käyttävästä
Hankalalta=haalealta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee esim mieleen kirkkaan punaista mekkoa näyttävästä henkilöstä? Minullakin pastellit saa naaman näyttämään hankalalta, vaalea kun olen. Luulisi että pastellit sopisi silloin.
Ap
Juuri tuo on yleinen virhe, vaalea on jo itsessään pastellinen ja haalea, joka tarvitsee kaveriksi voimakkaan värin, jotta ihon vaaleus ja pastellisuus korostuu. Sisustuksessa käytetään sanaa korostusväri, joka tuo päävärin sävyt esiin paremmin. Enskerralla kun shoppailet, kokeile kasvojasi vasten eri värejä, ja keskity katsomaan kasvojasi, miten eri värit vaikuttaa ihoosi. Osta yksi testiväri ja kokeile, tykästytkö käyttämään sitä arjessa.
Itse koen hankalaksi, kun tykkään väreistä tosi paljon, mutta en halua herättää huomiota. Koti on värikäs ja ihana, mutta vaatteeni on masentavia. :( Ois kiva kun suomalaiset pukeutuisi värikkäämmin: näkisi enemmän väriä katukuvassa ja voisi pukeutua kauniisiin vaatteisiin ilman että kokee olevansa huutomerkki.
Mä rakastan kirkkaita värejä ja kuoseja! :D Joskus tuntuu, että olen kuin kirkuva huutomerkki tuolla ulkona. Mulla on tummat piirteet, vihreät silmät, hennatut oranssit hiukset ja valkoinen iho. Tykkään erityisesti eri sinisen ja vihreän sävyistä, sekä erilaisista kukkakuoseista.
Kirkkaat värit kertovat vahvasta persoonasta, joka tekee mitä haluaa. Ainakin mielestäni. Pastellisävyt taas kertovat sellaisesta vetäytymisestä ja estyneisyydestä - ei haluta oikein herättää huomiota, ollaan ihan soukasti vaan. Ja se on ihan fine, se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle. Ei kaikki voi olla rohkeita uskalikkoja.
Maailma on niin synkkä ja ikävä, värit tuo iloa.
Sen että hän käyttää kirkkaita värejä.
Kelle sitten sopii pastellit? Tummille vai? Harmittaa kun ostin yhden pastellisen kukkamekon ja se päällä näytän todella oudolta. Kun taas jos laitan kirkkaan punaisen mekon niin näytän hyvälle.
Ap
Haluaa piilottaa haavoittuvaisuutensa räväköiden vaatteiden alle.
Esimerkkinä: minä.
Minä tykkään kirkkaista väreistä ja käytän niitä aina kun vaan onnistun jostain kauniin ja iloisen värisen vaatteen löytämään (mikä on melkoisen harvinaista, ihan liian moni vaatteistani on musta). Mutta: olen ujo ja minulla on surkea itsetunto. Mietin aina mitä muut minusta ajattelevat ja vihaan huomiota. Olen jättänyt tekemättä lukuisia asioita vain koska en kehtaa. Silti kirkkaiden värien käyttöä en jostain syystä häpeä ollenkaan.
luulen että itsellänikin on surkea itsetunto koulukiusaamisen takia. En haluaisi erottua, harmi vaan että pliisut värit ei sovi itselleni.
Ap
En erityisemmin tykkää kirkkaista väreistä. Pidän maanläheisistä ja murretuista väreistä. Ne sopivatkin minulle paremmin, koska ihonsävyni on kellertävä ja ulkonäköni muutenkin luonnollinen.
Huomionhakuisuus, haluaa tulla nähdyksi, erottua.
Kirkkaat värit on just hienoimpia,
paljon toki riippuu itse asusta.
Pidän väreistä ja pukeudun värikkäästi, koska sellainen tyyli tuntuu minulle omalta. Värit tuovat iloa elämään. Minulle on sanottu, että haluan vain herättää huomiota, mutta en koe itse niin. Jos herätän niin herätän, minkäs sille sitten mahtaa.
Vierailija kirjoitti:
En erityisemmin tykkää kirkkaista väreistä. Pidän maanläheisistä ja murretuista väreistä. Ne sopivatkin minulle paremmin, koska ihonsävyni on kellertävä ja ulkonäköni muutenkin luonnollinen.
En tietääkseni missään vaiheessa dissannut kirkkaita värejä tai niitä käyttäviä. Minulle ne vain eivät sovi. Näytän likaiselta ja tunkkaiselta. Joillain kirkkaat värit näyttävät todella hyvältä. Yleensä piirteet ja värit ovat silloin muutenkin kirkkaat, kylmäsävyiset ja terävät.
Paljon värejä käyttävästä henkilöstä tulee mieleen ihminen joka näkee maailman muutenkin väreissä. Positiivinen, itsevarma, joka ei välitä mitä muut hänestä ajattelevat. Toisaalta tulee mieleen myös huomionhakuisuus, että haluaa tulla nähdyksi ja erottua massasta. Joka tapauksessa, olen sitä mieltä että ihmisten tulisi käyttää enemmän värejä, ne piristävät. :)