Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä on maksaa luksustuotteesta 100 kertaa enemmän kuin sen kopiosta? Esim. Rolex merkkisiä kelloja saa hankittua parilla kympillä Kiinasta.

Vierailija
04.07.2020 |

Kukaan ei huomaa tuotteissa mitään eroa. Sama juttu esim. laukkujen kanssa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne huomaavat, joiden pitääkin huomata.

Muiden ei tarvitse.

Vierailija
2/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse käyttää aikaa, vaivaa ja rahaa tuotteen keksimiseen, kehittämiseen, tuotantoon, myyntiin, markkinointiin jne., ja sitten joku tulee ja tekee halvan kopion?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kuka haluaa tukea järjestäytynyttä rikollisuutta.

Vierailija
4/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI Rolex tai kopio? Nolo tai uskomattoman nolo.

Kaikilla on kello kännyssä, miks pitää kelloa ranteessa?

Vierailija
5/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo piraattitehtailijat kehitysmaissa ovat kovan luokan mafiosoja, jotka niillä likaisilla rahoilla lopulta valtaavat rehellisiä yrityksiä ostamalla osake-enemmistöjä, ja lopulta päätyvät rahojensa turvin vaikuttamaan poliitikkoihin ministeritasolle asti.

Ostamalla piraattituotteita tuet näitä mafiosoja ja ammattirikollisia, ja muovaat maailmaa sellaiseksi että nämä saavat tahtonsa läpi ja mm. muokkaavat omien maidensa lainsäädäntöä itselleen sopivammaksi (mm. siten, että laittomien hikipajojen työntekijöillä ei ole mitään laillista suojaa, ja ulkomaisiin tekijänoikeusvaateisiin viitataan poliisien ja viranomaisten toimestakintaalla ja heitetään roskakoriin naurujen kera).

Ei asia ole aina niin mustavalkoista että "mä nyt vaan ostan kivannäköisen laukun tai kellon joka näyttää aidolta merkkituotteelta". Teet maailmasta osaltasi paskemman paikan kun rahoitat sitä "liikemiestä".

Vierailija
6/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että kyllä sen eron huomaa, etenkin käyttäjä itse, vaikka muut ei ehkä huomaisikaan.

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on kello kännyssä, miks pitää kelloa ranteessa?

Monissa tilanteissa kännykän kello ei toimi, esim jos puhujana tai opettajana Tai keskustelun vetäjänä pitää seurata aikaa. Rannekello toimii silloin paremmin, sitä voi vilkaista huomaamattomammin. Rolex sen ei tarvi olla, mutta aikaa sen pitää pitää.

Vierailija
7/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus trolli

Vierailija
8/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hyvä uskoinen ja hölmö kun olen nin uskon ai ainakin uskottelen, että ainakin osa kalliimmista tuotteista olisi eettisemmin valmistettuja kuin ainakaa kaikkein halvimmat. Mutta onko näin oikeasti on monesti nykyisin yhä vaikeampi selvittää.  

Vierailija
9/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölvästi saavat mielihyvää voidessaan näyttää rikkauttaan. Toiset samanlaiset ihailevat joten näille tyypeille se tuottaa mielihyvää. Ihmiset saa kiksejä oudoista asioista.

Vierailija
10/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasen Rolexissa ja oikeassa on valtava ero laadussa. MUTTA, noin yleisesti ottaen kaikki kalliimmat kellot ovat pelkkää pelleilyä.

Ne ovat täysin ylihintaisia status-koruja. Eivät mitään muuta.

Mekaaniset kellot ovat vieläpä aina epätarkkoja, ne näyttävät siis ajan väärin. On täysin tavallista, että kymppitonnin kello on kuukauden ranteessa olon jälkeen useita minuutteja väärässä. Mikä on naurettavaa.

Yksittäiset poikkeukset ovat hiukan tarkempia, kuten Grand Seiko Spring Drive -koneistolla varustettu kello joka on kuukaudessa "vain" noin 10 sekuntia väärässä.

Suurimmassa osassa perustason "parempia kelloja", kuten lähes kaikki Tag Heuerin mallit, kelloissa on sveitsiläinen mekaaninen koneisto, joka maksaa alle 200 euroa.

Siis esim. 5000 euron kellossa, on todellisuussa massatuotettu 100 euron koneisto. Itse kellon todelliset valmistuskustannukset ovat jotain 500 euroa.

Vierailija
11/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kuka haluaa tukea järjestäytynyttä rikollisuutta.

Hyvin harva mutta on naivia uskoa ja luottaa siihen, että kalliimmat merkkiuotteet olisivat ana valmistettu hyvin eettisesi ja kestävästi. 

Vierailija
12/15 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kiinakello hajoaa jo matkalla Suomeen.

Vierailija
13/15 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan luksustuotteen koska haluan luksusta, se koko ostotapahtuma on osa sitä kokemusta, samoin kaunis paketointi ja se että itse tiedän tuotteen olevan aito riittää mulle. Se miksi muut sitä luulevat on yhdentekevää, en osta sitä monen tonnin laukkua tai kelloa ketään muuta kuin itseäni varten. Yleensä kun teen kalliita hankintoja olen harkinnut asiaa kunnolla ja hankita on mulle yleensä palkkio jostain saavutuksesta.

Jos haluan vain kellon enkä sitä Rolexia, niin huokeista merkeistä löytyy paljon kivannäköisiä edullisia ja toimivia kelloja, ei siihen feikkiä tarvita.

Vierailija
14/15 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kylla laadukasta mekaanista kelloa saa parilla kympillä. kylla se on satasesta ylös ihan yksinkertaisimmat koneistot. ei sillä ettei rolexissa olisi "ilmaa".

Vierailija
15/15 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpässä pöytä ja penkki, penkillä vetelä jätkä, huulessa sammunut sätkä

Seinällä nikkelinuppi, nupissa messinkituppi, tupessa vieterirasia 

toimena totinen asia, mitata täsmällisesti kauanko kuorsaus kesti.