Onko teillä muut naiset muuten aina jotain naisten kipuja?
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen. Itsellä on lähes aina jotain. Ei mitenkään kovia, mutta kuitenkin. Pahenee vain kun ikää tulee. Innolla odotan sitä aikaa, kun vaihdevuodet joskus alkaa ja tämä loppuu. Oviksen aikaan on kovat kivut, jotka alkaa jo jotain 5 päivää ennen ovista. Oksettaa vielä lisäksi. Sen jälkeen kun ovis loppuu alkaakin jo heti perään lievät menkkakivut, jotka voimistuu kohti menkkoja ja tuntuu keskiselässä asti. Sitten on itse menkat ja niiden kivut, ei niin kovia että tarvis kippurassa maata, mutta kuitenkin. Sitten kun menkat loppuu, niin on pari päivää ihan ok oloa, kunnes alkaakin kohta taas oviskivut. Näiden päälle vielä migreeni, joka oireilee sekä menkkojen että oviksen aikaan monta päivää.
Kommentit (8)
Joo, mun vasenta pallia kivistää aina kun sataa.
Ei ole kipuja. Kuulostaa ihan siltä että jonkinlainen hormonien tasapainotus voisi auttaa? Olen pahoillani, kuulostaa tosi kamalalta.
Mulla ei ole koskaan ollut, olen päässyt naiseudesta tosi vähällä (yhtä kauheaa synnytyskokemusta lukuunottamatta). Mutta yhdellä aikuisista tyttäristäni on jatkuvaa tuskaa tää hormonitoiminta ollut alusta saakka. Voin sanoa että voimaton on olo kun oma lapsi kärsii ja mitään ei voi tehdä. Sapettaa kuinka vaikeaa on ollut saada lääkäreitä suhtautumaan vakavasti.
Joo, mulla on alaselkä pahenevasti kipeenä muutama päivä ennen menkkoja, sit alkupäivänä alavatsakipu. Molemmat kivut loppuu suunnilleen tokana menkkapäivänä.
Millainenhan tuo hormonien tasapainotus olisi? Yhdistelmäehkäisypillereitä en saa syödä ainakaan tuon aurallisen migreenin takia. Vaihdevuosiinkin saattaa olla vielä paljon aikaa. Jos äitiini tulen, niin sellaiset 20 vuotta vielä
-ap
Eipä ole oikeastaan kipuja. Joskus harvoin voi kuukaustin aikana vähän olla vatsakramppeja.
Hormonikierukka oli itselleni lottovoitto nelissäkymmenissä. Hyvästi pms, menkat, depis joka johtui hormoneista. Eli suosittelen lämpimästi.
Ainoastaan menkkakivut. Joskus ne on lievät ja joskus tosi kipeät. Vaihtelee.