Pitääkö naisen leikata hiukset lyhyeksi kun lähestyy 50v?
Kaikki naisystäväni sanovat, että pitäisi leikata hiukset lyhyeksi kun olen jo tämän ikäinen. Mieheni + muut miespuoliset joilta olen kysynyt sanovat päinvastaista.
Mitä mieltä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä viiskymppisen leuka jo sen verran roikkuu, että jos hiukset roikkuu siinä vieressä niin ei kauhean viehättävältä näytä.
Mutta ei kai sillä väliä ole, jos tykkää roikkuvia leukapieliään korostaa pitkillä hiuksilla, niin mikäpäs siinä. Peilistä sitä ei yleensä näe, koska silloin vaistomaisesti nostaa leukansa yläasentoon tai ottaa selfie-ilmeen.
Kommenttisi perusteella et varsinaisesti viehätä sinäkään.
Minä yritin kasvattaa pitki hiuksia, mutta kun hiukset ulottuivat mittaan, joka kuulemma käy kaikille, eli pitkä polkka, vähän olkapäitten alapuolelle, näytin ihan kamalalta vanhalta hipiltä, jolla päivä paistaa hiusten läpi, hiukset takussa ja lentävät, ja päältä rasvoittuvat, siis kaukana kauniisti hulmuavista hiuksista. Sivuhiukset varsinkin ovat ohentuneet viime vuosina niin paljon, etten enää haaveile pitkistä hiuksista. Leikkuutin ne siis takaisin n. leukamittaan, kihara tulee esiin ja hiukset näyttävät monta kertaa paksummilta kuin pitkässä polkassa. Nuorekkuudesta en tiedä (paitsi että lääkäri kysyi, onko ehkäisy vielä käytössä - olen 60-v.), mutta polkkaa pitempiä hiuksia mulla ei enää tule olemaan.
Onko sinulla mitään lääkitystä joka vaikuttaa verenkiertoon ja siten hiusten kasvuun/lähtöön? Stressi?[/quote]
Oli äärimmäisen kova stressi, syytä en halua avata. Mutta hiukset oheni vasta kun stressi oli ohi. Joudun syömään myös (mieliala)lääkkeitä unettomuuteen. Nyt kun mietin, niin silloin aloitin uudet lääkkeet. Nehän voi varmaan tosiaan myös vaikuttaa.[/quote]
Kuulostaa siltä, että lääkkeet on tehnyt tehtävänsä. Jos rahaa löytyy kannattaa käydä
testauttamassa vitamiini/kivennäis arvot. Jos ei niin 3 kk monivitamiini kuuri+ extra biotiini+rauta ja D-vitamiini. Monipuolinen ruokavalio ja liikuntaa. Sitten huomaa jo eron, jos noista kiinni, ilmestyy uusia hiusten pätkiä jo 3 kk aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä viiskymppisen leuka jo sen verran roikkuu, että jos hiukset roikkuu siinä vieressä niin ei kauhean viehättävältä näytä.
Mutta ei kai sillä väliä ole, jos tykkää roikkuvia leukapieliään korostaa pitkillä hiuksilla, niin mikäpäs siinä. Peilistä sitä ei yleensä näe, koska silloin vaistomaisesti nostaa leukansa yläasentoon tai ottaa selfie-ilmeen.
Kommenttisi perusteella et varsinaisesti viehätä sinäkään.
Etenkään sisäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Mun 55v nainen on paras kaikista. Jos joku roikkuu niin se on meikäläisen mulukku.
miehet pitävät pitklstä hiuksista naisilla. jotkut näyttävät suorastaan masentuvan kun leikkaa ne lyhyeksi. miksi?
Pitkä/lyhyt ei sano kyllä mitään, on paljon pituuksia siinä välissä ja paljon malleja. Huonokuntoinen pitkä hampputukka tai ohut josta paistaa päänahka läpi ei oikein näytä minkään ikäisellä hyvältä, silloin kannattaa olla vähän lyhyempi malli. Riippuu niin paljon kasvoista ja hiuslaadusta. Ei lyhyt tukka vanhenna tai nuorenna eikä pitkäkään.
Vierailija kirjoitti:
miehet pitävät pitklstä hiuksista naisilla. jotkut näyttävät suorastaan masentuvan kun leikkaa ne lyhyeksi. miksi?
Kuulemma riittää että on sen verran pituutta että hiuksista saa otteen seksin aikana. Näin miesten suusta.
Oli äärimmäisen kova stressi, syytä en halua avata. Mutta hiukset oheni vasta kun stressi oli ohi. Joudun syömään myös (mieliala)lääkkeitä unettomuuteen. Nyt kun mietin, niin silloin aloitin uudet lääkkeet. Nehän voi varmaan tosiaan myös vaikuttaa.