Pitääkö naisen leikata hiukset lyhyeksi kun lähestyy 50v?
Kaikki naisystäväni sanovat, että pitäisi leikata hiukset lyhyeksi kun olen jo tämän ikäinen. Mieheni + muut miespuoliset joilta olen kysynyt sanovat päinvastaista.
Mitä mieltä?
Kommentit (49)
Voi juma-lauta, taas tätä. Entä nuoremmat naiset joilla on lyhyt tukka? Ei se ikää katso.
Mulla on pitkä tukka.
N50
Tiedän yhden kohta eläkkeelle jäävän opettajattaren, jolla on tumma, kihara, pitkä tukka. Hän on niin hurmaava mahtavien hiustensa kanssa, että olisi sääli jos hän leikkauttaisi lyhyen tukan ihan vaan sen vuoksi kun ikä määrää.
Täytän 47, ja kasvatin juuri puoliselkään hiukset. En todellakaan leikkaa.
Jos asiaa kysytään keskivertomammalta, niin kyllä pitää ja mieluiten mallia kananper*e ja tottakai räväkästi punamustaksi värjättynä. Jos asiaa kysytään heteromieheltä, niin ehdottomasti ei saa leikata lyhyeksi!
Vierailija kirjoitti:
Yksikään ystäväni ei ole ikinä kehottanut leikkaamaan hiuksiani tai antanut muutenkaan mitään ohjeita. En yksinkertaisesti usko tuota "painostusta".
Kasvatin itse nyt koronakeväänä hiukseni taas puolipitkiksi ja ajattelin, että annan kasvaa kesän yli nyt kun alkavat yltää ponnarille. Tänään tuli FB:ssä vastaan kuva yhdeksän vuoden takaa lyhyissä hiuksissa ja näytin liioittelematta 20 vuotta nuoremmalta kuin nykyisessä mallissa.
Silti ei tulisi mieleenkään kysellä muilta, mitä minun pitäisi tehdä hiuksilleni.
Uskot tai ei, mutta minulla tämä tilanne. Minusta hiukseni ovat kauniit, mutta epäröin koska moni sanonut että näytän vanhemmalta. Olisin nuorekkaampi jos leikkaisin lyhyeksi. Siksi epäröin, vaikea itseä on miettiä näytänkö nyt vanhemmalta vai en. Kukapa ei haluaisi näyttää freesimmältä?
Ap
Pikkasen on nyt paha sanoa täältä asti. Kai sen itse tietää, mistä pitää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään ystäväni ei ole ikinä kehottanut leikkaamaan hiuksiani tai antanut muutenkaan mitään ohjeita. En yksinkertaisesti usko tuota "painostusta".
Kasvatin itse nyt koronakeväänä hiukseni taas puolipitkiksi ja ajattelin, että annan kasvaa kesän yli nyt kun alkavat yltää ponnarille. Tänään tuli FB:ssä vastaan kuva yhdeksän vuoden takaa lyhyissä hiuksissa ja näytin liioittelematta 20 vuotta nuoremmalta kuin nykyisessä mallissa.
Silti ei tulisi mieleenkään kysellä muilta, mitä minun pitäisi tehdä hiuksilleni.
Uskot tai ei, mutta minulla tämä tilanne. Minusta hiukseni ovat kauniit, mutta epäröin koska moni sanonut että näytän vanhemmalta. Olisin nuorekkaampi jos leikkaisin lyhyeksi. Siksi epäröin, vaikea itseä on miettiä näytänkö nyt vanhemmalta vai en. Kukapa ei haluaisi näyttää freesimmältä?
Ap
Lyhyet hiukset vanhentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan yhtä hölmöä kuin kehottaa ihmistä lihottamaan itseään, että rypyt oikenisivat.
No ei tietenkään. Mä kasvatin pitkän kun mittariin tuli 53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kannattaa muistaa, että pitkistä hiuksista saat luotua useampia erilaisia kampauksia, varmasti myös ”nuorentavia” malleja. Minusta paksut pitkät hiukset ovat upeat, niistä saa tehtyä vaikka mitä!
Lyhyillä hiuksilla on valittavana tasan kaksi mallia: kampaajan leikkauksen mukaan aseteltuna (enemmän tai vähemmän kohotettuna) tai jollain geelillä taakse vedettynä :(
Ei ole mikään pakko leikata lyhyeksi. Tietty jos on tosi ohuet hiukset, lyhyempi malli voi olla kauniimpi.
Itselläni on on ollut aika paksut hiukset, mutta nyt hiukset ohentuneet viimeisen reilun vuoden aikana todella paljon. Oon 42, eli ikä ehkä jo vaikuttaa. Oon lyhennellyt niitä sitten itse, kun latvat on olleet yhtä hamppua. Tekisi mieli leikata pitkä polkka, mutta miehen mieliksi pidän niin pitkänä kun pystyn menettämättä hermoja.
Itse ottaisin mieluiten pitkät ja paksut hiukset, niin kuin vielä 2 vuotta sitten. Auttaisikohan biotiini?
No siis monet varmaan leikkaavat vanhetessaan kun tajuavat vihdoin, että kaikkia ei tarvitse miellyttää, ja ihannoitavan ulkonäön sijaan haluavat ennen kaikkea helppohoitoiset hiukset itselleen. Tämä ei tarkoita sitä, että lyhyet hiukset eivät voisi olla hyvinkin hyvännäköiset. Eivätkä pitkätkään välttämättä työläät ole, shampoota ja hoitoainetta vain kuluu paljon.
Kukin tehköön ihan miten haluaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko leikata lyhyeksi. Tietty jos on tosi ohuet hiukset, lyhyempi malli voi olla kauniimpi.
Itselläni on on ollut aika paksut hiukset, mutta nyt hiukset ohentuneet viimeisen reilun vuoden aikana todella paljon. Oon 42, eli ikä ehkä jo vaikuttaa. Oon lyhennellyt niitä sitten itse, kun latvat on olleet yhtä hamppua. Tekisi mieli leikata pitkä polkka, mutta miehen mieliksi pidän niin pitkänä kun pystyn menettämättä hermoja.
Itse ottaisin mieluiten pitkät ja paksut hiukset, niin kuin vielä 2 vuotta sitten. Auttaisikohan biotiini?
Onko sinulla mitään lääkitystä joka vaikuttaa verenkiertoon ja siten hiusten kasvuun/lähtöön? Stressi?
Miten kukaan voi olla niin törppö, että menee sanomaan kenellekään, että pitkät hiukset vanhentavat. Kuulostaa käsittämättömältä. Jätä sellaiset omaan arvoonsa.
Alan muuten näin 55 vuotiaana ymmärtää heitä jotka leikkaavat hiuksensa lyhyiksi. Mulla on pitkä tukka ja sitä on runsaasti. Hiuslaatu vaan on hyvin ohutta. Nuorempana se oli silkkistä ja liukasta mutta nyt on karheampaa harmaata seassa ja se menee kiharaan. Tällainen hiuslaatu menee aivan hirveästi takkuun! Voi arrrgh, on tosiaankin vaivalloinen hoitaa.
Kertokaa jos tiedätte hyvän hoitoaineen!
Tätä on kyselty ennenkin. Iäkkäänä miehenä olen sitä mieltä että pitkä tukka, esimerkiksi kuten pääministerillämme mutta harmaa, ei sovi eläkeikää lähestyville naisille. Tunnen pari naista jolla on ja ei todellakaan sovi, mutta omapahan on asiansa.
Ei todellakaan. Olen vasta 35, mutta minusta pitkät hiukset +45v naisilla ovat aivan äärimmäisen kauniit. Anopillani on tosi pitkä tukka, ja se nuorentaa paljon. Ja eroaa massasta. Nykyään tosi monella on joku sivusiili tai takaa lyhyempi tätitukka, takapuoleen asti ulottuva luonnollinen tukka on minusta aika harvinainen ikäiselläsi.
En ole leikannut enkä leikkaa. 49v.
Kyllä viiskymppisen leuka jo sen verran roikkuu, että jos hiukset roikkuu siinä vieressä niin ei kauhean viehättävältä näytä.
Mutta ei kai sillä väliä ole, jos tykkää roikkuvia leukapieliään korostaa pitkillä hiuksilla, niin mikäpäs siinä. Peilistä sitä ei yleensä näe, koska silloin vaistomaisesti nostaa leukansa yläasentoon tai ottaa selfie-ilmeen.
Minun ystävälläni on mies, jolla on sellainen (ällö) kalju, että on vain hiuksia vähän pään reunoilla ja päälaki on kalju. Kuvittelee ilmeisesti olevansa jotenkin taiteellinen, kasvatti pitkät hiukset (vanha ukko) ja nyt pitää niitä kolmea harmaata hiusta poninhännällä. Yök..