Teetetty laskosverho ja HINTA, WTF?!
Tarvitsen uuteen kotiin laskosverhoja aika moneen huoneeseen. Löyson netistä aivan ihanan liikkeen jonka kautta voi tilata niin kankaita kuin valmiita verhojakin; adaina.fi
Noh, syötin tilaukseen haluamani kankaan, ikkunan mitat ja lisäsin vielä pimennyskankaan. Painoin nappulaa josta tulee tuotteen hinta ja...1598€!!!!?
Mitä helvettiä?! Maksaako laskosverhon teettäminen oikeasti noin paljon? Vaikka ottaisin pimennysominaisuuden pois, jäi hintaa siltikin yli 1300€.
onko kenelläkään suositella edullisempaa ompelijaa, verholiikettä tms. jonne voi viedä joko oman kankaan tai valita heidän omiaan? Pääkaupunkiseutu tai netti...
Kommentit (23)
Pelkät kankaat jo maksavat maltaita. Meillä on möksällä koko järvenpuoli yhtä isoa ikkunaa... joten jo verhokankaat maksavat satasia. nyt mietin, laittaako sinne verhoja laisinkaan.
Yksilöllisesti teetetty maksaa aina enemmän kuin tehdasvalmisteinen liukuhihnatuote. Ompelijan tuntipalkka ei ole ihan sieltä pienimmästä päästä (ei toki suurimmastakaan), laadukkaat kankaat maksaa paljon jne.
Kiinnitin huomion kohtaan
"aika moneen huoneeseen"
no moneenko tarvitset.
Mikä oli haluamasi kankaan metrihinta?
Ja montako metriä kangasta meni? Montako erillistä verhoa?
Siis tämä omi hinta yhdelle 110 x 140 laskosverholle, kankaan metrihinta 29,90€. että jos tilaan verhoja viiteen makkariin ja olohuoneeseen niin morjens....puolet vuosipalkasta oli sitten siinä.
Laskosverhot maksaa maltaita. Ne jotka tarjoavat halvemmalla, niin siinä on aina joku porsaanreikä. Ne laskokset pitää mitoittaa ja laskostuvat kohdat tehdä käsin! Koska muuten jos laittaa tasavälit, niin verhon ylhäällä ollessa on valrava mytty kangasta, eikä ollenkaan niinkuin näteissä kuvissa.. Myös mekanismeissa on valtavat erot. Sellaisella halvalla narumekanismilla ei nosteta mitään painavaa kangasta, varsinkaan kun on pimennysverho alla! Niissä on iso työ mitoittaa ja tehdä ja SE siinä maksaa, ei pelkkä mekanismi plus kangas.
Tuollaiselle Ap n ilmoittamalle ikkunalle laadukas ja oikein tehty laskosverho keskihintaisella kankaalla ja puuvillavuorilla maksaa arviolta 400-500 € kappale.
Mikset osta valmiita? Esim. jotex, hobby hall, ellos...eikä maksa maltaita.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 12:02"]
Yksilöllisesti teetetty maksaa aina enemmän kuin tehdasvalmisteinen liukuhihnatuote. Ompelijan tuntipalkka ei ole ihan sieltä pienimmästä päästä (ei toki suurimmastakaan), laadukkaat kankaat maksaa paljon jne.
[/quote]
2:nen lisää sen verran että olivat siis yksilöllisesti tehtyjä, Stockan tapauksessa vielä kangas oli tilaustuote. Kodin Ykkönen tosiaan kangas Ikeasta. Valmisverhonkin ostin ja siitä hajosi mekanismi samantien, nämä teetetyt on kestäneet monta vuotta.
No juu, valmiina saa Ikeasta ja vaikka mistä. Idea oli saada oman näköiset verhot... Ei kyllä onnistu tällä budjetilla! Tai sitten tosiaan saan opetella itse ompelemaan :(
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 12:02"]
[/quote]
Ja tehdastekoinen on vielä yleensä parempi...
Ns. valelaskosverho, eli laskosverho ilman mekanismia on halvempi. Tuo mekanismi on sitäpaitsi mielestäni turha, jos on lisäksi sälekaihtimet.
Mutta sälekaihtimet ei pimennä tarpeeksi.. Jos laittaisi sitten pimentävän rullaverhon ja sen päälle valelaskarin?
Mä olen tehnyt itse, eikä maksanut kovinkaan paljon. Helppo tehdä.
Enkä siis tosiaan ole mikään ompelun harrastaja.
Miksi et vain siedä Suomen vuodenaikojen vaihtelua ja valoisuutta? Se on terveellisempääkin. Huoneen keinotekoinen pimentäminen kesällä sotkee elimistöä. Kyllä valoisassakin oppii nukkumaan. Se on asennekysymys.
No Stockaltakin saat halvemmalla ja valikoimaa kankaissa riittää. Mä kun luulin että niiden multa rahastama 450e oli paljon... Itse teetin omista kankaista Kodin Ykkösen ompelijalla kaksi laskosverhoa ja muutaman tyynynpäällisen yms (eivät kankaat olleet ees Kodin Ykkösestä vaan Ikeasta) ja sen homman hinta oli jossain 350-400e tienoilla, siis koko roska. Ja alle Ikean pimennysrullaverho (maksaa jonkun 5-10e), hyvin toimii.