Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monelta puuttuu sateenpitävät ulkovaatteet?

Vierailija
04.07.2020 |

Kun helteiden päätyttyä on ollut monta ketjua joissa harmitellaan että ei voi mennä ulos kun sataa. Tokikaan rannalle makaamaan ei voi mennä mutta näistä saa sen kuvan että pitää nyhjöttää kokonaan neljän seinän sisällä. Ei siis voi mennä kävelylle, pyöräilemään eikä ulkoilla puistossa kun kastuu. Eikö vesisade olekaan pukeutumiskysymys?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo oikeestaan sellaisia sadevaatteita. Ei vaikka käyn jatkuvasti koirankin kanssa sateella pihalla.. laitan kyllä kumpparit ja sellaisen hyvin kevyttä ripsimistä kestävän takin. Muuten ihan vaan farkut ja ehkä lippis päähän. Siinähän kastun.

En ees tiedä miksen koskaan osta jotain sadetakkia. Ei mua vissiin haittaa se kastuminen niin paljon ja kovimmalla rankkasateella vältän ulos menoa. Ei se yleensä kauan kestä.

N36

Vierailija
22/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kesä on täysin pe....... . Kesän kuuluu olla kuuma ja aurinkoinen. Lissabonin sääennuste seuraavat 10 päivää aurinkoa ja lämpöä 30- 32 astetta. Kiitos, tykkään.

Jos tykkäät kuumasta ja aurinkoisesta, muuta vaikka Texasin Death Valley:n

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla sateenvarjo.

Vierailija
24/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sadevaatteet jotka ovat lähinnä retkeilytarkoitukseen hankittu. 

Ihan jokaisella pyörällä ei kannata sateella lenkkiä tehdä. Puolisoni kaatui viime viikolla ohuilla renkailla mutkassa vaikka ei lujaa ajanutkaan, kun kesken matkan alkoi sataa, mursi kädestä luunsa ja nyt on käsi kantositeessä sitten nämä seuraavat pari kuukautta. 

Vaikka en sateesta piittaakaan, niin ulkoilen mieluummin silloin kun ei sada. Lämpimillä keleillä goretexvaatteet tai vastaavat hiostavat ja sitä on hiestä märkä vaikka sateen takia ei olisikaan.

Vierailija
25/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on vissiin ennakkokäsitys, että ne on jotain pelitisiä joissa ei voi liikkua! Itsellä on Helly Hansenin ohut sadepuku, takki ja housut siis, ja ihan on kevyt liikkua. Ainoa vika tietysti on, että eihän ne päällä voi mitään hikoiluttavaa tehdä, koska ne ei hengitä, mutta normaali kävely ja sellainen pihalla olo, niin ei varsinaisesti huomaa, että nyt on sadevaatteet päällä.

Vierailija
26/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gore-Texillä yms. olevat sateenpitävät vaatteet ovat liian kuumia näillä 15-20 asteen lämmöillä vaikka sataa. Niiden aika on vasta syksyllä alle 10 tai mieluiten alle 5 asteessa.

Vierailija
27/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gore-Texillä yms. olevat sateenpitävät vaatteet ovat liian kuumia näillä 15-20 asteen lämmöillä vaikka sataa. Niiden aika on vasta syksyllä alle 10 tai mieluiten alle 5 asteessa.

No minä olin tänään tunnin metsässä kävelyllä ja ne ei edes olleet gorea vaan tavalliset sadevaatteet. Ei tullut kuuma, kun oli vaan t-paita ja ohuet housut alla. Täällä oli jotain 16 astetta tänään.

Vierailija
28/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin ekasta kesäsateesta helteen jälkeen ilman sadevaatteita vaikka niitä onkin kaapissa..sade oli lämmintä ja raikasti ilman. Ihanaa. No nyt oon sit flunssassa..

Vierailija
29/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin jo pienenä, että kastuminen ei tapa.

Vierailija
30/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nautin ekasta kesäsateesta helteen jälkeen ilman sadevaatteita vaikka niitä onkin kaapissa..sade oli lämmintä ja raikasti ilman. Ihanaa. No nyt oon sit flunssassa..

Ei vaatteiden kastuminen aiheuta flunssaa.

Vierailija
31/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on pukeutumiskysymys ja pukeutuminen on rahakysymys. Ei ole sadevaatteita, olen mieluummin märkä kuin nälkäinen.

Vierailija
32/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kokemus siitä kuinka kesäsadekin voi olla tosi kylmää. Yhtenä kesänä läksin pyöräilemään epävakaalla säällä kun lämmintä oli noin 15 astetta. Ajattelin että laitan nyt tuulipuvun verkka-asun sijaan kun näyttää niin kolealta. Kesken matkan sain niskaani ihan hyytävän sadekuuron. Vettä tuli aivan kaatamalla ja seassa oli rakeita. Veden lämpötila oli varmaan joku muutama aste plussan puolella ja tuntui että vilustun siihen paikkaan kun jääkylmä sadevesi meni tuulipuvusta läpi suoraan iholle. Goretexit olisivat todella olleet tarpeen siinä tilanteessa.

Vierailija
33/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeileppa mennä joskus ilman sadevaatteita kunnon syyssateeseen. Huomaat että märissä vaatteissa tulee tosi helposti kylmä ja siinä vilustuu. Vilustuminen heikentää vastustuskykyä. Pöpöillä on avoin reitti kehoon ja niitähän on aina tulossa joten välillisesti kyllä kastumisesta seuraa flunssa. Itse opin tämän kantapään kautta kun vuosia sitten yhtenä sateisena syksynä pyöräilin työmatkat ilman sadevaatteita kaatosateessa. Silloinen tuulipukuni ei pitänyt yhtään vettä ja olin monta kertaa aivan läpimärkänä ja viluissani. Kummasti aina kastumisen jälkeen totesin itseni kipeäksi. Heti huomasi eron kun toisena syksynä pyöräilin saman matkan kylmässä kaatosateessa vedenpitävä ulkoilupuku päällä enkä tullut kipeäksi vaikka oli juuri pahin syysflunssa-aika menossa.

Vierailija
34/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeileppa mennä joskus ilman sadevaatteita kunnon syyssateeseen. Huomaat että märissä vaatteissa tulee tosi helposti kylmä ja siinä vilustuu. Vilustuminen heikentää vastustuskykyä. Pöpöillä on avoin reitti kehoon ja niitähän on aina tulossa joten välillisesti kyllä kastumisesta seuraa flunssa. Itse opin tämän kantapään kautta kun vuosia sitten yhtenä sateisena syksynä pyöräilin työmatkat ilman sadevaatteita kaatosateessa. Silloinen tuulipukuni ei pitänyt yhtään vettä ja olin monta kertaa aivan läpimärkänä ja viluissani. Kummasti aina kastumisen jälkeen totesin itseni kipeäksi. Heti huomasi eron kun toisena syksynä pyöräilin saman matkan kylmässä kaatosateessa vedenpitävä ulkoilupuku päällä enkä tullut kipeäksi vaikka oli juuri pahin syysflunssa-aika menossa.

"Tuulipukuni ei pidä vettä" -tyyppi taas! Mikä niissä märissä tuulipuvuissa sinua niin kiihottaa, että pitää tänne aina kirjoitella samasta aiheesta?

Vierailija
35/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sää on pukeutumiskysymys ja pukeutuminen on rahakysymys. Ei ole sadevaatteita, olen mieluummin märkä kuin nälkäinen.

Totta. Toisaalta sadeviitan voittanutta ei ole, ja ne eivät onneksi niin paljon maksa.

Vierailija
36/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On useampikin sadetakki mutta näillä sateilla hupullinen kuoritakki riittää. Ulkoilen mieluiten sateella. Ilma on raikkaampi ja väkeä on vähemmän.

Vierailija
37/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuulipukuni ei pidä vettä" -tyyppi taas! Mikä niissä märissä tuulipuvuissa sinua niin kiihottaa, että pitää tänne aina kirjoitella samasta aiheesta?

Sekoitat johonkin toiseen. Ihan vaan sulle tiedoksi että tuo on tapahtunut jo joskus kymmenen vuotta sitten. Sen jälkeen mulla on ollut vedenpitävät kamppeet jo vuosia kuten tuossa jo kirjoitinkin. Tuo silloinen tuulipuku on päätynyt kirpparille jo kauan sitten. Itse asiassa on jo toinen vedenpitävä setti menossa. Sitä paitsi viestin pointti oli vilustuminen, ihan sama onko päällä tuulipuku vai softshell jos kastuu ja vilustuu.

Vierailija
38/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ulkoile sateella, ellei ole jostain syystä aivan pakko. Sade on masentavaa. Lapsetkaan eivät sateella ulos halua,silloin puuhastellaan sisällä.

Nuo paksut, kuolemanharmaat pilvet tuolla ulkona ovat kyllä äärettömän masentava näky. Tulisipa aurinkoa! En kaipaa edes mitään helteitä, ihan vaan vaikka aurinkoa ja 20 C! Tämän päivän lokakuinen ankeus on ollut kauheaa.

Vierailija
39/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On useampikin sadetakki mutta näillä sateilla hupullinen kuoritakki riittää. Ulkoilen mieluiten sateella. Ilma on raikkaampi ja väkeä on vähemmän.

Hyvä kuoritakki riittää rankassakin sateessa. Muutama päivä sitten kävelin 2 km matkan asioille rankkasateessa. Haglöfsin kuoripuku oli päällä ja gore-lenkkarit jalassa ja täysin kuivana pysyin. Oli ihanan raikas ilma ja mukava kuunnalla sateen ropinaa huppuun kun olin takin sisällä suojassa.

Vierailija
40/43 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ulkoile sateella, ellei ole jostain syystä aivan pakko. Sade on masentavaa. Lapsetkaan eivät sateella ulos halua,silloin puuhastellaan sisällä.

Nuo paksut, kuolemanharmaat pilvet tuolla ulkona ovat kyllä äärettömän masentava näky. Tulisipa aurinkoa! En kaipaa edes mitään helteitä, ihan vaan vaikka aurinkoa ja 20 C! Tämän päivän lokakuinen ankeus on ollut kauheaa.

Oppineet asenteen ilmeisesti äidiltään!

Meillä lapset tykkää ulkoilla sateellakin, silloin pihalla voi tehdä eri juttuja kuin kuivalla säällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä