Kuinka monet silmälasit sinulla on käytössä?
Mulla:
- 20 vuotta vanhat metallisankaiset kotilasit, näitä pidän siis aina ja niiden kanssa uskaltaa vaikka nukahtaa jne kun ovat jo niin iäkkäät ja mallista pois menneet
- joskus viitisen vuotta sitten ostin kahdet muoviset, punertavat joita pidin enemmän ja sinisankaiset joita en pitänyt ollenkaan, nämä ovat liian pitkulaiset nykymuotiin niin ei tule enää käytettyä
- sitten kolmisen vuotta sitten tilasin netistä Björn Borgin muovikehyksiset lasit joita pidän edelleen aina ihmisten ilmoilla ja töissä jne.
- vuosi sitten tilasin taas netistä muoviset halpikset, näitä jostain syystä en ottanut ikinä kokonaan käyttöön kun tuntuivatkin liian isoilta tms.
- tässä vaiheessa kävin näöntarkastuksessa ja sain uuden reseptin + ostin aurinkolasit voimakkuuksilla, nämä tilasin netistä keväällä ja ovat ahkerassa käytössä autoillessa ja muutenkin
- nyt tilasin taas netistä samalla kertaa 3 paria kun säästin postituskulut; yhdet metallisankaiset ja kahdet muoviset. Saapa nähdä mitä tulee :)
Kommentit (23)
Olisko jossain parinsadan kieppeillä. Ei ihan "yksi jokaiselle vuoden päivälle", mutta melkein. Mulla on yksi huone pelkästään silmälaseja varten. Olen erään ison liikkeen erityisasiakas. Sulkevat liikkeen minua varten, etukäteen sovitaan aina milloin käyn. Saan rauhassa tehdä ostoksia aina, kun on uudet mallistot. Kuljettavat ostokseni kotiin asti.
Vanhoja silmälaseja on sitten moninkertaisesti, suosikit eritelty. Jos joku tyyli tulee taas muotiin, niin voi joskus niitäkin käyttää, kunhan vaihdattaa linssit.
Ah, on ihanaa olla rikas!
Kolmet.
Työlasit työpaikalla, normaalit monitehot normaalin käyttöön, lukulasit lukemiseen, jota harrastan paljon, ja etenkin vuoteessa.
Kahdet, mutta entisiä laseja käytän myös joskus vaihtelun vuoksi. Näkö on pysynyt yhtä huonona jo vuosia niin vanhatkin menee vielä. Kahdet aurinkolasit vahvuuksilla on myös käytössä.