Sushi? Tykkääkö joku siitä?
En oikein ymmärrä sushia. Jotenkin tosi mautonta ja outoa?
Tykkääkö tästä oikeasti joku? Siis syön juuri sellaista?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Graavisuolattu lohi on itse-aasiassa sushia.
Ei ole. Graavaus on kypsentämistä, sushi tunnetaan juuri raa'asta kalasta. Toki sushia on muunkinlaista, mun suosikkisushi on se lohinigiri, jossa on sitä happokypsennettyä (kai, näin olen tulkinnut) ja majoneesilla maustettua lohta. Se ei ole myöskään raakaa.
Ei se ole hapotettua vaan grillattua. Kotona saa tehtyä samanlaista käyttämällä grillivastuksen alla mutta esim. noissa buffeteissa grillaavat pinnan liekittimellä, siis sama härveli jota käytetään creme bruleeseen. Oma suosikki myös tämä mutta nyt olen viime aikoina alkanut pitää ehkä vähän jopa enemmän katkaraputahnatäytteisestä. Tai sitten rulla jossa on levä sisällä ja päällä tilliä, sisällä tuoretta lohta, kurkkua ja tuorejuustoa.
Ai grillattua? Mä oon aina luullut, että hapotettua, kun se maistuu vähän samalta.
Esim. Hanko Sushin menussa lukee halstrattu. En tiedä mistä olet happoa siihen saanut.
En sanonut, että olen saanut siihen happoa, vaan sanoin, että minusta maku on saman kaltainen, ja siksi olen kuvitellut, että on happokypsennetty. Toivottavasti ymmärsit nyt, mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Järvenpäässä myydään 90 tuhatta sushipalaa viikossa. Järjetöntä.
Ei Järvenpäässä, vaan Järvenpään Citymarketissa yksistään.
Järvenpäässä on 40 000 asukasta, joten tuo määrä on uskomaton. 90 tuhatta palaa. Ilmeisesti naapurikunnistakin käydään sitä hakemassa.
No ihan ok makusta se on, mutta en kyllä syö sitä, paitsi jos on pakko ylläpitää kulisseja. Ei oo mitään järkevää touhua, paitsi jos nyt jostain syystä tykkää madoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin yliarvostettua. Mutta suomalaiset lähtevät aina täysillä mukaan kaikkiin muotivouhotuksiin ja siitä nyt jotenkin "kuuluu" tykätä.
Eli kun sinä et tykkää jostain, niin voit sitten muidenkin puolesta päättää, että se on yliarvostettua?
En ole päättänyt muiden puolesta mitään. Senkus tykkäätte. Se on silti muotivouhotus ja yliarvostettua.
Ehkä sinun mielestäsi.
En syö sen jälkeen kun kuulin että siitä voi saada lapamatoja ja jotkut ovat saaneetkin.
Vierailija kirjoitti:
En syö sen jälkeen kun kuulin että siitä voi saada lapamatoja ja jotkut ovat saaneetkin.
Kypsentämättömästä järvikalasta voi saada lapamatoja, merikalasta ei.
Vierailija kirjoitti:
No ihan ok makusta se on, mutta en kyllä syö sitä, paitsi jos on pakko ylläpitää kulisseja. Ei oo mitään järkevää touhua, paitsi jos nyt jostain syystä tykkää madoista.
Missäköhän sinä olet nähnyt madoista tehtyä sushia?
Ihan ok. Mutta ei mitään erityistä herkkua. Pizza parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin yliarvostettua. Mutta suomalaiset lähtevät aina täysillä mukaan kaikkiin muotivouhotuksiin ja siitä nyt jotenkin "kuuluu" tykätä.
Eli kun sinä et tykkää jostain, niin voit sitten muidenkin puolesta päättää, että se on yliarvostettua?
Sushifanaatikoilla meni tunteisiin. Raivokas alapeukuttaminen. :D
Sushi on minulle tosi outo ruoka, yleensä en pidä siitä (oikeastaan se on pääsääntöisesti mielestäni pahaa), mutta muutaman kerran minulla on jostain syystä tullut siihen ihan hirveä himo. Siis aivan yhtäkkiä yllättäen. Ne kerrat se maistui hyvältä, mutta sen jälkeen taas en pitänyt. Luulin jo hetken olevani raskaana, kun tuli niin outo mieliteko ruokaan jota pääasiassa pidän pahanmakuisena. En tiedä mistä tuo johtui, nuo mielitekopäivät ovat olleet todella kuumia hellepäiviä, voihan tuo olla vaikka joku suolanpuutostila tmv 😅
Me tykätään ja aika samantekevää tykkääkö muut. Yleensä ei olla oltu ainoita kun ollaan käyty Tampereen sushipaikoissa, suosittuja ovat.
En tykkää. Enkä graavilohestakaan. Syön vain kypsennettyä ja lämmintä ruokaa. Poikkeuksena mäti, siitä kyllä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole päättänyt muiden puolesta mitään. Senkus tykkäätte. Se on silti muotivouhotus ja yliarvostettua.
No justhan sä päätit, että ihmiset syövät sitä sen takia, että se on yliarvostettua ja siitä kuuluu tykätä. Sen sijaan sä voisit ajatella sitä kautta, että ihmiset tykkäävät eri asioista, ja vaikka sä et jostain tykkääkään, joku toinen voi tykätä siitä aidosti.
Meidän perhe jakautuu niin, että mä ja vanhempi lapseni (koululainen) rakastetaan sushia, mieheni ei siitä niin hirveästi välitä (varmasti osittain siksikin, että hän on kasvissyöjä, eikä ne kasvissushit ole niin häävejä) ja eskarilainen ei tykkää. Pystymme kuitenkin ymmärtämään, että tässäkin on kyse siitä, että ihmisten maut ovat erilaisia.
Minä kyllä tykkään kovasti niistä kasvissusheista.
t. kasvissyöjä
Tykkään, teen sitä itsekkin säännöllisesti. Nytkin on nori-levyt odottamassa valmiina(aina niitä kaapissa), tällä viikolla teen taas kun ehdin.
Aikanaan en tykännyt. Nykyään se on herkkua ja tekee mieli sitä aina välillä. Silläkin on väliä mistä sitä hakee, se pitää olla tuoretta ja hyvää.
On hyviä!