Sushi? Tykkääkö joku siitä?
En oikein ymmärrä sushia. Jotenkin tosi mautonta ja outoa?
Tykkääkö tästä oikeasti joku? Siis syön juuri sellaista?
Kommentit (57)
Onko nuo cittarin sushit mistään kotoisin? Muksu haluaa maistaa, itseäni ei voisi vähempää napata joten ei ole minkäänlaista kykyä arvioida niitä.
Voin syödä sushia jos muuta ei ole, mutta en koskaan valitse sitä jos parempaakin ruokaa on tarjolla. Ja tietysti riippuu valikoimasta. Kasvis-sushit ovat joskus ok jos hyvin tehtyjä. Graavilohi on iljettävää (se "niljakas" suutuntuma on oksettava) enkä muutenkaan uskalla syödä raakaa kalaa tai äyriäisiä koska olen kerran saanut katkaravuista ruokamyrkytyksen ja kilpirauhasongelman takia en voi syödä merilevää. Lisäksi palasissa on usein liikaa riisiä (varmaan tietysti yritetään tarjota mahdollisimman paljon mahdollisimman pienillä kustannuksilla).
En pidä niistä, missä on merilevää. Muut on hyviä. Merilevä on mulle epämiellyttävä maku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin yliarvostettua. Mutta suomalaiset lähtevät aina täysillä mukaan kaikkiin muotivouhotuksiin ja siitä nyt jotenkin "kuuluu" tykätä.
Eli kun sinä et tykkää jostain, niin voit sitten muidenkin puolesta päättää, että se on yliarvostettua?
En ole päättänyt muiden puolesta mitään. Senkus tykkäätte. Se on silti muotivouhotus ja yliarvostettua.
On se ollu ihan kivaa ne pari kolme kertaa mitä syöny. Tyttis vei ku kerroin etten ollu syöny :p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Graavisuolattu lohi on itse-aasiassa sushia.
Ei ole. Graavaus on kypsentämistä, sushi tunnetaan juuri raa'asta kalasta. Toki sushia on muunkinlaista, mun suosikkisushi on se lohinigiri, jossa on sitä happokypsennettyä (kai, näin olen tulkinnut) ja majoneesilla maustettua lohta. Se ei ole myöskään raakaa.
Ei se ole hapotettua vaan grillattua. Kotona saa tehtyä samanlaista käyttämällä grillivastuksen alla mutta esim. noissa buffeteissa grillaavat pinnan liekittimellä, siis sama härveli jota käytetään creme bruleeseen. Oma suosikki myös tämä mutta nyt olen viime aikoina alkanut pitää ehkä vähän jopa enemmän katkaraputahnatäytteisestä. Tai sitten rulla jossa on levä sisällä ja päällä tilliä, sisällä tuoretta lohta, kurkkua ja tuorejuustoa.
Ennen en pitänyt, siksi etten pidä kalasta jos se on ns. "raakaa" (en graavilohesta, en sillistä, en sushissa).
Joskus sitten ulkomailla (vielä buffet-pöydässä, jossa oli paljon muutakin) maistoin vege-susheja, ja tykästyin niihin, toki wasabia/inkivääri/soijaa mukana myös. Sittemmin lempparini on erilaiset (friteeratut-)rapusushit, mutta myös vegeversiot (ja myös osa kalaversioista, ellei kala ole raakaa) maistuvat.
Välillä sushiin tulee ihan himo, ellei o.e hetkeen syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin yliarvostettua. Mutta suomalaiset lähtevät aina täysillä mukaan kaikkiin muotivouhotuksiin ja siitä nyt jotenkin "kuuluu" tykätä.
Eli kun sinä et tykkää jostain, niin voit sitten muidenkin puolesta päättää, että se on yliarvostettua?
En ole päättänyt muiden puolesta mitään. Senkus tykkäätte. Se on silti muotivouhotus ja yliarvostettua.
No justhan sä päätit, että ihmiset syövät sitä sen takia, että se on yliarvostettua ja siitä kuuluu tykätä. Sen sijaan sä voisit ajatella sitä kautta, että ihmiset tykkäävät eri asioista, ja vaikka sä et jostain tykkääkään, joku toinen voi tykätä siitä aidosti.
Meidän perhe jakautuu niin, että mä ja vanhempi lapseni (koululainen) rakastetaan sushia, mieheni ei siitä niin hirveästi välitä (varmasti osittain siksikin, että hän on kasvissyöjä, eikä ne kasvissushit ole niin häävejä) ja eskarilainen ei tykkää. Pystymme kuitenkin ymmärtämään, että tässäkin on kyse siitä, että ihmisten maut ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Graavaus on kypsentämistä, sushi tunnetaan juuri raa'asta kalasta. Toki sushia on muunkinlaista, mun suosikkisushi on se lohinigiri, jossa on sitä happokypsennettyä (kai, näin olen tulkinnut) ja majoneesilla maustettua lohta. Se ei ole myöskään raakaa.
Ei se ole hapotettua vaan grillattua. Kotona saa tehtyä samanlaista käyttämällä grillivastuksen alla mutta esim. noissa buffeteissa grillaavat pinnan liekittimellä, siis sama härveli jota käytetään creme bruleeseen. Oma suosikki myös tämä mutta nyt olen viime aikoina alkanut pitää ehkä vähän jopa enemmän katkaraputahnatäytteisestä. Tai sitten rulla jossa on levä sisällä ja päällä tilliä, sisällä tuoretta lohta, kurkkua ja tuorejuustoa.
Ai grillattua? Mä oon aina luullut, että hapotettua, kun se maistuu vähän samalta.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Kaikki liha kuuluis aina syödä raakana, parasta silloin. Tosin kylmänä ei kiva joten joutuu lämmittämään.
Erityisesti joku sisäfilee ja ohuen ohuita paloja. Voi dippailla noita raakoja sisäfileitä jos huvittaa.
Trendipellet menee tämänkin perässä ja ostavat kaikenmaailman cittareista ja takeaway-paikoista sushia järjettömään hintaan. Nämä ihmiset eivät tiedä kalasta mitään mutta kun se on muotia syödä sushia niin sitä sitten vedetään.
En ymmärrä sitä raa'an kalan ja kylmän paakkuisen riisin viehätystä. Vielä kun kääritään sitkeään levään niin oikein kruunaa tämän hirvityksen. Ja tähän on turha tulla sushiuskovaisten kertomaan etten ole vaan syönyt hyvin tehtyä sushia sillä ei pidä paikkaansa. Olen kokeillut sushia vain niissä oikeasti kehutuissa paikoissa eikä se kylmä paakkuinen riisi jne. muutu miksikään vaikka olisi tehty Michelintähden ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai grillattua? Mä oon aina luullut, että hapotettua, kun se maistuu vähän samalta.
Esim. Hanko Sushin menussa lukee halstrattu. En tiedä mistä olet happoa siihen saanut.
Jos on hyvin tehtyä, niin pidän paljon. Huonosti tehty taas... en ihmettele, miten jotkut eivät pidä, jos ovat saaneet vain jotain huonoa.
Täysin mautonta hifistelyä, eikä kala ole hyvää, kuin söis ylihintaista riisiä, sitähän se vaan on.
Mielettön makuelämys mutta tottakai kaikki persu juntit on täällä mollaamassa kaikkea erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Trendipellet menee tämänkin perässä ja ostavat kaikenmaailman cittareista ja takeaway-paikoista sushia järjettömään hintaan. Nämä ihmiset eivät tiedä kalasta mitään mutta kun se on muotia syödä sushia niin sitä sitten vedetään.
Aivan.