Miksi et vaivaudu tekemään lapsillesi ruokaa?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen äiti, en mikään piika tai kokki.
Ihan sama. Olet vanhempi ja lapsen säädyllinen ruokkiminen kuuluu vanhemmuuteen. Sillä ei ole väliä että kumpi vanhemmista ruoan tekee.
Miten niin en vaivaudu. Enpä paljon muuta tekään, kun sitä ruokaa. Tuokaa ruokaa.
Teen lapselleni ruokaa kaksi kertaa päivässä.
Mutta sinä tiedät varmaan tämänkin "paremmin".
Siksi, että lapseni ovat iältään 26, 28 ja 30 vuotiaat, kukin tahollaan naimisissa olevia aikuisia.
Minusta olisi ennemminkin omituista, jos tekisin vielä tuon ikäisten ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että lapseni ovat iältään 26, 28 ja 30 vuotiaat, kukin tahollaan naimisissa olevia aikuisia.
Minusta olisi ennemminkin omituista, jos tekisin vielä tuon ikäisten ruuat.
Eli kun he tulevat kylään, pidät heitä nälässä?
Lapsille riittää raikkaat voileivät ja vanukkaat.
Olin näin vanha kun sain tietää että minulla on lapsia
Mun tyttäreni oli aikoinaan lapsenvahtina tuollaisessa perheessa. Ihmetteli kun pakastimesta tai jääkaapista ei ikinä löytynyt ruokaa, vain leipää. Ja sillä hänen piti ruokkia heiveröinen 3v. Onneksi pieni sai edes vähän oikeaa ruokaa päiväkodissa.
Vanhemmat oli niin kovin "kiireisiä" juristeja joille työ oli tärkeintä.
Monta kertaa hain sitten heidät meille syömään, pikkuinen söi kuin ei olisi ikinä saanut ruokaa!
Kerran sitten leivoimme meillä pullia ja pieni oli aivan onnessaan kun sai muutaman pullan kotiin vietäväksi itselleen. Se prkl äiti oli mennyt ja syönyt ne kaikki pullat!
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttäreni oli aikoinaan lapsenvahtina tuollaisessa perheessa. Ihmetteli kun pakastimesta tai jääkaapista ei ikinä löytynyt ruokaa, vain leipää. Ja sillä hänen piti ruokkia heiveröinen 3v. Onneksi pieni sai edes vähän oikeaa ruokaa päiväkodissa.
Monta kertaa hain sitten heidät meille syömään, pikkuinen söi kuin ei olisi ikinä saanut ruokaa!
Kerran sitten leivoimme meillä pullia ja pieni oli aivan onnessaan kun sai muutaman pullan kotiin vietäväksi itselleen. Se prkl äiti oli mennyt ja syönyt ne kaikki pullat!
Päiväkodissa ei saa oikeaa ruokaa. Siellä syödään eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ai päiväkodissa oikeaa ruokaa?? Älä nyt naurata.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt, miten joku jaksa keskittyä toisten ihmisten arkisiin asioihin noin paljon.. en tule varmaan ikinä ymmärtämäänkään. Mitä kaikkea sillä ajalla saavuttaisi, jonka käyttää toisten asioiden miettimiseen.
Minä taas en ymmärrä näitä täällä joka ketjuun vastaavasti kommentoivia, oli aloitus mikä tahansa. Kysytään sitten polkupyörän väriä tai miehen kengän kokoa, aina vastaus on että mitä se sulle kuuluu, mitä se sinun persettäsi kaivaa.
No tämä on tietääkseni keskustelupalsta, joten jos ei halua osallistua keskusteluun, ei tarvitse kommentoida ensinkään!
Muksut kato kerkee tehdä sen ruoan ennenku tuun töistä. Esim eilen olivat tehneet salaatin ja grillanneet kanaa ja kasviksia kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa ei saa oikeaa ruokaa. Siellä syödään eineksiä.
Totta. Siksi lopetin töissä syömisen ja vien omat eväät. Työnantaja voi velvoittaa pitämään tuokatauon lasten kanssa, mutta ei sentään pakottaa syömään samaa ruokaa. Tosin astioista pomolla oli heti sanottavaa, mistä astioista saan evääni syödä. Sellaista on varhaiskasvatuksessa tätänykyä, täysin kyttäysmeininkiä. Naurettavaa, mutta mitä saattaa aliarvostetulta naisvaltaiselta alalta odottaa.
Koska olen raskaana ja laattaa lentää, jos yritän kokkailla. Onneksi lapsi syö toisen aterian päiväkodissa ja pari kertaa viikossa saan tehtyä jonkun uunikalan meille ruoaksi. Sen lisäksi sitten käydään nyt poikkeuksellisesti pari kertaa viikossa ravintolassa syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen raskaana ja laattaa lentää, jos yritän kokkailla. Onneksi lapsi syö toisen aterian päiväkodissa ja pari kertaa viikossa saan tehtyä jonkun uunikalan meille ruoaksi. Sen lisäksi sitten käydään nyt poikkeuksellisesti pari kertaa viikossa ravintolassa syömässä.
Lapsiraukka ja toista olet tekemässä. Et pysty ruokkimaan ensimmäistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen niin väliä, mitä ruokaa syövät, pääasia että jotain ruokaa on.
On sillä paljonkin väliä, minkälaista ruokaa tottuvat syömään.. terveyden ja varsinkin tulevaisuuden kannalta.
Minulla on ainakin mennyt vuosia siihen, etteivät lapset ole esiteinivuosista lähtien suostuneet istumaan kanssani samassa ruokapöydässä koska yritin pakottaa heidät syömään siellä eikä tietokoneidensa ääressä.
Nyt ovat vuosia sitten syöneet isänsä tekemää tai hankkimaa ruokaa. Minä syön yksin omassa rauhassa haluamaniani ruokia. Olen perheen ainoa normaalipainoinen.