Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ihmisen (tahallinen) riidanhaluisuus ja ”kilahtelu” johtuu?

Vierailija
04.07.2020 |

Tilanne menee yksinkertaisesti niin, että vaikka katsoisi ikkunasta ulos ja toteaisi vettä satavan niin toinen ottaa siitä itseensä ja raivoamaan väittäen minun syyllistyvän häntä vesisateesta. Vaikka itse yrittäisi sanoa vain todenneensa, miltä ulkona näyttää niin toinen jatkaa tivaamista, että syyllistetäänkö nyt häntä?

Ikävintä on se, että kun sanoo etten aio jatkaa tästä aiheesta enempää niin toinen alkaa pilkata puhetapaani ja vääristellä aiemmin sanomiani asioita. Toinen oikein kiihdyttää itsensä raivon valtaan esittämällä paikkaansa pitämättömiä väitteitä sekä myös väittää minun ajattelevan niin tai näin hänen mielestään.

Kun totean lyhyesti, että ei saa tunkea omassa päässään pyöriviä ajatuksia minun ajatuksisini niin siitä repeää mahdoton rähinä ja toinen esittää mitä pöyristyttävimpiä väitteitä, joita väittää minun aivan varmasti ajattelevan ja sanovan. Samalla myös pilkkaa minua ja haukkuu minua kiittämättömäksi ihmiseksi, joka palkitsee hänen hyvät tekonsa rumilla ajatuksilla ja teoilla.

Kyse ei vaikuta olevan muistisairaudesta. Tätä samaa on nyt sitten joka ikinen kesälomapäivä täynnä. Lienee ymmärrettävää, etten halua tehdä yhdessä yhtään sen enempää kuin on pakko koska en missään nimessä halua nyt antaa puheillani tai teoillani lisää syitä raivoamiseen ja kilahteluun.

Mistä ihmeestä tuollainen käytös johtuu? Lääkärille häntä ei saa. Jos hänellä on toinen niin se olisi minulle ok kunhan sitten ei enää leikkisi, että me olemme jokin saman katon alla oleva pari.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-miehelläni nuo on mustasukkaisuus kohtauksia. Oikeasti kuvitteli että petän häntä, mutta ei viitsinyt sanoa ääneen sitä, vaan keksi mitä uskonattomampia riidan aiheita.

Vierailija
2/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhautumisesta, tylsyydestä, kykenemättömyydestä muutokseen. Haluaa pois tilanteesta/parisuhteesta/ velvollisuuuksista, mutta ei löydä ulospääsyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö on ainakin yksi syy. Siihen kuuluu riidan haastaminen.

Vierailija
4/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kilahtelu tarkoittaa enemmänkin tahatonta maltin menettämistä. Sellaista, joka tulee täytenä yllätyksenä asianomaiselle itselleenkin.

Vierailija
5/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli tuollainen. Suuttui tavallisista kysymyksistä, kuten että keitänkö hänellekin kahvia samalla kuin itselle. Etsi piilomerkityksiä kaikesta ja väänsi ihan kaiken sanotun ympäri. Kun ihmettelin, että enhän minä noin sanonut, vakiovastauksensa oli: ”et ehkä sanonut, mutta sitähän sä tar-koi-tit.”

Mielestäni riidan hakemusta riitelyn halun takia. Itse en lähde uudelle kierrokselle tuollaisen kanssa. Oletteko kauan pitäneet yhtä? Käske nyt ainakin sinne lääkäriin ja jos ei mene niin katkaise juttu.

Vierailija
6/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-miehelläni nuo on mustasukkaisuus kohtauksia. Oikeasti kuvitteli että petän häntä, mutta ei viitsinyt sanoa ääneen sitä, vaan keksi mitä uskonattomampia riidan aiheita.

Mitään mustasukkaisuuden aihetta en ole antanut. Minulla pitäisi itse asiassa olla mustasukkainen puolisostasi jos sille linjalle pitäisi lähteä.

Vierailija
7/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhautumisesta, tylsyydestä, kykenemättömyydestä muutokseen. Haluaa pois tilanteesta/parisuhteesta/ velvollisuuuksista, mutta ei löydä ulospääsyä.

Kyllä minusta pääsee eroon ihan eroamalla. Olen painottanut asiaa hänelle kymmeniä jollen jopa satoja kertoja.

Vierailija
8/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kilahtelu tarkoittaa enemmänkin tahatonta maltin menettämistä. Sellaista, joka tulee täytenä yllätyksenä asianomaiselle itselleenkin.

Mutta miksi ihmeessä pitää itseään kiihdyttämällä kiihdyttää kilahdukseen? Riidan saa aikaan vaikka uuden rikkalapion ostosta, joka ei ole mikään suurinvestointi.

Vierailija
9/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä oli tuollainen. Suuttui tavallisista kysymyksistä, kuten että keitänkö hänellekin kahvia samalla kuin itselle. Etsi piilomerkityksiä kaikesta ja väänsi ihan kaiken sanotun ympäri. Kun ihmettelin, että enhän minä noin sanonut, vakiovastauksensa oli: ”et ehkä sanonut, mutta sitähän sä tar-koi-tit.”

Mielestäni riidan hakemusta riitelyn halun takia. Itse en lähde uudelle kierrokselle tuollaisen kanssa. Oletteko kauan pitäneet yhtä? Käske nyt ainakin sinne lääkäriin ja jos ei mene niin katkaise juttu.

Juuri tuollaista meilläkin. Yhdessä 25 vuotta. Ei lähde lääkäriin. Hänen mielestään minun pitäisi mennä lääkäriin ja mieluiten psykiatrille.

Vierailija
10/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin myös meillä. Paitsi minun eksäni ihan myös sanoi epäilevänsä että petän. Mitkään todistelut ja selitykset eivät auttaneet häntä vakuuttamaan.

Miehellä oli ihan yleisesti toivottoman huono itsetunto. Kuulemma syyllistin häntä kun jääkaapin avattuani sanoin: "Meiltä on muuten maito loppu". Että hänenkö se asia olisi pitänyt ennakoida ja huolehtia, jne. jne. jne. Eikä auttanut vaikka monta kertaa selitin että tarkoitus oli vain todeta asia, ei syyttää siitä ketään.

Jaksoin kaksi vuotta olla tukemassa häntä itsetuntonsa kanssa parhaani mukaan, sitten loppui voimat ja erosin.

Vierailija
11/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se tatuoitu kriminaali tai kylän tunnettu jako rasia olekkaan osoittautunut oikeaksi valinnaksi. voi voi kannattas katsoa ennen kuin kokee. itsehän valitsit

Vierailija
12/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi ihmeessä pitää itseään kiihdyttämällä kiihdyttää kilahdukseen? Riidan saa aikaan vaikka uuden rikkalapion ostosta, joka ei ole mikään suurinvestointi.

Eksäni terapeutti kuvaili asiaa niin, että henkilö menee primitiiviseen taistele tai pakene -tilaan, jolloin hänen aivoistaan menee pois päältä se osa, jossa looginen ajattelu tapahtuu. Eli reagoinnilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mikä olisi järjellä ajatellen kannatettavaa tai toivottavaa toimintaa. Mies ei vain pysty hahmottamaan oman toimintansa järjettömyyttä sillä hetkellä. Hänen pitää ensin rauhoittua niin että aivot palautuvat normaalitilaan.

t. 10

Vierailija
13/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku persoonallisuushäiriö tai muu mt-vaiva siinä täytyy olla taustalla. Itse tapailen miestä, joka käyttäytyy hieman samalla tavalla. Meillä aina menee pitkään hyvin, mutta säännöllisin väliajoin miehen täytyy saada aikaiseksi täysin turha tappelu jostain mitättömästä asiasta. Mies kiihdyttää itsensä täyteen raivoon tyhjästä, eikä suostu silloin ottamaan vastaan mitään järkipuhetta tai rauhoittelua. Tulee mieleen, että mies haluaa minusta riidan varjolla eroon, mutta olen sanonut sen saman kuin joku muukin tuossa edellä: minusta pääsee eroon ihan vain ilmoituksella ja suoraan sanomalla, ilman mitään dramaattisia kohtauksia.

Vierailija
14/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksäni terapeutti kuvaili asiaa niin, että henkilö menee primitiiviseen taistele tai pakene -tilaan, jolloin hänen aivoistaan menee pois päältä se osa, jossa looginen ajattelu tapahtuu. Eli reagoinnilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mikä olisi järjellä ajatellen kannatettavaa tai toivottavaa toimintaa. Mies ei vain pysty hahmottamaan oman toimintansa järjettömyyttä sillä hetkellä. Hänen pitää ensin rauhoittua niin että aivot palautuvat normaalitilaan.

t. 10

Ei itseään koko ajan kovempaan raivoon kiihdyttävää käytöstä voi mikään muuttaa rauhoittumiseen, ei yhtään mikään.

Vierailija
15/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluuloinen persoonallisuushäiriö tulisi jotenkin mieleen.

Vierailija
16/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen vika kirjoitti:

eikö se tatuoitu kriminaali tai kylän tunnettu jako rasia olekkaan osoittautunut oikeaksi valinnaksi. voi voi kannattas katsoa ennen kuin kokee. itsehän valitsit

Vaikka provosoit niin voin todeta, että kyse ohi ihan päällisin puolin tatuoimattoman, rikosrekisterimöttämän ja ihan tavallista keskiluokkaista työtä tekevästä yksilöstä. Hänen jaksamisistaan en ole kysellyt koska asia ei kuulu minulle mitenkään.

Vierailija
17/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 10

Tää on aika selvää, mutta miten se korjataan?

Jos jollain nousee täydsi itsepuolustus päälle, kun todetaan vaikka maidon olevan loppu, niin missä se vika on ja miten se korjataan?

Vierailija
18/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 10

Ei itseään koko ajan kovempaan raivoon kiihdyttävää käytöstä voi mikään muuttaa rauhoittumiseen, ei yhtään mikään.

Kyllä siihen on tekniikoita olemassa, jotka toimivat. Mutta henkilön täytyy itse haluta opetella niitä, ja joskus tarvitaan lisäksi läheinen ihminen joka kertoo raivoajalle että nyt olisi oikea aika ottaa tekniikat käyttöön. Sitä ei nimittäin kuulemma itse tilanteen päällä ollessa tajua tai hahmota.

t. 10

Vierailija
19/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen? Voihan tuolla peittää myös suhteen psyykkiset puutteet.

Vierailija
20/31 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen vika kirjoitti:

Heh. Mun eksä oli täysin puhtoinen ja ujo urheilijapoika, suoraan äidin helmoista sen otin koskemattomana neitsyenä.

Olet tosi yksinkertainen, jos luulet että mielenterveyshäiriöt näkyvät aina päälle päin. Sun maailmassa psykopaatitkin on siis helppo poimia katukuvasta kuljeksimasta, senkus kattoo miltä tyyppi näyttää.

T. Edellä kahvinkeitosta kysymisestä kirjoittanut