Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen kesäni Suomessa 15 vuoteen. +12 ja sataa.

Vierailija
04.07.2020 |

Tästä nimenomaisesta ”kesäsäästä” olen päässyt eroon joka kesä, kun olen viettänyt lomani eteläisessä Euroopassa.

Nyt ei päästä koronan takia etelään ja vaikka jonnekin Kreikkaan suomalaisia päästettäisiinkin, niin tässä tilanteessa ei lähdetä.

Kertokaa mulle mitä ihmettä Suomessa voi tehdä +12 asteessa ja sateella!?! Tämä kesä on p*skin ikinä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadesäällä voi lukea tai kuunnella kirjoja, pelata pelejä, opiskella, leipoa, laittaa ruokaa, kutsua naapurit kaffelle, käydä ostoksilla, tehdä käsitöitä, mennä sadevarusteissa lenkille, soittaa ystävälle, ottaa yhteyttä vanhoihin jo melkein unohtuneisiin kavereihin, siivota, järjestellä kaappeja ja kerätä poistoerät kierrätykseen, katsoa leffoja ja sarjoja, kuunnella musiikkia. Eikä seksiäkään kannata unohtaa.

Nämä tuli nyt ensimmäisinä mieleen.

Noita tehdään elokuusta toukokuuhun. Kesällä haluaisi kulkea kesämekoissa paljain nilkoin yömyöhään ja istua piknikillä palelematta. Maata auringossa, tuntea lämpö iholla ja kuulla lintujen laulu.

Olen nyt kaksi päivää käyttänyt sormikkaita ulkona. Edes heinäkuussa niistä ei pääse eroon...

Vierailija
22/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomen säät sitten ennen olleet jotenkin aurinkoisia ja lämpimiä, jos näistä sateista pitää valittaa joka ikinen vuosi. Tuleeko se yllätyksenä että Suomessa kesällä myös sataa vettä eikä aina ole se +25 lämmintä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä olen ihmetellyt että minkä ihmeen takia jotkut matkustavat säiden takia kesällä etelään kun Suomen kesät ovat niin kuivia ja helteisiä. Kahtena edellisenä kesänä on kuivuutta ja hellettä ollut monta viikkoa ja tänä vuonnakin alkukesä on ollut kuiva ja helteinen. Kesäkuu oli ilmatieteenlaitoksen mukaan jopa harvinaisen lämmin. Sadevaatteita tarvitsee vain pari kertaa kesässä mutta aurinkolasit ja shortsit ovat olleet melkein päivittäisessä käytössä.

Vierailija
24/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna kannatti aloittaa kesäloma juhannukselta. Mökillä oli +30 astetta ja merivesi oli +27! Aivan mahtavaa!

Nyt voikin muutaman päivän nauttia vilvoittavasta sateesta ja sateen ropinasta katolla kirjoja lukien.

Vierailija
25/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa verenkierto ja karaiskaa itsenne niin ette jäädy pystyyn normaaleissa lämpötiloissa. +12 ei ole kylmä ilma eikä silloin tarvita toppatakkia tai sormikkaita. T-paitakeli oli ainakin tänään täällä, hyvin jaksoi tehdäkin juttuja ja ulkoilla kun ei ollut tukalan kuumaa. Toivottavasti ei tule enää helteitä tänä kesänä. Vaikka eivät kai kaikki tykkää liikkua ja ulkoilla, talvet makaavat sohvalla ja kesät makaisivat mielellään uimarannalla. 

Vierailija
26/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadesäällä voi lukea tai kuunnella kirjoja, pelata pelejä, opiskella, leipoa, laittaa ruokaa, kutsua naapurit kaffelle, käydä ostoksilla, tehdä käsitöitä, mennä sadevarusteissa lenkille, soittaa ystävälle, ottaa yhteyttä vanhoihin jo melkein unohtuneisiin kavereihin, siivota, järjestellä kaappeja ja kerätä poistoerät kierrätykseen, katsoa leffoja ja sarjoja, kuunnella musiikkia. Eikä seksiäkään kannata unohtaa.

Nämä tuli nyt ensimmäisinä mieleen.

Noita tehdään elokuusta toukokuuhun. Kesällä haluaisi kulkea kesämekoissa paljain nilkoin yömyöhään ja istua piknikillä palelematta. Maata auringossa, tuntea lämpö iholla ja kuulla lintujen laulu.

Olen nyt kaksi päivää käyttänyt sormikkaita ulkona. Edes heinäkuussa niistä ei pääse eroon...

Kesäkuussa oli eniten hellepäiviä 60 vuoteen! Me nautittiin juhannuksesta alkaen melkein parin viikon +30 helteistä niin että yölläkin oli trooppisen lämmintä +20. Olin mökillä päivät pitkät bikineissä, ihanaa!

Vierailija
27/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä 2018 oli mittaushistoriassa harvinaisen helteinen ja kesä 2019 harvinaisen kuiva. Kesäkuu 2020 on ollut myös harvinaisen lämmin. Kuinka ankaraa hellettä ja kuivuutta näille ihmisille oikein pitäisi olla jos ei tähänkään olla tyytyväisiä?

Vierailija
28/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä voit tehdä? Asennemuutoksen!

Vierailija
29/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kertokaa mulle mitä ihmettä Suomessa voi tehdä +12 asteessa ja sateella!?!"

Kun pukeutuu sään mukaan niin voi ulkoilla, kävellä, pyöräillä, nauttia luonnosta ja raikkaasta ilmasta, mennä museoon ja vaikka paistaa laavulla makkaraa.

Vierailija
30/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ja muille tiedoksi, että eilen uutisoitiin edessä olevan pahin hyttysvuosi vuosikausiin. On ollut niin optimaaliset sääolot, että hyttyskannasta tulee harvinaisen runsas. Eli sateita ja s atanasti hyttysiä on tiedossa lähiaikoina. Hyvää lomaa.

Vierailija
31/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei ainakaan ole kahtena edellisenä kesänä ollut helteitä ollenkaan.

Vierailija
32/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanat loma ilmat kun on kylmää ja sataa vettä,  ei tarvi hikoilla helteessä.

Teillä ylipainoisilla kuulemma helteessä vaikeaa, minulla ei, nautin helteestä, auringosta, lämmöstä.

Söisit ja liikkuisit monipuolisesti niin tarkenisit Suomen suvessa. Toimistotyö ja nahistunut salaatti eivät riitä.

Vierailija
33/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kertokaa mulle mitä ihmettä Suomessa voi tehdä +12 asteessa ja sateella!?!"

Kun pukeutuu sään mukaan niin voi ulkoilla, kävellä, pyöräillä, nauttia luonnosta ja raikkaasta ilmasta, mennä museoon ja vaikka paistaa laavulla makkaraa.

Juuri näin! Tänään tehtiin miehen kanssa tänään kahden tunnin lenkki, mitä ei todellakaan oltaisi tehty viikko sitten 30 asteen lämmössä. Tämä on juuri sitä, mitä helteiden jälkeen kaipasin! Pystyy oikeasti liikkumaan ulkona. En nauti mistään rannalla makoilusta. Helteet ovat ok vain jossain mökillä, ei kaupungissa.

Vierailija
34/34 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin noiden ilmastopakolaisten takia ilmasto maapallo on mitä on. Vielä ap ja muutkin egoistit saavat nauttia paahtavan, tukahduttavan kuumista kesistä, sateisista talvista, pitkistä syksyistä ja myrskyistä :(

Sekä lisänä muut muutokset jotka ilmastonmuutoksen myötä saapuu vääjäämättä.... vesipula ja veden käytön rajoitukset. Ruokavarantojen sääntely maailmanlaajuisesti.

Lentäkää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme