VIHAAN koiria! Miksette koiraihmiset kasvata rakkejanne?
Varsinkin isoja koiria, kuten labbikset, dalmatialaiset, jne., en voi sietää. Tuttavapiirissä on neljä perhettä, joihin on ollut pakko ottaa tuollainen isokokoinen koira. Sitten niitä ei välitetä kouluttaa.
Eilen olin taas vierailulla koiraperheessä. Tulos: ruokamyrkytys. Koira oli oksennellut koko päivän ja yön. Sain tietää tämän vasta, kun jo söin isäntäparin laittamaa ruokaa. Rakki tunki koko ajan naamaansa lautaselleni, nuoli sormiani, tunki päätään syliini. YÖK. Isäntäpari pallutti koiraa eikä pessyt käsiä välillä. Inhottavaa! Nyt olen oksennellut koko eilisen illan ja tämän päivän.
Miksi, jos otatte ison koiran, ette välitä kasvattaa sitä? Kun vieras tulee eteiseen, koira hyppää vastaan. Koira on KOKO AJAN siinä vieraan jaloissa vaatimassa huomiota. Sitten sille pitäisi heittää jotain ihan kakkaista koiran lelua, joka on ihan tahmea ja johon on tarttunut koiran ruokaa ja ties mitä moskaa... Ja kun koira kiipeää vieraan syliin, nauretaan, että se on vasta 2v, ihan pentu vielä. Eih.
Sitten sitä koiraa käytetään aamuin illoin pikapikaa vartin lenkillä, niin että raukka iso koira pursuaa tarmoa pienessä kerrostaloasunnossa ja on räjähtämäisillään joka suuntaan. Miksi te otatte tällaisia isoja koiria, kun ette vietä niiden kanssa kunnolla aikaa?
Kouluttakaa ne koiranne niin, että tulee tervehtimään vasta, kun vieras on ottanut takin ja kengät pois. Ja että se antaa vieraan sen jälkeen olla rauhassa eikä koko ajan tunge siihen. Opettakaa ne koiranne niin, ettei ne ruokapöydässä tunge naamansa siihen vaan pysyy etäällä, kun ihmiset syö. Ja opettakaa ne koiranne olemaan vetämättä ulkona, kun vastaan tulee muita koiria tai ihmisiä.
Jos ette tuohon kykene, niin miksi otatte niitä isoja koiria?
Kommentit (76)
Pienen koiran kouluttaminen on ihan yhtä tärkeää. Ei mulla muuta.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 13:23"]
Koirat käyttäytyvät huonosti vain epämiellyttäville vieraille... *vinkvink* :DD
[/quote]
Joojoo. Sitten taitaa kaikki vieraat kyseisissä huusholleissa olla epämiellyttäviä. Sillä olen vieraillut niissä paikoissa erilaisissa ihmiskokoonpanoissa ja ne rakit on käyttäytyneet kaikille samalla tavalla. Jos on enemmän vieraita, juoksee hulluna ihmisen luota toisen luo. Hyvä tekosyy sille, ettei osaa sitä koiraa kasvattaa.
Eikä ollut eka kerta, kun sain koiraperheessää ruokamyrkytyksen. Edellisellä kerralla koira oli syönyt perheen roskiksesta, nuollut sen jälkeen sormiani - ja sittenolin jo syönyt jotain, kun koiran huomattiin oksentaneen roskiksen viereen. Kiva.
Miksi niiden koirien pitää aina olla näykkimässä ihmisten sormia?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 13:26"]
Pienen koiran kouluttaminen on ihan yhtä tärkeää. Ei mulla muuta.
[/quote]
On toki. Mutta jos pieni koira tunkee liian lähelle, se on helppo potkaista pois. Eikä sen jälkeen kovin heti tule viereen. Isot koirat ei välitä mistään tönimisestä tms.
Mä en oo ikinä saanut koirasta ruokamyrkytystä, vaikka meillä on koira, jota rapsuttelen paljon, enkä todellakaan pese käsiään sen jälkeen. En nyt ihan purematta niele, että ruokamyrkytyksen ja koiran koskettamisen välillä on yhteys.
Tekee varmaan ap:n heikolle vastustuskyvylle hyvää käydä välillä koiraperheissä. Ei minullakaan ole koskaan ollut "ruokamyrkytystä", vaikka koiria meillä on aina ollut.
Miehen äidillä on maailman ärsyttävin rakki. Olivat pienestä pitäen opettanut lellielukan sänkyyn viereen, ei kelpaa koiran pedit tai muut. Oltava sänky tai sohva. Hirveä shokki jos ei ole edes mattoja lattialla! Kerjää aivan jatkuvasti ruokaa, oma ei kelpaa. Saat häätää keittiöstä 5x ja aina se takasin tulee kun tottunut et joku sille kuitenki jotain antaa. Ulos kun päästää niin pihasta karkaa, ei kuule eikä nää mitään vaan jolkuttaa menemään. Ei tee tarpeitaan hihnan päästä joten saa olla vapaana, tottakai. Eikai sitä rassua voi nyt herranlettas narussa pitää!
Meidän kotimme on myös koiran koti. Vieras on siellä vain vieraana. Jos hän ei viihdy vieraana, hän voi lähteä pois. Koiralla ei ole mitään syytä olla omassa kodissaan mikään nurkkaan vieraiden tieltä pois työnnettävä esine.
Koira innostuu vieraista yleensä samalla tavalla kuin lapset ja saattaa käydä jonkin aikaa kierroksilla. Vieraiden tulosta innostuminen on normaalia, mutta se laantuu kyllä hyvin nopeasti, varsinkin jos koiralle ei anna huomiota.
Jos ei siedä koiria lainkaan, ei pidä tulla koiraperheeseen. Meilläkin on sukulaisia, joita tapaamme vain muualla kuin omassa kodissamme, koska he eivät pidä koirista.
Harvoin näkee oikeasti eläimistä välittävä ja ymmärtävät omistajia. Monen on pakko saada eläin, kun on niiin eläinrakas. Todellisuudessa se on itsekkyyttä, eikä eläin ei saa tarpeeksi lajityypillistä toimintaa. Koira ei ole vieläkään jalostettu päivät yksin sisällä viettäväksi erakoksi. Sitten ihmetellään kun pikkumussukka on vähän sekopää.
Suotta koiria vihaat, kun syy on kuitenkin siellä talutusnarun toisessa päässä..
Vierailija kirjoitti:
Suotta koiria vihaat, kun syy on kuitenkin siellä talutusnarun toisessa päässä..
Jos koira käyttäytyy huonosti, niin kyllä sitä oppii vihaamaan. Oli syy missä tahansa.
Nukuin kerran kaverini tykönä, ja heräsin sitten aamuyöllä siihen kun hänen koiransa nuoli naamaani. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 13:23"]
Joojoo. Sitten taitaa kaikki vieraat kyseisissä huusholleissa olla epämiellyttäviä. Sillä olen vieraillut niissä paikoissa erilaisissa ihmiskokoonpanoissa ja ne rakit on käyttäytyneet kaikille samalla tavalla. Jos on enemmän vieraita, juoksee hulluna ihmisen luota toisen luo. Hyvä tekosyy sille, ettei osaa sitä koiraa kasvattaa.
Eikä ollut eka kerta, kun sain koiraperheessää ruokamyrkytyksen. Edellisellä kerralla koira oli syönyt perheen roskiksesta, nuollut sen jälkeen sormiani - ja sittenolin jo syönyt jotain, kun koiran huomattiin oksentaneen roskiksen viereen. Kiva.
Miksi niiden koirien pitää aina olla näykkimässä ihmisten sormia?
Ettei sulla vaan olisi jotain loisia omasta takaa. Tartutat ne vielä koiraparkaan kun tunget likaiset sormesi toisen suuhun. Tutustu myös, mitä ruokamyrkytys tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koira käyttäytyy huonosti, niin kyllä sitä oppii vihaamaan. Oli syy missä tahansa.
Entäs huonosti käyttäytyvät lapset. Saako niitä vihata "oli syy mikä tahansa"?
Vierailija kirjoitti:
Nukuin kerran kaverini tykönä, ja heräsin sitten aamuyöllä siihen kun hänen koiransa nuoli naamaani. Hyi.
Olipa kammottava koira, kun nuoli ystävällisesti kasvoja. Ei koiralta voi odottaa, että se lakkaa kokonaan käyttäytymästä kuin koira ja ajattelee ihmisen tavoin.
Koiraihmiset on kyl perseestä. Paskaa kadut täynnä. Ois kiva jos paskakikkareissa ois nimet, ni vois palauttaa ne oikeille omistajille.
Mun lapinkoira on koulutettu kiitos vain. Se ei hypi vasten, ei kisko hihnassa, ei nuole ihmisiä, se ei kerjää ruokaa eikä sillä ole asiaa keittiöön silloin, kun laitan ruokaa tai syödään, mutta se saa silti olla koira. Jos se tuo lelun heitettäväksi tai pyytää rapsutusta vieraasta riippuen joko en tee mitään tai käsken koitan luokseni ja rapsutan itse. Se saa olla myös sohvalla ja tulla syliin. Se saa myös pitää ääntä, turhaan louskutukseen puutun, mutta saa haukahtaa, jos asiaa on.
Olen tismalleen samaa mieltä koiran koulutuksesta ja vihaan mennä muiden kotiin vieraaksi jossa on kasvattamaton koira.
Tähän väliin pitää sanoa että olen ison koiran omistaja, en mitenkään parempi tai huonompi kuin tavallinen koiranomistaja.
Olisi silti kiva jos myös koiria inhoava sanoisi jotain inhostaan vieraillessaankin. Ei se meidän mussukka siitä mene pilalle eikä minun välit siihen ihmiseen.
Tosin toi ap:n kuvailema tilanne on oma painajaiseni. Koulutus. Oikeesti. Itsellä on ylivilkas koira eikä tullut mieleenkään opettaa sitä menemään LAUTASELLE. Hyih.
Täällä tietyt "joihin kalikka kalahti" ihmiset ottavat keskustelun itseensa ja aloittavat ap haukkumis kampanjan. Eli mielestänne on ok jos koiraa ei käytetä tarpeeksi lenkillä, se syö vieraiden lautasilta, kerjää tunkemalla pään syliin yms...
Nyt ymmärrän miksi kuja naapurini vihaa minua. Sain ensimmäisen seeferin piikille ja kohta lähtee toinen. Ensimmäinen puri kotiin tullessani autorenkaaseen reiän ja seuraavalla viikolla poikaamme. Lähtö tuli, nyt uusikin yrittää hyökkäillä liikkuvaa autoa kohden.
Mutta kai ne koirat on vaan koiria huah..
Ajatelkaa jos menisitte kylään ja siellä teitä vastan törmäisi ensimmäisenä vieras, villisti törmäilevä ihminen, joka tönisi teitä, nuolisi naamaanne ja käsiänne, kuolaisi syliinne ja yrittäisi syödä lautaseltanne... Ei olisi mukavaa. Ei toisen ihmisenkään sylkeä ole mukava koskea, kuinka sitten koiran kuolaa? Kun tietää mitä kaikkea koira nuuskii... Siihen pitää tottua ja varmaan tottuukin, kun on oma koira. Mutta voiko samaa edellyttää sukulaisilta ja tutuilta, jotka tapaavat koiraa harvemmin? Kuinkahan paljon tapahtuu sitä, että välit viilenee koiran takia?