Uskovaisen teiniäidin blogi hukassa!
Tietääkö kukaan sellaista blogia, jota kirjotti nuori uskovainen pienen tytön äiti? Hän oli naimisissa muistaakseni itseään vanhemman tumma hiuksisen miehen kanssa ja kertoi mm. rakkaustarinastaa blogissaan, kuinka tämä hänen miehensä oli ilmeisesti alunperin hänen isoveljensä kaveri tjsp. Ovat molemmat uskossa. Kertoi ihan arkipäiväisestä elämästään ja muistan ainakin yhen postauksen, jonka otsikko oli jotain "meidän tapamme tehdä asioita" ja kertoi siinä, kuinka ei halunnu lapsensa katsovan televisioon päin, koska ei tiedä mitä vaikutuksia sillä on lapsen kehitykseen :D tais olla muitakin tällaisia vähän erikoisempia tapoja.
Oon yrittäny metsästää tätä blogia, mutta tuloksetta. En ees keksi mitään hakusanaa googleen... :(
Kommentit (95)
kyllä näin veikkaan heidän ajatelleen. Täytyy kyllä sanoa, että pisti miettimään.. Miettikää jos meidän päätöksien takia murhataan tuhansia lapsia!??? ei ois eka kerta ku ihmiskunta tappaa ihmisiä ja luulee itseään sivistyneeks.. Tosin nyt me murhataan pieniä viattomia lapsia.. Mene tässä nyt nukkumaan.. Jolle kirjotti hyvin!!
Eli katumuspilleri tai kuparikierukka on sama homma kuin abortti....
Hyvä kirjoitus Jollelta. Komppaan täysin
Oli kyllä ihan sairaan hyvä teksti! murhataanko meidän maassamme oikeasti tuhansia viattomia ihmisiä!!
Mua henkilökohtaisesti huvittaa eniten se, että Josefina huutelee abortista kovasti mielipiteitään, mutta ei osaa vastata hankaliin kysymyksiin, joko jättää vastaamasta tai sitten laittaa miehensä vastaamaan. Mun puolesta Ninna saa olla ihan mitä mieltä tykkää asiasta, mutta en itsekään lähde kirjoittamaan jyrkkää tekstiä vaikka turkistarhauksen kieltämisestä lailla, koska olen melko varma etten osaisi perustella kantojani tarpeeksi hyvin saati vastata eriäviin mielipiteisiin.
Se täyty kyllä sanoa, että Jolle on täysin suomalainen, hänen vanhempansa ovat töissä ulkomailla.
Onko tuolla tytöllä yhtään omaa mielipidettä? Joka kannanotto avioliitosta aborttiin on silkkaa helluntaioppia. Aika surullista oikeastaan :(
Josefina lällättää omalla hiekkalaatikollaan ja menee vollottamaan kotiin että isii,noi kiusaa...
koskettava tarina Niinalla! Ja hyvää tekstiä pariskunnalta!
kiitos hyvin perustelluista teksteistä.
Mä boikotoin niska turvotus ultraa!!!111
Mut mä kävin niska turvotus ultras ite ku emmä aatellu111 Daa!!
Sit mun mies kertoo teille mitä mieltä mä oon!!!111
Repesin :D Mut eiks se mee niin että "mun mies kertoo mulle mitä mieltä mä oon"!!!
Tai sit "mun mies on herrasmies ja auttaa mua, harmi että teillä ei ole sellaista." ;D
"Ja se sano mulle et kirjota tällee"111!!!
Huoh, oletteko te oikeasti noin kateellisia , että jaksatte jauhaa keskustelupalstoilla siitä miten jonkun mies auttaa vaimoaan. Ihailtavaa tiimityöskentelyä. Ja mikäli nainen on samaa mieltä kun miehensä, niin mitä hiton väliä sillä on kumpiko kirjoittaa. Lopettakaa mariseminen, vaikkette omistaisikaan hyvää aviopuolisoa!
Olen joistain asioista erimieltä kirjoittajan kanssa, mutten jaksa välittää siitä. Blogi on hyvä, heillä on söpö muksu ja olen iloinen, että joku vielä tässä maassa uskaltaa tuoda julki omia mielipiteitään. Ja vaikken abortista olekaan samaa mieltä, niin on silti ihailtavaa miten tämä nuori äiti yrittää puhua niiden puolesta, jotka eivät siihen pysty. Ja vaikkei aihe kosketa tällä hetkellä häntä mitenkään (tai ainakaan, että olisi kertonut) niin silti jaksaa ottaa vastaan teidän anonyymien ilkeitä kommentteja, vaikka hän on tarkoittanut vain hyvää. Nyt tarttee mennä ennen kun 5-vee on vetänyt murot pöydältä! :)
Tottakai typy on samaa mieltä kuin miehensä. Mies kun on perheen pää, typy heikko astia, jne...
Harmillista miten paljon kateellisten puhetta tältä sivulta löytyykään. Luin tämän neitosen kirjoittaman avioliitto-tekstin ja täytyy sanoa, että varmaan n. 90 % naisista toivoisi itselleen miehen, joka on tosissaan ja miehen, joka haluaa elää tämän kanssa lopunelämäänsä. Sen sijaan, että voisimme iloita, että jonkun elämä on onnistunut, niin me haukumme hänen mielipiteitään. Mielestäni tämä kuulostaa vain ja ainoastaan kateellisten puheelta. En jaa hänen kanssaan samoja arvoja, mutta olen vakuuttunut siitä miten fiksu hän on. Ei lähde väittelemään ja haukkumaan muita, miettii vain rehellisesti omia kantojaan. Harva teistä esim. abortti keskusteluja lukiessaan lukee niitä tekstejä avoimin mielin. Sen sijaan tämä pariskunta toteaa, että he haluavat aidosti POHTIA, onko abortti väärin vai oikein. Kasvakaa aikuisiksi te "vanhat", jotka haukutte tätä nuorta äitiä lapseksi.
Edellisellä hyvä kirjoitus! Komppaan täysin!
Jälkiehkäisy tarkoittaa hoitoa, jolla pyritään ehkäisemään jo mahdollisesti hedelmöittyneen munasolun kiinnittyminenkohdun seinämään.[1]
Jälkiehkäisyyn käytetään tavallisesti hormonaalisesti toimivia jälkiehkäisypillereitä. Pilleri on otettava mahdollisimman nopeasti suojaamattoman yhdynnän jälkeen, kuitenkin viimeistään 72 tunnin sisällä. Paras teho lääkkeellä on kun se otetaan 12 tunnin sisällä yhdynnästä, jolloin voidaan ehkäistä noin 97 %lähde? mahdollisista raskauksista. Jälkiehkäisyyn voidaan toisinaan käyttää myös kohtuun asetettavaa kuparikierukkaa, joka on asetettava paikoilleen viikon kuluessa yhdynnästä.
Suomessa jälkiehkäisytabletteja on markkinoilla kaksi. Keltarauhashormonin tyyppinen levonorgestreelivalmiste NorLevo jaulipristaaliasetaattia sisältävä EllaOne. Aiemmin Suomessa myynnissä olleissa NorLevo-jälkiehkäisypilleripaketeissa oli kaksi pilleriä, jotka tuli ottaa saman aikaisesti, mutta nykyisin markkinoilla oleva valmiste sisältää paketissaan vain yhden pillerin. Jälkiehkäisypillereiden käyttö voi sekoittaa naisen luontaisen kuukautisrytmin, sillä se sisältää hormoneja jopa 25-kertaisesti joihinkin e-pillereihin verrattuna. NorLevoa ei suositella käytettäväksi useammin kuin neljä kertaa vuodessa eikä kahdesti saman kierron aikana.