Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko olleet pyörtymisen takia sairaalassa?

Vierailija
04.07.2020 |

Puolisoni juuri vein päivystykseen kun yhtäkkiä pyörtyi. Miten tutkitaan? Kauankohan joutuu olee tarkkailtavana?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Menetin tajun ja sain kouristuskohtauksen tk:ssa, eikä edes lääkäri tullut paikalle, istuin hetken ja lähdin ajelemaan kotiin.

Vierailija
2/12 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis veit pelkän pyörtymisen takia päivystykseen? Tilanteeseen ei liittynyt mitään muuta? Olen itse pyörtynyt kerran täysin ilman syytä, eikä tullut mieleenkään mennä lääkäriin kun olo tilanteen jälkeen oli normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis veit pelkän pyörtymisen takia päivystykseen? Tilanteeseen ei liittynyt mitään muuta? Olen itse pyörtynyt kerran täysin ilman syytä, eikä tullut mieleenkään mennä lääkäriin kun olo tilanteen jälkeen oli normaali.

https://yle.fi/uutiset/18-213033

Niinpä, hyvä jos sattuu toipumaan. Saattaisit saada epilepsialääkityksen loppuiäksi, jos sulla yhtään on sanat hakusessa:-D

Vierailija
4/12 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/18-213033

Niinpä, hyvä jos sattuu toipumaan. Saattaisit saada epilepsialääkityksen loppuiäksi, jos sulla yhtään on sanat hakusessa:-D

Miten torjunta-aineet liittyy tähän? Eikä olleet sanat hakusessa, tuosta on useampi vuosi, eikä ole toistunut. Tiesitkö, että pyörtyminen voi johtua esimerkiksi niskajumista?

Vierailija
5/12 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen kyllä pyörtynyt monestikin, mutten ole mennyt lääkäriin. Tai siis tietysti jos siihen selvästi liittyisi jotain muita vakavampia oireita niin menisin. En jotenkin usko että sellaista juuri muuten tutkitaan päivystyksessä kuin ehkä mitataan verenpaine, katsotaan onko jotain neurologisia oireita ja käsketään kotiin.

Vierailija
6/12 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pyörryin terveysasemalla ilman erityistä syytä, ja oli muutenkin eka kerta ku pyöryyin, ja veivät päivystykseen tarkkailuun.

Otti verikokeita, ekg, sokerit, verenpaineet ym pientä. Sit piti tehdä niitä testejä, et silmät kiinni ja kosketa nenään jne. Ei kummempaa. Sitten pääsin kotiin, kun ei näyttänyt huolta olevan.

Vierailija
7/12 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pyörtyneiltä päivystykseen asti tulleilta otetaan sydänfilmi, katsotaan paineet, otetaan perusverenkuva ja nestetasapainolabrat ja tarvittaessa seurataan hetki monitorissa. Niiden perusteella sitten lähetetään kotiin tai tehdään jotain muuta.

Vierailija
8/12 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, juuri tuollaiset kuormittavat päivystystä turhaan. Ei pyörtyminen ilman muita oireita ole vaarallista.

Vierailija
9/12 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sillä olin raskaana. Mie vaa lepäsin siellä sängyllä, otettii verikokeita ja verenpainetta ahkerasti tutkittiin. Sit todettii et liian alhanen paine ja lähetettiin kotiin

Vierailija
10/12 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai pyörtymisen takia lääkäriin mennä ellei ole kaatunut ja loukannut päätä? Mulla luonnostaan matala verenpaine niin joskus silmissä sumenee jos nopeasti nousee seisomaan. Otan jotain sokerista ja hetken makaan sängyssä.

Vierailija
11/12 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pyörtyneiltä päivystykseen asti tulleilta otetaan sydänfilmi, katsotaan paineet, otetaan perusverenkuva ja nestetasapainolabrat ja tarvittaessa seurataan hetki monitorissa. Niiden perusteella sitten lähetetään kotiin tai tehdään jotain muuta.

Tyttäreni kopsahti luennolla lattialle ihan yllättäen. Kutsuivat ambulanssin ja veivät päivystykseen, jossa otettiin juuri noita sydänfilmejä ym. Hänellä oli  sydänfilmissä jotain erikoista, mutta myöhemmin sydänlääkäri totesi, että on normaalin rajoissa, joten mitään kummempaa ei tehty. Yksin uimista olen pyytänyt tyttöä välttämään tuon tapauksen jälkeen. 

Vierailija
12/12 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkisella paikalla pyörtyy, niin aika herkästi joku siellä soittaa ambulanssin, kun ei heti voida tietää mistä on kysymys. Ei se ambulanssi kuitenkaan lähde pyörtynyttä päivystykseen viemään, jos ei omissa tutkimuksissaan löydä mitään ihmeellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän