Ohisalo paljastaa: STM puhui taudin hidastamisesta, vihreät vaativat tukahduttamista
"Ohisalo kertoo, että häntä harmitti, kun jotkut poliitikot ja virkamiehet käyttivät keväällä hidastaa-verbiä koronaviruksesta puhuessaan.
– Alkuvaiheessa puhuttiin STM:n suunnasta hidastamisesta. Vihreät kannattivat koronan tukahduttamisstrategiaa.
Jossain vaiheessa retoriikka muuttui koko hallituksella. Pidimme itse sitä vahvasti esillä. Halusin puhua taudin leviämisen estämisestä"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/54aa55ac-c725-46fa-8792-f81ce1954…
Kommentit (21)
Stm ja Thl ovat vetäneet omaa linjaansa ja valitettavasti niillä on ollut ja kukaties on yhä salaa se laumasuojalinja.
Oikeuskansleri on vastinut niitä julkistamaan asiaa kodkevat asiakirjat, mutta ne eivät ole suostuneet. Niistä tietysti paljastuisi kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Harmittihan se kaikkia, kun koulutkin avattiin, että lapsiin tulisi koronaa. .
Ketä harmitti? Enemmistö oli tyytyväistä että koulut avattiin. Siellä oltiin hyvin tarkkoja hygieniasta ja etäisyyksistä, tartuntamäärät VÄHENI kun koulut avattiin.
Pekonen oli täysin THL:n vietävissä.
Rajojen sulkeminen taas oli erittäin hyvä päätös kun katsoo naapurimaiden tautitilannetta. Siitä voi kiittää mm. Ohisaloa, hän ajoi asiaa eniten.
Ai vihreätkö olikin jossakin vaiheessa taudin tukahduttamisen kannalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä harmitti? Enemmistö oli tyytyväistä että koulut avattiin. Siellä oltiin hyvin tarkkoja hygieniasta ja etäisyyksistä, tartuntamäärät VÄHENI kun koulut avattiin.
Niin, että pari viikkoa oltiin lähikontakteissa ja pidettiin hauskaa yhdessä, korona-aikana? Minä en ollut tyytyväinen sellaiseen asiaan. Se ei ole koulun varsinainen idea, vaan ihan opiskelu.
Vierailija kirjoitti:
Ai vihreätkö olikin jossakin vaiheessa taudin tukahduttamisen kannalla?
Heti keväällä. Ei ollut vaikea huomata jos vähänkään seuraa heidän foorumejaan.
Kritisoivat kovasti THL:n lepsuilua tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että pari viikkoa oltiin lähikontakteissa ja pidettiin hauskaa yhdessä, korona-aikana? Minä en ollut tyytyväinen sellaiseen asiaan. Se ei ole koulun varsinainen idea, vaan ihan opiskelu.
Ysiluokkalaisilla ainakin ehti olla vielä useampi koe. Vasta viimeinen viikko oli löysempää, mutta niinhän se on aina ollut. Sekin oli ihan mukavaa kun sai olla viimeiset viikot vielä luokkakavereiden kanssa. Syksyllä ovat eri kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulut avattiin opiskelua varten. Jos sinä ja jotkut kaltaisesi ahdistuivat siitä, niin se on ihan teidän oma syynne.
Koulujen avaaminen oli hyvä koska silloin lapset viimein oppivat ne käsienpesut, etäisyyden pitämisen ja muut hygieniasäännöt. Niistä tuli rutiinia. Sitä ennen parveilivat mistään välittämättä kentillä ja koulujen pihoilla.
Koulujen avaaminen ei tuonut yhtään uutta korona tartuntaa kotipaikkakunnallamme. Avaamisen aikoihin oli jo kulunut 1,5 kk viimeisimmästä.
Vierailija kirjoitti:
Koulujen avaaminen ei tuonut yhtään uutta korona tartuntaa kotipaikkakunnallamme. Avaamisen aikoihin oli jo kulunut 1,5 kk viimeisimmästä.
Täälläpäin oli ensimmäiset korona-tartunnat juuri toukokuussa, huonolla tuurilla kouluun olisi tuotu koronaa ja levitetty näin sitä koko paikkakunnalle.
Hutisalon propagandatoimisto ei näytä tajuavan että valehtelulla ei muuteta maanpetturin imagoa.
Ohisalo ja vihreät on kyllä mestari korostamaan omia saavutuksiaan. Minä, minä, minä. En minä, mutta ne muut. Ei ole kyllä ryhmäpelaaja ollenkaan. Keskustalaisethan ihan julkisesti vaativat tukahduttamista ja esim maskeja. Mutta nyt näköjään vihreät oli Ohiksen mielestä se, joka asian pelasti.
Vierailija kirjoitti:
Koulujen avaaminen oli hyvä koska silloin lapset viimein oppivat ne käsienpesut, etäisyyden pitämisen ja muut hygieniasäännöt. Niistä tuli rutiinia. Sitä ennen parveilivat mistään välittämättä kentillä ja koulujen pihoilla.
Jaskaa. Kuljin usein yläkoulun ohi ja näin oppilaita välitunnilla, siirtymässä paikasya toiseen ja koulun jälkeen. Välkällä seistiin ringissä melkein nenät toisissa kiinni, istuttiin kylki kyljessä, teillä tytöt halailivat ja ottivat vielä kuvia todistaakseen, että pelolle ei ole annettu valtaa. Pienillä koululaisilla sama lähikontaktimeininki, mutta lapsilta nyt mitään ihmeitä voi odottaakaan. Teinit kapinoivat tyhmyyttään.
Ja pitää muistaa, että vasta ensimmäinen aalto kurissa. Tilanne ei ole vielä(kään) ohi!
Eli käytännössä mitä? Pelkkää retoriikka jos ei yksilöidä.
Olen muuttanut kantaani Ohisalon suhteen. Fiksu, huumorintajuinen ja toimelias nainen hän on, ehkä aina eivät mielipiteemme kohtaa, mutta taitavaa ja rehtiä vastustajaa ei voi muuta kuin kunnioittaa!
Hänestä oli tänään lehdessä (IL?) oikein hyvä artikkeli, missä naureskeli mm. kevään rajat kiinni-episodille :D
T. perzuli
Yllättävää, mutta hienoa, että vihreät taistelivat tukahduttamisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen muuttanut kantaani Ohisalon suhteen. Fiksu, huumorintajuinen ja toimelias nainen hän on, ehkä aina eivät mielipiteemme kohtaa, mutta taitavaa ja rehtiä vastustajaa ei voi muuta kuin kunnioittaa!
Hänestä oli tänään lehdessä (IL?) oikein hyvä artikkeli, missä naureskeli mm. kevään rajat kiinni-episodille :D
T. perzuli
Sama koskee muuten myös Marinia. Pidin ennen, koronan hoidossa oli aivan kaameaa hapuilua keväällä ja menetti kannatukseni, mutta nytten on taas noussut suosiooni. Tarkka ja ahkera misu, päällepäsmärin otteet joo mutta ehkä ihan hyväkin tuossa sirkuksessa.
Ja onhan se vaan niin nätti!
T. perzuli
Harmittihan se kaikkia, kun koulutkin avattiin, että lapsiin tulisi koronaa. Itse ollaan työ tehty hygienialla ja etäisyyksillä, että ollaan näin hyvässä tilanteessa nyt. Se vaatii vain järjen käyttöä.
Parikymppiset sällit väsyivät ensimmäisenä siihen, ettei ollut sosiaalisia kontakteja mutta heille ei ole ongelma pysyä erossa vanhuksista.