Kokemuksia gudrun sjöden-vaatteista?
Kommentit (13)
Löysin kirpputorilta lyhyen takin, se on aika väljää kokoa, L/XL. Tykkään, mutta hieman liian iso minulle. Ehkä pitäisi yrittää myydä huuto.netissä. Takin hihat ovat hassut, noin 3/4-mallia, eli eivät täyspitkät. Se on outo juttu takissa. Puseron tai villatakiin hihaa jää näkymään parikymmentä senttiä!
En osta enää, koska hinta/laatusuhde ei ole miellyttänyt niissä mitä ostin. Ei pitäisi olla halpamerkki vaan keskihintainen, mutta niimpä vaan kaikki sieltä ostamani vaatteet ovat hajonneet tai kulahtaneet todella pahan näköisesti lyhyen käytön jälkeen. Samalla rahalla saa laadukkaampaakin. Mitoitus on normaali, monet mallit on tarkoituksella leikattu aika väljiksi, tai siltä tuntuu ainakin kun on tottunut kittanaan nykymuotiin.
Gudrunin kengät ovat parempilaatuisia ja niitä voisin vieläkin ostaa, mutta niissä taas ei ole pitkään aikaan ollut mitään mikä olisi miellyttänyt.
Tosi kestäviä, mitoitus on reilu. Vaatteeni ovat yleensä kokoa 38 tai M, mutta Sjödénin vaatteissa M-koko on liian suuri.
Kävin just lomalla tsekkaamassa sen myymälän tarjonnan: minusta ihan kamalan näköisiä rättejä.
Yleensä väljähkö mitoitus esim. Itse käytän yleensä kokoa M/38 mutta kyseiseltä merkiltä minulla on S-koon takki, joka on oikeankokoinen. Mitoitus vaihtelee paljon vaatteen mukaan, kokemusta on, että joustamattomat mekot saattavat olla aika kapean mallisia. Usein hihat ja lahkeet pitkähköjä lyhyelle. Kengät pitkän ja kapean mallisia. Äitini käyttää paljon merkin vaatteita ja villavaatteet kutistuvat helposti käyttökelvottomiksi jos ne pesee koneella villapesussa. Osa vaatteista päästää paljon väriä. Valmiiksi kulutettuihin kankaisiin tulee herkästi reikiä.
Osa vaatteista on silti ihanan näköisiä ja tuntuisia ja kestäviä, mutta osa täysiä maanantaikappaleita. Itse en kuitenkaan raaski ostaa niitä tällä hetkellä koska laadussa ja malleissa on niin suuria heittoja ja hinta-laatu suhde yleensäottaen kohtuuttoman huono.
Minulla aivan erilaisia kokemuksia.
Ovat kestäviä. Ensimmäiset hankin yli 15 v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minulla aivan erilaisia kokemuksia.
Ovat kestäviä. Ensimmäiset hankin yli 15 v sitten.
Samoin. Niitä ei saa kuluttamallakaan huonoon kuntoon. Minulla oli yhdet kengät, joita pidin varmaan 10 vuotta!
I am 152 cm and 69 kilos and 77 years. I use M. Colors and fabric very nice . I use their tunikat as dresses and their 7/8 pants as normal length trousers. I am happy to have found their shop.
Aiemmin nämä olivat erittäin kestäviä, nykyisin paljon heikompaa laatua. Kannattaa tiirailla kuvista tarkasti, että onko esim. pellava/puuvillakangas läpinäkyvän ohutta. Jos on, varaudu reikiin ja repeämiin. Jos kangas on paksua ja vahvaa, se on kestävämpää.
Pidän joistain GS:n vaatteista, osa on ihan kamalia. En tykkää niistä valuvista trikoista, enkä siitä ihme "äitiysmekkovekistä" mikä on melkein kaikissa mekoissa. Se tekee hoikastakin vatsakkaan näköisen. Mulla on nyt se poimu parissa merkin mekossa ja se on sietämätön.
Hinnoissa on myös aika paljon ilmaa mukana, kun tehdään kuitenkin halpamaissa.
Hirveän hintaisia näyttävät olevan.