Mitä tehdä kun yksinäisyys sattuu?
En jaksa tätä, että jään aina ulkopuolelle. Tiedän, että pitäisi vaan elää omaa elämää (yksin, kun muu ei auta) mutta en voi sille mitään,että tämä aihe sattuu. Satuttaa kun näkee että ne, joihin yritin pitää yhteyttä, on ystävystyneet keskenään ja minä olen ulkopuolella.
Ystävyyssuhteista siis kyse.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 16:58"]
Miten suhtaudutte ihmisten neuvoihin, kuten "hanki harrastus!"?
[/quote]
Ei minua kukaan kyllä koskaan neuvo... mutta minulla on kaksi harrastusta, enempää en edes tahdo. Ei ystäviä sitä kautta, koska ne on liikunnallisia harrastuksia joissa osallistujat vaihtuu välillä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 16:58"]
[/quote]
Ei minua kukaan kyllä koskaan neuvo... mutta minulla on kaksi harrastusta, enempää en edes tahdo. Ei ystäviä sitä kautta, koska ne on liikunnallisia harrastuksia joissa osallistujat vaihtuu välillä.
Ap
[/quote]
Mä olen törmännyt tuollaisiin neuvoihin esim. tällä palstalla.
Minkäpä tuolle mahtaa. Jonain päivänä sitä tajuaa että yrittäminen on turhaa, itseään siinä satuttaa vain.
Oikeastaan tästä voi olla ylpeäkin, että elää näin, ilman ketään. Mulla kun ei se perhekään piittaa, ei ole puolisoa jne.
Saisitteko toisistanne ystäviä? Aloittaisitte vaikkapa sähköpostitse yhteydenpidon..
Yksinäisyys on hirveää. Aikansa jaksaa esitttää että kaikki on hyvin, mutta joskus yksinäisyys tuntuu silti ylivoimaiselta. Silloin pitää olla tarkkana siitä, kenelle avautuu, koska tuon tunteen voi ymmärtää vain saman kokenut.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 15:21"]
Saisitteko toisistanne ystäviä? Aloittaisitte vaikkapa sähköpostitse yhteydenpidon..
[/quote]
MInä olen oikeasti ihan poikki, enkä jaksa enää yrittää vähään aikaan mitään. En kestä pettymyksiä. Ideasi on kyllä hyvä, toivottavasti joku siihen tarttuu. Tuntuu että olen siinä pisteessä, jossa etsitään ratkaisuja asian hyväksymiseen, ei sen korjaamiseen.
AP.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 15:21"]
[/quote]
MInä olen oikeasti ihan poikki, enkä jaksa enää yrittää vähään aikaan mitään. En kestä pettymyksiä. Ideasi on kyllä hyvä, toivottavasti joku siihen tarttuu. Tuntuu että olen siinä pisteessä, jossa etsitään ratkaisuja asian hyväksymiseen, ei sen korjaamiseen.
AP.
[/quote]
Sama kakkosella, mulla ei muutenkaan ole elämäntilanteeni vuoksi voimia, eikä oikeastaan tosiaan enää edes halua. En vain enää luota keneenkään.
Joskus sitä vaan pysähtyy ajattelemaan, että näin tämä tosiaan meni. Olen käytännössä ihminen jonka nimeä ei edes kukaan tiedä :/
Moni "ystävyyssuhde" perustuu keskinäiseen hyötyyn, mitä se sitten onkaan jokaisen kohdalla. Oletko yrittänyt tehdä itsesi tärkeäksi jollekin?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 16:26"]
Moni "ystävyyssuhde" perustuu keskinäiseen hyötyyn, mitä se sitten onkaan jokaisen kohdalla. Oletko yrittänyt tehdä itsesi tärkeäksi jollekin?
[/quote]
En erityisemmin. En varmaan osaa?