Rv 39: vauvan koko ja synnytys pelottaa
Esikoisen synnytys oli todella vaikea ja pitkä ja lopulta vauva revittiin yli vuorokauden synnytyksen jälkeen 8 imukuppivedolla ulos. Vauva painoi 4,5 kg.
Odotan nyt toista lastani ja olen viikolla rv 39. Olimme sopineet että synnytys käynnistetään tällä kertaa 39+0, jotta vauva ei kasvaisi niin isoksi ja koska poden synnytyspelkoa, mutta nyt tulikin tieto, ettei käynnistystä tehdä ennen laskettua aikaa. Vauvan painoarvio oli jo rv 38+0 3,9 kg. Vauvani kasvavat lopussa erityisen rivakasti, joten tosissaan pelottaa minkäkokoinen mötikkä sieltä tulee. Painoarvio rv 36+0 oli 3 kg, eli vauva oli jo kahden viikon aikana kasvanut 800 g ja tunnen sen myös olossani ja vatsan koossa.
Antakaahan vinkkejä synnytyksen käynnistämiseen kotikonstein. En pysty ajattelemaan mitään muuta kuin sitä että vauva jatkuvasti kerää painoa vatsassani ja olen paniikissa. Sokeriarvot ovat olleet molemmissa raskauksissa erinomaiset ja olen hoikka (BMI 19,5).
Kommentit (9)
Jos yhtään helpottaa oloa niin uudelleensynnyttäjä pääsee yleensä helpommalla ponnistusvaiheessa. Avautuminen taas voi olla nopeuden takia rajumman tuntuinen.
Toisaalta parempi että käynnistyisi itsestään jos ajatellaan että haluttaisi vältää imukuppia - suurempi riski aina toimenpidesynnytyksiin jos käynnistellään. Toinen synnytys aina toinen synnytys. t kätilö
Törkeää toimintaa =(
Olen pahoillani puoleastasi.. Valitettavastihan se on niin, että sitä synnytystä ei voi oikein kotikonstein käynnistää. Onhan nämä kaikki sauna, seksi ja siivous mutta yhtä moni on maha pystyssä edelleen niitten jälkeen, eli se on ihan sattumaa syntyykö lapsi sellaisen jälkeen vai ei.. Samoin vyöhyketerapiat sun muut. Jos olisi olemassa joku keino joka toimisi oikeasti, niin eihän lääkkellisiä käynnistyksiä tarvittaisiin, eikä kukaan ylittäisi 39. raskausviikkoa.....
itse ainakin tein muuttoa eli nostelin ja siirtelin raskaita tavaroita jne huhkin sittempä seuraavana päivänä oli nyytti sylissä :)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 15:31"]
itse ainakin tein muuttoa eli nostelin ja siirtelin raskaita tavaroita jne huhkin sittempä seuraavana päivänä oli nyytti sylissä :)
[/quote]
Ja moni on tehnyt muuttoa ja rehkinyt ja rempannut, eikä ole ollut synnyttämässä seuraavana päivänä.
sattumaa, vauva syntyy kun se on siihen valmis
Rentouttuminen auttaa parhaiten. Eli hanki rauhoittavaa musiikkia ja lepää. Jos on hyvä mies, pyydä hieromaan. Tämä kerta voi olla erilainen. Ja synnytykseen mennessä tietenkin kerrot viimeistään, että haluat spinaalipuudutuksen.
Painoarviot heittävät usein. Vauvan koko ei välttämättä rratkaise synnytyksen "helppoutta".
Se seuraava tulee aivan varmasti helpommin kuin ensimmäinen. Ole huoleti ja anna luonnon hoitaa hommansa.