Moni on mennyt korona-aikanakin sairaana töihin, koska on pelännyt menettävänsä työnsä muuten
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/f97d0165-0b8d-4504-882f-e4b7875ebfe9
"Lähes viidesosa suomalaisista vuorotyöläisistä on ollut sairaana töissä korona-aikana.
Moni vuorotyöläinen on käynyt töissä sairaana korona-aikana.
Tämä ilmenee työvoimanhallintayritys Quinyxin teettämästä kyselystä.
Yli kolmannes pelkäsi menettävänsä työpaikkansa, jos jäisi pois työvuorosta."
Surullista, että yhteiskuntamme työmarkkinat ovat menneet tuollaiseen tilanteeseen, että ihmiset menevät työn menettämisen pelossa sairaanakin töihin. Tuokin on varmasti omalta osaltaan levittänyt koronaa.
Kommentit (4)
Koronatestiin ei niin vain mennä. Totta kai se on mentävä töihin jos esimies tai terveydenhuollon ammattilainen ei anna lupaa olla poissa. Sitä se on kun tekee töitä jollekin toiselle. Joku toinen sanelee, milloin töihin mennään. Ja totta kai työnsä menettää, jos ei tee kuten esimies määrää.
No mä olen yksi niistä, jotka olivat töissä kipeänä. Saikkua ei saanut eikä kukkaro kestänyt (eikä kestä vieläkään) palkatonta niin ei siinä paljoa vaihtoehtoja ollut.
Näin se vaan menee. Tavallaan se on työnantajan ongelma, jos kaikki jää saikulle. Omalla kohdalla se on ihan sama sen jälkeen, kun on itse saanut taudin.
Tiedän ihmisiä, jotka eivät ole menneet flunssaoireiden takia koronatestiin. Sinne meneminen on työlästä ja raskasta kun on kipeä.