Voisko joku ystävällinen auttaa lumiasta kuvien siirrossa koneelle
Tarvisin ihan rautalangasta väännetyt ohjeet. Puhelimella paljon vauvani alkuajan kuvia ja haluaisin ne talteen koneelle ennen kuin puhelin jonakin päivänä simahtaa, mutta en vaan tajua. Jotain zunea yritin avata koneelta niin meni ihan juntturaan koko kone. Vai pitääkö sillä laturi-piuhalla kytkeä tietokoneeseen? Neuvotaanko tätä missään ihan silleen yksinkertaisesti :/ kun aikaakaan ei olis kauheesti perehtyä (eikä kyllä mielenkiintoakaan, kunhan nyt saisin nämä arvo-otokset talteen).
Kommentit (22)
Eli sait homman hoidettua? MAHTAVAA jos näin on :)
Mukavaa kevään jatkoa ja kesän odotusta sinullekin :)
Tero@SoneraPartio
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.
Onneksi minulla ei ole windows puhelinta, voiko se tosiaan olla noin vaikeeta ??
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 17:19"]
Onneksi minulla ei ole windows puhelinta, voiko se tosiaan olla noin vaikeeta ??
[/quote]
Itse näkisin näin, että kun tuon SkyDriven asentaa kerran puhelimeen niin sen jälkeen homma on todella yksinkertaista kun kuvat siirtyvät automaattisesti verkkoon, ja löytyypä tietokoneelle oma SkyDrive-ohjelma --> http://windows.microsoft.com/fi-fi/skydrive/download jonka avulla kuvat löytyvät automaattisesti siis myös tietokoneelta :)
Tero@SoneraPartio
Eipä ollut Tero puhelimen päivityksestä mitään apua tuohon aikavyöhykehommeliin.
Kiikutan kesällä kun olen lomalla, niin puhelimen huoltoon. Nyt ei ole varaa olla ilman puhelinta, kun liittymän maksaa työnantaja.
t: se 820
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 11:45"]
Eipä ollut Tero puhelimen päivityksestä mitään apua tuohon aikavyöhykehommeliin.
Kiikutan kesällä kun olen lomalla, niin puhelimen huoltoon. Nyt ei ole varaa olla ilman puhelinta, kun liittymän maksaa työnantaja.
[/quote]
Ool rait, harmi. Multa loppui nyt keinot, ja konstit kans, kaikki on käytetty :( Mut huollossa toi tulee kuntoon, en epäile. Tai sit niillä on takataskussa joku niksi, mut se on oikee paikka anyways.
Tero@SoneraPartio
laturipiuhalla onnistuu helpoiten. Puhelin näkyy samalla tavalla kuin levyasema tai usb. Ihan normaalisti siirrät tai kopioit tiedostot. Samalla tavalla kuin hakemistosta toiseen.
Morjesta ap,
Pari kyssärii tähän alkuun, millainen Lumia sulla on? Jos se on Lumia710/800/900 niin niitä varten tarvitset tosiaan tuon Zunen. Tuolla on kerrottu että mitä Zune edellyttää tietokoneeltasi --> http://bit.ly/Zi8oMa
Jos taasen Lumiasi on 620/820/920, riittää, että tökkäät sen laturin piuhan kanssa koneeseen ja odottelet hetken aikaa. Kun asennus on valmis, avaat vain Oma Tietokone-näkymän ja huomaat että siellä on sellainen kuin WindowsPhone. Siitä kun klikkaat ja sen jälkeen vielä sellaisesta kuvakkeesta jossa näkyy käytetyn ja vapaan muistin määrä, niin pääset näkemään puhelimen eri kansiot. Sieltä löytyy Pictures tai Kuvat-kansio, jonne puhelimella otetut kuvat ovat tallentuneet. Ne sitten vaan copy/paste-meiningillä talteen minne sitten haluatkin ne tallettaa :)
Testasin just omalla Lumialla tuota, ja mulla piti käynnistää luuri uudelleen jotta sain noi kansiot näkymään Oma Tietokone-toiminnon kautta.
Pääsetkö näillä eteenpäin, kysy ihmeessä jos heräsi kysyttävää :)
Tero@SoneraPartio
Ihanaa, kiitos Tero, kyllä heräsi kysyttävää :)
Malli on 800, ei siis ihme ettei homma edennyt mihinkään vaikka työnsin piuhan koneeseen. Seuraavaksi homma kaatuu siihen, etten todellakaan tiedä täyttyykö noi zune-kriteerit. Windows xp on, valokuidun kautta kulkee netti ja muuta en tiedäkään :/ kaikki bitit on ihan hepreaa.
Miten näin yksinkertainen asia voi olla tehty näin vaikeaksi? Tossa on satakunta kuvaa, oliskohan helpompi vaan lähettää ne yksitellen sähköpostiin ja tallentaa sitä kautta koneelle...
On se toi 100 kuvaa jo sellanen "potti" että en itse lähettäisi sähköpostiin :)
Zune näyttäisi vaativan XP-käyttiksessä Service Pack3 tai uudemman, joten ehkä mä tässä kohtaa unohtaisin tuon Zune-kuvion tässä kohtaa.
Miltä kuulostas, menepä Marketplaceen, ja lataa sieltä sellainen sovellus kuin Skydrive. Kun se on ladattu, avaa se ja syötä siihen saman Microsoft-tilin tunnarit mitkä syötit ne puhelimen käyttöönottovaiheessa. Puhelin lähtee sit avaamaan Skydrivepalvelua, mut voit sen sen jälkeen sulkea.
Sit vaan menet puhelimessa haluamasi kuvan kohdalle, täppää niistä alareunan kolmesta pisteestä ja valitse sieltä "tallenna palveluun SkyDrive", ja kuva lähtee siirtymään nettiin, sulle varattuun pilvipalveluun.
Viimeisenä, mene tietokoneella osoitteeseen https://skydrive.live.com/ ja syötä siihen kirjautumisikkunaan taas ne sun Microsoft-tilin tiedot. Ja kun menet siellä kohtaan Kuvat -> Mobile uploads niin sieltä löytyypi ne samat kuvat. Lisäämällä ruksit (eli valitsemalla ne kuvat) haluamiesi kuvien oikeaan yläreunaan ja valitsemalla sivun yläreunasta "Download" pääset sit lataamaan ko kuvat kerralla tietokoneellesi.
Mites tää neuvo :)
Tero@SoneraPartio
Ja huomasin vielä, että tietokoneella ja SkyDrivessä ollessa pääset vielä helpommalla, kun ruksit Mobile Uploads-kansion ja sit valitset yläreunasta Download.
Eli ruksi toi kansio siinä näkymässä, missä näkyy esim. Skydriven kameran kuvat, Tallennetut kuvat jne.
Tero@SoneraPartio
Mulla on 820, eikä mulla kyllä minkäänlaiset kuvat siirtyneet koneelle piuhan kanssa.
Vasta SkyDriven avulla sain kuvat koneelle. Sitä en tiedä miten se toisinpäin onnistuisi.
Skynkän kanssa ei ollut helppoa, kun en meinannut saada tunnuksia kohtaamaan keskenään.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:57"]
Mulla on 820, eikä mulla kyllä minkäänlaiset kuvat siirtyneet koneelle piuhan kanssa.
Vasta SkyDriven avulla sain kuvat koneelle. Sitä en tiedä miten se toisinpäin onnistuisi.
Skynkän kanssa ei ollut helppoa, kun en meinannut saada tunnuksia kohtaamaan keskenään.
[/quote]
Moro,
Joskus se vaatii puhelimen boottauksen että tietokone ja puhelin "ymmärtävät" toisiaan. Näin kävi minullekin tuossa aikaisemmin kun aloin testaamaan ja tähän ketjuun kirjoittamaan.
Nää on välissä tällaisia nää aparaatit :)
Tero@SoneraPartio
Kerro Tero vielä, miten saan puhelimeni automaattisen ajan ymmärtämään että en ole Kuwaitissa?
Ja montako sammuilukertaa voi sietää, ennenkuin vien puhelimeni huoltoon?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 15:04"]
Kerro Tero vielä, miten saan puhelimeni automaattisen ajan ymmärtämään että en ole Kuwaitissa?
Ja montako sammuilukertaa voi sietää, ennenkuin vien puhelimeni huoltoon?
[/quote]
Sä oot varmaan laittanut aikavyöhykkeen asiaankuuluvalla tavalla? :)
Sitä vois kokeilla niin sanotusti rämpätä edes takas: laita manuaalinen aika-asetus päälle ja säädä aikavyöhykkeet yms kuntoon. Sit puhelimen bootti, ja vaihda automaattiselle aika-asetukselle, ja vaikka taas bootti. Mulla ei ole oikein tohon muuta konstia. Tai no, softaresetti kantsii kokeilla kans, eli paina yhtä aikaa pohjaan volume down sekä virtanappi, ja pidä pohjassa kymmenisen sekunttia, kunnes puhelin värähtää ja näyttöön tulee Nokia-logo.
Ja tuosta sammuilusta, itse veisin luurin huoltoon sen jälkeen kun se sammuilee useita kertoja päivässä, ja jos uusin softapäivityskään ei korjaa ongelmaa. Mulle ainakin tarjoaa just nyt uutta softaa, käyppäs sinäkin kurkkaamassa --> Valikko -> Asetukset -> puhelimen päivitys :)
Tero@SoneraPartio
Aikavyöhykkeen asiaankuuluvalla tavalla?
Eli onko siihen muitakin konsteja kuin ilmoittaa istuvansa Helsinki, Riika ja mitä niitä muita nyt olikaan siinä samassa läjässä?
Puhelimen olen buutannut monta kertaa ja sen jälkeen aina joudun säätämään päiväykset ja ajat (koska en voi pitää sitä automaattisena, johtuen tuosta että hetken päästä puhelimeni on Kuwaitissa).
Siellä on joku päivitys saatavilla, en ole nyt vain Wlan-alueella, joten joutuupi oottamaan.
Kiitos Tero!
Juu, tarkoitin juurikin tuota oikeaa aikavyöhykettä eli Helsinki/Riika jne :)
Hei, sellainen tuli vielä mieleen, että eihän vaan sun Microsoft-tilin asetuksiin ole tullut väärä aikavyöhyke?
Käyppäs kurkkaamassa tuolla --> https://account.live.com (Personal Info). Tää oli nyt ihan arvaus, mut voi olla että sulla on kotipaikka siellä väärin :)
Jos ei ole, toivotaan että uusin softa korjaa tuonkin ongelman. Jos ei, kannattaa käyttää huollossa, varsinkin jos/kun se sulla myös edelleen sammuilee/tilttailee.
Tero@SoneraPartio
Ei auttanut tuo Microsoft-tili ainakaan vielä. Syötin sinne kaiken mahdollisen, sitten laitoin puhelimelle automaattisen ajan asetuksen, painoin windows-näppäintä ja menin sen jälkeen asetuksiin niin istuin taas Kuwaitissa.
Kiitos kuitenkin!
Hei Tero,
ap tässä vielä! tuo pilvihomma kuulosti hyvältä. Ainoa ongelma on, että sain puhelimen joululahjaksi mieheltäni, joka laittoi sen käyttövalmiiksi, ja jonka mielenkiinto loppui sitten siihen eli kuvien osalta ei enää jaksa auttaa (ja on nyt pitemmällä työkomennuksellakin poissa kotoa). Eli nuo microsoft tilin tunnukset mulla on nyt sitten arvoitus, mutta voisiko ne liittyä hotmail-tiliin (joka on "esillä" tuossa puhelimessani)?
Voi itkut tän tekniikan kanssa.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 15:55"]
Hei Tero,
ap tässä vielä! tuo pilvihomma kuulosti hyvältä. Ainoa ongelma on, että sain puhelimen joululahjaksi mieheltäni, joka laittoi sen käyttövalmiiksi, ja jonka mielenkiinto loppui sitten siihen eli kuvien osalta ei enää jaksa auttaa (ja on nyt pitemmällä työkomennuksellakin poissa kotoa). Eli nuo microsoft tilin tunnukset mulla on nyt sitten arvoitus, mutta voisiko ne liittyä hotmail-tiliin (joka on "esillä" tuossa puhelimessani)?
Voi itkut tän tekniikan kanssa.
ap
[/quote]
Juu, mitä ilmeisimmin toi sun hotmail-boksi on se kyseinen boksi/tili mitä tässä tarvitaan.
Lisäisin vielä sellaisen vinkin tähän SkyDriven käyttämiseen, eli kun olet sen ladannut sinne Lumiaasi, avaa puhelimesta Kameran kuvat-kansio ja täppää ruudun alareunasta kolmesta pisteestä. Valitse siitä skydrive-asetukset, ja niin pääset valitsemaan latauksen suhteen "Hyvä laatu", tai "Paras laatu" (voit valita erikseen tuon asetuksen valokuville ja videoille). Näin puhelin siirtää kuvat automaattisesti sinne Skydriveen, joten sun ei tarvi muuta kuin odotella :)
Mulla on toi asetus automaatilla, ja mulla on näin aina kuvista kopio netissä SkyDrivessä. Ja, ne on sit muilta piilossa siellä, halutessasi voit jakaa sieltä kuvia tai kokonaisia kansioita, mutta oletuksena kuvat on piilotettu muilta netin käyttäjiltä.
Tero@SoneraPartio
Lämmin kiitos sinulle tero, ja mukavaa kevään jatkoa. Pelastit päiväni :)
ap