Jos miehesi joutuisi yllätäen esim. pitkäksi aikaa sairaalaan, pärjäisitkö
kaikissa kodin ja auton ylläpitoon liittyvissä jutuissa? Lainat, laskut ym. hoituisi?
Yllätyin miten "passattavaksi" sukulaisnainen oli ajautunut vaikka on vasta alle viiskymppinen. Ei ollut esim. tankannut autoaan pariinkymmeneen vuoteen, ei tiennyt kesärenkaiden sijaintia yms. Talon tekniset jutut oli hänelle vieraita. Hirveä ylimäärinen stressi arkijuttujen kanssa sen ahdistuksen ohella että miehensä oli vakavasti sairaus.
Kommentit (24)
Maalämpöpumpun kanssa voisi tulla ongelmia, mutta muuten pärjäisin. Toisaalta, jos se pumppu on ihan rikki niin ei mieskään sille osaa mitään tehdä.
Nykyään pärjäisin, opettelin kaikki omakotitalon työt ja otin selvää juurikin laina-asioista, kun mies sairastui. Saman eteen joutuisi mies, jos minä olisin yhtäkkiä pelistä pois. Olisi pitkään hukassa lääkäriasioiden, kuntoutuspapereiden, siivoamisen, pihakasvien ja monen muun sellaisen asian kanssa. jonka hoitaminen on jäänyt minun käsiini.
Työnjako luisuu vuosien kuluessa johonkin suuntaan, kun kumpikin ei ehdi kaikkea. Se tekee, jota kiinnostaa. En koe sitä älykkyys- tai tasa-arvokysymyksenä.
Niin kauan kun palkka juoksee ei ole mitään hätää. Sitten kun se loppuu niin talous tulee aika pian vastaan, jos en pääse myymään omaisuutta. En osaa vaihtaa renkaita, mutta osaan varata ajan renkaan vaihtoon.. ja talossa on muutamia hommia, joissa tarvii kysyä naapurin neuvoa, mutta sen jälkeen nekin sujuisi. En ole ruohonleikkuria koskaan käynnistänyt, mutta ei se nyt kovin vaikeaa voi olla?
Tietokoneen kanssa tulisi ekana pulmia. Onneksi lapset ( 5. luokkalaiset) osaa jo paljon paremmin kuin minä nää jutut eli heiltä saisin kyllä apua.
Öljysäiliön määrän tarkastus tuottaa myös vaikeuksia. Mittari niin kaukana etten näe lukemaa enkä sinne säiliöpömpeliin uskalla mennä.
Muutoin kyllä selviäisin. Remonttia suunnitellaan ja se jäisi kyllä tekemättä. Rahasta tulisi pulaa, meillä mies tienaa kuitenkinlähes 2x enemmän kuin minä.
Ja miehen firman asiat jäisi täysin hoitamatta