Kevään eka punkki koirassa!
AArrghh! Taas se alkaa koko kesän kestävä Punkki-Show!
Punkit asuu joko ihan meidän pihassa tai lähimaastossa kun emme missään muuallakaan ole koirien kanssa käyneet! Koirille en viitsi laittaa yrttipantaa kun lapsi kuitenkin siihen koskisi. Kertaakaan ei (koputan puuta) ole punkit meillä ihmisiin tulleet mutta kymmeniä koirien ihosta olen nyppinyt joka kesä.
Ei niistä punkeista varmaankaan myrkyttämällä pääse eroon, kun luin että ainut keino pitää punkit poissa pihalta on leikata nurmikko lyhyeksi. No, voitte arvata millainen meidän nurmikko on talven jäljistä, en edes näe siellä nurmea kun pelkkää mutaliejua :(
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 09:05"]
Joko nyt? Meillä ei onneksi ole punkkeja, mutta mökillä on!
Muuten, eikös se yrttipanta ole nimenomaan myrkytön vaihtoehto, joten haittaako tuo, jos lapsi koskee siihen?
[/quote]
takoitin niitä ampulleja mitä laitetaan niskaan, mutta ajattelin samalla sitä yrttipantaa mitenkähän se toimisi ... ajatus ei juokse täysillä vielä :)
Yrttipantaa ei ole siis koskaan ollut aiemmin kokeiltu, nyt Googlasin sen ja eipä siitä ole ilmeisesti kuin haittaa. Kerran olen joutunut koirasta pesemään sen ampullin niskasta pois kun koirasta tuli ihan vauhko sen laiton jälkeen. Pyöri ja kieriskeli ihan hulluna, en viitsi niitä laittaa enään. Ei auta kuin joka ulkoilun jälkeen tutkia koirat moneen kertaan läpi.
Helsigissä asutaan, mutta ei mitenkään lähellä rantaa. Sitkeitä paskiaisiahan nuo punkit ovat kun just v-loopuna täällä oli vielä yöpakkasiakin!
Syökö mikään muu ötökkä tai eläin punkkeja? millä niistä pääsisi pihalla eroon?
Joo meilläkin on ollut jo koirissa punkkeja, asumme Helsingin Viikissä. Itse en niistä niin välitä, eikä koiratkaan. Koirille ne aiheuttavat erittäin harvoin edes mitään tauteja joten en jaksa niistä murehtia. Nyppään pois jos satun huomaamaan, muuten tippuvat omia aikojaan kun tippuvat. Ei ne minusta nin kovin ällöjä ole, hyttysiä vihaan paljon enemmän.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 09:44"]
Joo meilläkin on ollut jo koirissa punkkeja, asumme Helsingin Viikissä. Itse en niistä niin välitä, eikä koiratkaan. Koirille ne aiheuttavat erittäin harvoin edes mitään tauteja joten en jaksa niistä murehtia. Nyppään pois jos satun huomaamaan, muuten tippuvat omia aikojaan kun tippuvat. Ei ne minusta nin kovin ällöjä ole, hyttysiä vihaan paljon enemmän.
[/quote]
Punkit voivat sairastutaa borrelioosiin tai aivokuumeeseen. Hyttyset (suomessa) eivät aikeuta kuin kutinaa
Joko nyt? Meillä ei onneksi ole punkkeja, mutta mökillä on!
Muuten, eikös se yrttipanta ole nimenomaan myrkytön vaihtoehto, joten haittaako tuo, jos lapsi koskee siihen?