Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö työpaikoilla noudattaa työaikalakeja?

Vierailija
22.04.2013 |

jos ei noudateta, niin miksi ei? maksetaanko teillä ylityöstä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on sinänsä tosi hauska. Miksi niitä lakeja ylipäätään olisi, jos niitä ei pidä noudattaa. Laki ja Tes ovat runkoja säännöille työpaikoissa. Voi kuitenkin olla esim. Liukuva työaika, jonka sisällä liikutaan molempiin suuntaan joustavasti. Mistähän tässä on kysymys? On myös positiot, jossa työaikaa ei tarvitse seurata, mutta niitä ei ole kovinkaan paljon.

Vierailija
2/4 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan ylitöistä, mutta niihin pitää saada määräys. Ei siis riitä, että töitä on liikaa ja istun työpaikalla iltakahdeksalta. Esimiehen pitää määrätä ylitöihin  erikseen, vain silloin  niistä maksetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä noudateta työaikalakeja kovinkaan ahkerasti.

Itse muutaman kerran ihmetellyt, mutta ei se nyt minua paljoakaan haittaa, joten rikon nykyään myös itse työaika lakia.

Esim. liukumarajat on määrätty, mutta porukka liukuu miten sattuu. Hyvä esimerkki viime viikosta: liukumavapaapäiviä saa pitää max 2 peräkkäin itse olin liukumassa koko viikon, pomoakaan tuo ei näyttäisi haittaavan :o

Vierailija
4/4 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän ainakin sen, että Nokialla ei edes pidetä tuntikirjanpitoa, ainakaan mieheni yksikössä ei kirjattu tunteja vuosikausiin. En tiedä, onko tästä kukaan työntekijä nostanut meteliä.