Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiili vai vuolukivi?

Vierailija
22.04.2013 |

Eli siis, olisi ajankohtaista hommailla takka-leivinuunia taloon. Kumpi parempi? MIksi? Hintaa? Kokemusta käytöstä, tekemisestä, ihan mistä vaan. Vaihtoehtoja? Ideoita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää vuolukiven ulkonäöstä niin siinä on kai hyviä ominaisuuksia kivenä. Mä en henkilökohtaisesti pidä tummanharmaista uuneista joten meille tulee semmonen moderni suorakulmainen kaakeloitu. Mulla on mielikuva että vuolukivestä joutuu myös maksamaan reilusti enemmän.

Vierailija
2/6 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiliuunilla saat yhdellä lämmityksellä kauemmin ja tasaisemmin lämpöä kuin vuolukivellä. Jos taas haluat nopeasti ja  lyhyemmäksi ajaksi enemmän lämpöä kuin tiiliuunilla, niin vuolukivi. Kesämökille vuolukiveä ja omakotitaloon tiiltä? Kesällä on vaikeaa lämmitää vuolukivestä valmistettua leivinuunia niin vähän, että voi leipoa, mutta ei tule liian kuuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks pakko valita just noista kahdesta?

Ottaiin ennemin slammatulla pinnalla, on halvempi ja voi itse myöhemmin maalata jos menee likaisen näköiseksi tai jos haluaa vaihtaa väriä.

Kaakeliuunikin mielummin kuin joku vuolukivi saati tiilinen, minusta ne kuuluu mökille.

Vierailija
4/6 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiili slammatulla pinnalla on myös vaihtoehto, mutta tiiltähän se silti on. Lisääkin kokemuksia mielellään kuulisin myös täältä.

-ap-

Vierailija
5/6 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiili, ehdottomasti! Ei mitään muita syitä kuin se, että vuolukivi on vain ihan kammottavan näköistä...

Vierailija
6/6 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiili. Vuolukivi sopii ainoastaa isoihin hirsimökkeihon , ei moderneihin omakotitaloihin. Rumia vaikka hyviä lämmönlähteitä. Onko teillä tarkoitus lämmittää takalla?? Muuten voi olla liian kuuma perustaloon