Tienaan nettona noin 27500€ vuodessa. Miten sijoitan miljoonan niin, että elän pääomatuloilla?
Perin noin miljoona euroa. Miten sijoitan tämän niin, että voin irtisanoutua ja saada pääomatuloa vähintään yhtä paljon kuin olen nyt saanut nettopalkkaa (n. 2200€/kk plus lomarahat kesällä)?
Pankkiin menossa maanantaina, mutta pelkään, että mua huijataan :(
Kommentit (43)
Nyt on hyvä sijoittaa, koska kurssit on matalalla ja kun pandemia hellittää maailmalla, niin talous alkaa rullaamaan ja kurssit nousee viuhuen. Sitten voi elää herroiksi, kun tuo miljoona alkaa tuottamaan oikeen kunnolla.
Vuosituottohan täytyisi olla liki viiden prosentin luokkaa, että tuollaisiin nettotuloihin pääsee miljoonan sijoituksella. Se onkin sitten puhdasta arpapeliä millä tuollaisiin vuosi tuottoisin pääsee varsinkin näin korona aikana.
Saat enemmän nettoa kuin minä, vaikka mulla on brutto melkein 36000 vuodessa. Pikkaisen tuli veronpalautusta, mutta ei kovin huomattavaa summaa, joten onko noin iso ero paikkakunnassa, kirkkoon kuulumisessa ja siinä, että ei ole vähennyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Saat enemmän nettoa kuin minä, vaikka mulla on brutto melkein 36000 vuodessa. Pikkaisen tuli veronpalautusta, mutta ei kovin huomattavaa summaa, joten onko noin iso ero paikkakunnassa, kirkkoon kuulumisessa ja siinä, että ei ole vähennyksiä?
Ei kun en osannut lukea, luin otsikon että bruttona. Meen nukkumaan...
Kannattaa hajauttaa tuo raha. Itse ostaisin pari sijoitusasuntoa hyvältä paikalta. Sen lisäksi osakkeita ja rahastoja. Voit myös harkita mökin ostoa, jonka laitat sitten vuokralle. Metsä on ihan hyvä sijoitus, jos on kiinnostusta ja ymmärrystä siihen puoleen.
MInä tienaan nettona 67200 euroa vuodessa, mutta en ole koskaan sijoittanut. Nyt olen maksanut aika reilusti asuntolainaa ylimäärin. Kunhan pääsen siitä eroon, sitten voisin ajatella sijoittamista.
Riippuu siitä missä asuu niin asuntosijoittaminen voisi olla hyvä juttu, puoli miljoonaa vielä velkaa niin saa ostettua tarpeeksi asuntoja varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Mun bruttopalkka on noin 3100€, josta nettona saan noin 2200€. En kuulu kirkkoon ja asun Helsingissä.
Ap
Mulla makaa perintönä 300 000 € tilillä. Mihin ne pitäisi laittaa, jotta saisin 1 500 €/kk käteen eli saman kuin saan nyt työstäni nettona. Haluan lopettaa työt ja olen vaatimaton ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat sijoitusvinkit.
AV-PALSTA!
Niin? AV-mammat eivät ehkä tajua, mutta täällä on tullut jo pari sijoitusgurun antamaa neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hajauttaa tuo raha. Itse ostaisin pari sijoitusasuntoa hyvältä paikalta. Sen lisäksi osakkeita ja rahastoja. Voit myös harkita mökin ostoa, jonka laitat sitten vuokralle. Metsä on ihan hyvä sijoitus, jos on kiinnostusta ja ymmärrystä siihen puoleen.
Tarkoituksenani olisi saada tämä miljoona sijoitettua niin, että eläisin puhtaalla pääomatulolla. Minimissään pitäisi saada nykyisten nettotulojen verran tuloja. Pääomatuloista menee 30% veroa (yli 30000€:n tuloista 34%), joten melko paljon pitäisi siis saada vuokra-/osinkotuloja, että jäisi verojen jälkeen tarpeeksi rahaa. Rahastot ei oikein tähän sovi - sijoittamiseen kyllä muuten. Miten metsistä saa rahaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla makaa perintönä 300 000 € tilillä. Mihin ne pitäisi laittaa, jotta saisin 1 500 €/kk käteen eli saman kuin saan nyt työstäni nettona. Haluan lopettaa työt ja olen vaatimaton ihminen.
Katso 10 eniten osinkoa maksanutta pörssiyritystä viimeisen 5 vuoden ajalta ja osta koko rahalla niitä tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä missä asuu niin asuntosijoittaminen voisi olla hyvä juttu, puoli miljoonaa vielä velkaa niin saa ostettua tarpeeksi asuntoja varmasti.
Velkaa en todellakaan ota. Kyllä miljoonalla eurolla pitää pärjätä, voi hyvänen aika!
Ap
Kannattaa ostaa yksiöitä Helsingin keskustasta. Jos laittaa koko rahan niihin, saa niitä 4-5 kappaletta mikäli tyytyy iäkkäämpiin asuntoihin. Vuokraa voi ajatella saavansa 700 euroa/kk per asunto mistä vähennetään vastiketta hieman alle 200€/kk. Pääomatuloverojen jälkeen jää käteen parisen tonnia kuussa. Sitten kannattaa käyttää hyväksi asuntojen vakuutusarvoa, ottaa lainaa ja hankkia lisää asuntoja. Lopulta käsissä on ikuinen rahantekokone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaat sijoitusvinkit.
AV-PALSTA!
Niin? AV-mammat eivät ehkä tajua, mutta täällä on tullut jo pari sijoitusgurun antamaa neuvoa.
Ne sijoitusgurut ovat av-mammoja.
Voitteko jotenkin merkitä vaikka huutomerkillä ne viestit, jotka on oikeasti sijoitusguruilta eikä pankkiiriliikkeiltä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa yksiöitä Helsingin keskustasta. Jos laittaa koko rahan niihin, saa niitä 4-5 kappaletta mikäli tyytyy iäkkäämpiin asuntoihin. Vuokraa voi ajatella saavansa 700 euroa/kk per asunto mistä vähennetään vastiketta hieman alle 200€/kk. Pääomatuloverojen jälkeen jää käteen parisen tonnia kuussa. Sitten kannattaa käyttää hyväksi asuntojen vakuutusarvoa, ottaa lainaa ja hankkia lisää asuntoja. Lopulta käsissä on ikuinen rahantekokone.
En missään nimessä ota lisää lainaa. Mieluummin jatkan töissä ja kerään näin lisää rahaa sijoittamiseen. Tuosta parin tonnin vuokratuotoista pitää vielä maksaa pääomaverot, joten ei pelkillä sijoitusasunnoilla yllä nykyisiin nettotuloihin.
Pitänee nyt kunnolla laskeskella tää, ettei tee tyhmiä päätöksiä.
Ap
Osta indexi rahastoo , NordNet pisti just tulee uutta indexii, löytyy usaa, maailmaa, kehittyvii markkinoi!
Osinko-osakkeita. Nokian renkaat, Sampo, wärtsilä, kone cranes, kone, Orion B, Kesko, neste, elisa... Tylsiä ja yllätyksettömiä, mutta vakaita. Nordea ei tainnut tänä vuonna maksaa, mutta sen laittaisin listalle.