Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva toiveissa - rahatilanne kuralla - MUITA?

Vierailija
21.04.2013 |

Eli en tiedä miten päin olisi, poden kauheaa vauvakuumetta, olen ollut raskaana joka päättyi keskenmenoon, mutta nyt siitä on jo aikaa ja haluaisimme niin yrittää.. ainut mikä stressaa järjettömästi, on rahatilanteemme. Mies on osa-aika töissä ja tienaa n 650e/kk.. Itse olen myös huonopalkkainen, n900e/kk..
Uusien töiden etsiminen ei onnistu noin vain, asumme todella pienellä paikkakunnalla ja olimme todella onnellisia kun saimme edes jotain työtä molemmat! :(

Asumme tilavassa omakotitalossa kaksin miehen kanssa, tilaa olisi yllinkyllin. Olen täysin varma että haluan lapsen, mutta pelottaa miten ihmeessä me ikinä pärjäisimme? :( laskuihin menee kuukaudesta riippuen 600-800e.. ja ruokaakin pitäisi ostaa, shampoot, yms sellaset..

Miten te jotka olette oikeasti TODELLA tiukilla rahan suhteen, olette pärjänneet lapsen saatuanne? haluaisin kuulla kokemuksia huonotuloisilta. 
Itse olen valmis luopumaan monesta asiasta, että saisimme lapsellemme kaiken tarvittavan yms!

Mies haluaa myös lapsen, mutta emme ole yrittäneet, koska ainoa ongelmamme on raha. :(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 lisää. Jos kerran asutte omakotitalossa, kannattaa alkaa pitää omaa kasvimaata. Lisäksi istuttaisin ihan heti alkajaisiksi marjapensaita. Niistä sitten sato talteen lapsen soseita varten. Ajatelkaa mikä säästö pelkästään pilttipurkkien osalta!!

Mitä ikinä päätätte, huolehdi siitä että itselläsi on katkeamattomat tulot äippälomaan saakka, jotta saisit parempaa äitiyspäivärahaa.

Vierailija
22/25 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme köyhä lapsiperhe ja tulot suuremmat, kuin teillä. Tosin menotkin on hieman suuremmat, koska asutaan Helsingissä. Minun bruttotulot olivat 2100€/kk ja mies opiskelee. Tulin e-pillereistä huolimatta (huolimattomuuttani) raskaaksi ja olin aivan kauhuissani miten pärjätään. Ollaan pärjätty ihan hyvin. Halvemmalla olisi voinut selvitä jos olisi ostanut kaiken käytettynä, mutta ostettiin uutena. Alunperin on ollut tarkoituksena tehdä lapset pienellä ikäerolla ja siihen päädyimme huonosta rahatilanteesta huolimatta. Pienellä selviäminen on ainakin meille stressaavaa. Sitä joutuu yllättävän paljon luopumaan ja kun on sellainen kuukausi, että tulee joku harvemmin tuleva lasku (esim sähkön tasaus, vakuutus tmv) niin sitä joutuukin miettimään, että millä pärjää. Meillä kuitenkin tilanne siinä eri, että mies valmistuu nyt kesällä ja hänellä on jo tiedossa työpaikka mihin menee. Olisimme olleet valmiita muuttamaan työn perässä vaikka toiselle puolelle Suomea tai ulkomaille jos ei Suomesta olisi töitä löytynyt. Eli siinä mielessä eri tilanne, kuin teillä, koska ollaan varauduttu siihen, että töitä löytyy. Jos mies ei olisi löytänyt mistään töitä niin minä olisin palannut töihin ja mies jäänyt kotiin hoitamaan lapsia. En välttämättä uskaltaisi ihan teidän tilanteessa tähän lähteä, koska ei olisi tiedossa, että tulee menemään vielä paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/25 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä omia valintoja, koska niiden pohjalta elämä muotoutuu sellaiseksi mitä siitä tulee.

Te voitte jäädä asumaan omakotitaloon sukulaisten lähelle, kituuttaa elämänne köyhyysrajalla ja tehdä pari lasta siihen rinnalle elämään. Mutta onko hyvää elämää se, että koko ajan pitää laskea mihin on rahaa ja mihin ei, sanoa koko ajan lapsille "meillä ei ole varaa siihen" jne. tuollainen elämä on todella kuluttavaa.

Aikojen saatossa on Suomesta moni joutunut lähtemään esim. Amerikkaan ja Ruotsiin saakka sen leveämmän leivän perässä, samoin pman maan sisällä on muuttoliikettä aina ollut sen mukaan missä on töitä ollut tarjolla.

Minusta teidän ei kannata tehdä vielä lasta, vaikutatte olevan sen verran naiveja vielä, että ette ymmärrä elämän realiteetteja. Aikuinen ihminen harkitsee ja pohtii valintansa tarkoin etukäteen, ja sitten myös kantaa vastuun niistä. Kun tietää valinneensa oikein, elämä on aika leppoisaa. Jos teillä jo nyt on tiukkaa, ei ole mitään mieltä tehdä lasta ennen kun tilanne paranee. Opiskelijat eri asia, heillä elintaso nousee valmistumisen jälkeen kun työelämä alkaa. Teillä ei sen sijaan ole "toivo paremmasta", ellette sitten esim. vaihda paikkakuntaa sellaiseen missä töitä riittää tmv.

Vierailija
25/25 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan koulutukset teillä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan