Masennuslääkkeistä tietävät
Läheiseni aloitti lääkityksen pienellä annoksella ja nyt alkaa ottaa isomman annoksen, onko tässä nstovaiheessa odotettavissa sivuvaikutuksia? Alussa niitä tuli aika kovinakin, nyt vähän pelottaa, palaako nuo ikävät jutut kun annos nousee. Vai onko elimistö jo tottunut niin, ettei enää juuri vaikuta? Kertokaa kokemuksianne,kiitos.
Kommentit (6)
Riippuu lääkkeestä, annoksesta, yksilöstä. Lääkkeitä on eri tavoilla toimivia ja ihmiset reagoivat niihin eri tavoin. Yleispätevää vastausta on vaikea antaa noin vähillä tiedoilla.
on niin yksilökohtaista, on mahdollista että tulee joitain sivuvaikutuksia kun annosta nostetaan.
minkä niminen lääke on.
yleisesti näihin lääkkeisiin liittyy sellaisia vaikutuksia joita ei varsinaisesti tunne, kuten: painon nousu (1-1,5kg/vuosi), tunteiden heikkeneminen, seksihalujen heikentyminen tai katoaminen, orgasmin katoaminen. tällaisilla ei tietenkään ole väliä akuutissa tilanteessa, vasta kun lääkettä käyttää vuosia ja vuosia.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 22:02"]
yleisesti näihin lääkkeisiin liittyy sellaisia vaikutuksia joita ei varsinaisesti tunne, kuten: painon nousu (1-1,5kg/vuosi), tunteiden heikkeneminen, seksihalujen heikentyminen tai katoaminen, orgasmin katoaminen. tällaisilla ei tietenkään ole väliä akuutissa tilanteessa, vasta kun lääkettä käyttää vuosia ja vuosia.
[/quote]
jaa-a, ei ainakaan 3,5vuoden aikana ole minulla ollut. Ennen lääkityksen aloittamista lihoin, lääkityksen tehottua pääsin takaisin normaalipainoon. Seksi alkoi taas maistua. Enkä kyllä ole huomannut mitän tunteiden heikentymistä..
mistähän nuokin tempaisit
Mikä lääke, millaiset oireet?
Itselläni ainakin citalopramin alkuoire pahoinvointi kesti ehkä 2 viikkoa, eikä annoksen myöhempi nostaminen tuonut sitä takaisin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 22:02"]
[/quote]
jaa-a, ei ainakaan 3,5vuoden aikana ole minulla ollut. Ennen lääkityksen aloittamista lihoin, lääkityksen tehottua pääsin takaisin normaalipainoon. Seksi alkoi taas maistua. Enkä kyllä ole huomannut mitän tunteiden heikentymistä..
mistähän nuokin tempaisit
[/quote]
aivan, on niin yksilökohtaistä niin kuin sanoin, olen käyttänyt 20 vuotta suurta annosta, ei mullakaan ole pahemmin oireita mutta olen lukenut ja kuullut näistä oireista, no paino on noussut, en tiedä onko yhteyttä lääkkeeseen. näistä oireista kerrotaan mm pakkausselosteessa, erilaisissa tutkimuksissa ja monissa ulkomaisissa artikkeleissa.
ja nyt siis puhun ssri ryhmään kuuluvista lääkkeistä. ja tosiaan yleensä sivuoireet yleistyvät maksimiannoksella.
Minkälaisia sivuvaikutuksia tuli aluksi? Jonkinlaisia voi tulla jatkossakin. Liian suurella annoksella voi tulla oksennuskin, ainakin minulle tuli.