Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntolainan viimeinen erä lähti tililtä just äsken :))

Vierailija
03.07.2020 |

Höppänä fiilis😆

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni tammikuussa, 47-vuotiaana, nyt on kevyt olo. 17v laina maksettiin 14 vuodessa pois. Korot kävi liki 6% matkan varrella.

Vierailija
22/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, miten noin suuren lainan on edes saanut? Ostitteko jonkin hulppean kartanon hevosmaneeseineen vai mitä ihmettä omistatte?

Pk-seudulla riittää, kun ostaa jonkun perus, 130-neliöisen pikkutorpan, alle 1000 neliön tontilla, niin on 400k€ palanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Meillä nykyisellä maksusuunnitelmalla viimeinen erä maksetaan 61-vuotiaana. Olen tällä hetkellä 39v, lainaa jäljellä 350 000 euroa ja lainaa maksettu jo vuodesta 2008. 

Ohhoh, miten noin suuren lainan on edes saanut? Ostitteko jonkin hulppean kartanon hevosmaneeseineen vai mitä ihmettä omistatte?

Itsellä vielä 61 erää maksettavaa eli noin viitisen vuotta. Ikää 44v

Oletko viime aikoina katsonut, mitä asunnot maksaa Helsingissä? Täällä Töölössä, joka ei ole kaupungin kalleinta seutua, perheasunto maksaa yli 500 000 €. Tilavan ja remontuidun asunnon saa yli 800 000 eurolla. Ei tuo ole mitenkään poikkeuksellinen laina hyvätuloiselle pariskunnalle.

Vierailija
24/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi nyt sitten lähteä naamankorjausoperaatioon.

Vierailija
25/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut pk-seudulla, niin ei muuta kuin uutta lainaa asuntoa vastaan ja sijoittamaan.

https://www.jyvascaravan.fi/kaikki-ajoneuvot/kaytetyt-matkailuautot/

Voihan sen asunnon laittaa vuokralle siellä ja asuu itse autossa:-D

Tuotto on aika paljon heikompaa kuin velkavivutetussa osakesijoittamisessa.

Vierailija
26/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tän kunniaxi miehen panna mua perseeseen.

Ap

Vierailija
27/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla riittää, kun ostaa jonkun perus, 130-neliöisen pikkutorpan, alle 1000 neliön tontilla, niin on 400k€ palanut.

Meinaatko että olisi vuodesta '08 maksettu vain 50 000?

Vierailija
28/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea, itselläni vielä pitkä matka asuntolainaan. Tällä hetkellä opintoja jäljellä vielä 3vuotta ja opiskelulainaa kaikkinensa n. 80 000e. Ehkä itsekin vielä joskus pääsen käsiksi noihin isoihin lainoihin...

Hui, mun remontoidun kolmion arvo vain 60 000e jos sitäkään ja hyvä kun senkin saan maksettua. :D Päädyt ilmeisesti hyvin palkattuun työhön, joten tulevaisuuden pikkurahoja sinulle. Tsemppiä opintoihin.

Vierailija
29/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa, onnea! Mulla on vielä 95000 € ja 15 vuotta jäljellä, ja olen suunnilleen saman ikäinen. Yksin maksan, ja joutunen kohta ottamaan lisää lainaa isompaan asuntoon.

Alussa tein nykyiseen lainaan ylimääräisiä lyhennyksiä, mutta tällä hetkellä korko on niin pieni, ettei nopeampi lyhentäminen oikein kannata. Lainan pitäminen oikeastaan kannattaa, halvempaa rahaa tuskin on kuin asuntolaina. Ylim. lyhennysten sijaan säästän/sijoitan rahaa kuukausittain osakemarkkinoille, ei kannata pitää kaikkea omaisuutta seinissä kiinni.

Velattomuus on silti minullakin tavoitteena. 

N42

Vierailija
30/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut yksin asuntovelkaa jo 42 vuotta (nyt 60 v), mutta en toki samaan asuntoon. Koko ajan kannattaa olla velkaa, muuten ei meikäläinen ainakaan mitään omaisuutta pysty hankkimaan. Ja kun velka ei maksa oikein mitään nyt.

Mulla on 3 asunto-osaketta ja velkaa kahdesta. 2 niistä on vuokralla ja sinne laitan ehkä satasen omistani/kk, muuten ne pyörii omillaan. Velan korotkin saa vähentää 100 %.

Osta ap uudella lainalla hyvällä sijainnilla oleva pieni kaksio hyvästä yhtiöstä (esim. Turku, Jyväskylä, Tre) ja laita se vuokralle. 

Vierailija
31/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Täällä vielä 139 tuhatta jäljellä, kyllä sitä vielä monta vuotta maksetaan. Olen nyt 45 v

Vierailija
32/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon.

Nyt sitten vain uutta asuntoa ja lainaa katsomaan :)

Vierailija
33/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!!!

Hieno juttu ! :)

Vierailija
34/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turusta saa uudehkon 150 neliön talon 300 tonnilla. Tästä syystä valitsin kahdesta työpaikasta sen joka pisti muuttamaan Turkuun.

Vierailija
35/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 100000 laina jonka otin 2015. Oon maksanut siitä nyt 75 tuhatta pois viidessä vuodessa, voisin maksaa loputkin mutta ehkä pystyn elämään maksusuunnitelman mukaiset kolme vuotta ilman ylimääräisiä lyhennyksiä.

Vierailija
36/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut pk-seudulla, niin ei muuta kuin uutta lainaa asuntoa vastaan ja sijoittamaan.

https://www.jyvascaravan.fi/kaikki-ajoneuvot/kaytetyt-matkailuautot/

Voihan sen asunnon laittaa vuokralle siellä ja asuu itse autossa:-D

Tuotto on aika paljon heikompaa kuin velkavivutetussa osakesijoittamisessa.

äääh, kuka nyt mitään tuottoja ajattelee, vaan sitä elämää, mihin se aika kuluu:-D

Vierailija
37/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, jää rahaa putki- ja julkisivuremonttiin.

Vierailija
38/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia vippejä ihmisillä.

Minulla oli 100 000:n laina asunnosta jonka maksoin pois 8:ssa vuodessa. Oli aika temppu kun vaimo ja kaksi nälkäistä lasta oli kotona koko ajan. Hyvä olikin, että maksoin ajoissa kun heti lainan päättymisen jälkeen loppui työt. Sain kyllä uuden työpaikan puolen vuoden jälkeen mutta eri paikkakunnalta eli jouduin viikot asumaan siellä. No ei stressannut yhtään kun olin velaton.

Monikohan tämän palstan velkaisista on ajatellut, että ne työt voi loppuakin?

Vierailija
39/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voit tosiaan polttaa talon kuten jo mainittu!!

Suomi kunniaan!!

Vierailija
40/44 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kans velattomuus tavoitteena ja jos ei työttömyyttä/sairastumista tule eteen niin se hetki olisi 3,5 vuoden päästä. Olen silloin 43 v. Lainaa on maksettu vuodesta 2006.

Inhoan kaikkea lainaa enkä ajatellut ottavani enää ikinä uutta lainaa, ellei ihan pakko ole. Mieluummin stressitöntä elämää.