Taapero ilman hanskoja ulos?
Kommentit (7)
Sitten kun alkaa olla kesä... jos tökkäät itse kätesi hiekkalaatikkoon tai maahan ja pitelet siinä tovin siellä, huomannet varmaan että aika kylmä on. En minäkään tekisi puutarhahommia ilman käsineitä. Veikkaan, että joskus toukokuun puolen välin paikkeilla alkaa kelit olla kohdillaan... tai sitten ei.
Kokeilen aina ulkoilun jälkeen, kuinka lämpimät kädet on. Jos kädet on hikiset tai tosi kuumat ihan ohuissa hanskoissa niin seuraavalla kerralla voi olla ilman. Ottaisin kuitenkin mukaan hanskat jos kädet tulevat kylmiksi. Vielä on lunta ja maa tosi kylmä, eli kyllä niitä vielä tarvitsee.
Meillä tänään oltiin ulkona ensin hanskojen kanssa, sitten ne otettiin pois ja takaisin voi laittaa jos tulee vilu. Ja siis nyt kädessä hanskat, ei topatut tumput.
Minun omat lapset (3- ja 4- vuotiaat) osaa ainakin puhua ja sanoa jos tarttee jotain. Joskus koittavat huijatakin, esim. täällä ulkona on kylmä, mennään sisälle.
Ei todellakaan meillä ole hanskat kädessä enää 15 asteessa. Sehän on ihan tavallinen kesäsää jo! Onko teillä itsellä hanskat 15 asteisena kesäpäivänä?
Hanskat on mukana kun ulos mennään mutta ei niitä fanaattisesti tarvitse pitää.
Meillä oli kotipihalla taapero paljain käsin, kun aurinko paistoi ja oli lämmin.
Riippuu varmasti paljon siitä, missä ollaan ja mitä tehdään. Hanskat voi jättää aikaisemmin pois suojaisalla, aurinkoisella terassilla, jossa leikitään laudoituksen päällä kuin tuulisella merenrannalla märässä hiekassa leikkiessä.
Minä itse tarvitsin hanskat eilen kävelylenkilläni tuulisessa Espoossa. Aiemmin sormiani palelsi kun ripustin ulos pyykkiä kuivumaan.
Me oltiin eilen puistossa ilman hanskoja. Aurinko paistoi, hiekka oli lämmintä ja lunta ei ollut enää missään. Välillä kokeilin lapsen sormia ja eivät olleet kylmät.
ap
No ei vielä pitkään aikaan. Sitten kun on +15, maa on lämmin eikä tulle mereltä kylmästi. Riippuu myös että ollaanko hiekkalaatikolla joka on varjossa ja aamulla kylmä ja kostea.