Miksi painoni ei putoa? Pari ekaa viikkoa pudotti 3 kiloa,
siihen se sitten tyssäsikin. Syön hyvin pieniä kalorimääriä enkä repsahtele lainkaan. Olen ihan alussa laihdutusta, joten elimistö ei voi olla millään "säästöliekilläkään" varmaan vielä. Miksi en ole kahteen viikkoon laihtunut yhtään?
Kommentit (26)
Sulla on lähtenyt alkuun nestettä paljon joten olet ollut kevyempi kuin pitäisi nestemenetyksen takia. Nyt neste alkaa palata kun kroppasi tottuu uuteen elämänrytmiin. nesteen määrän vaihtelut voi peittää jopa parin kilon painon putoamisen. Eli älä huolestu nyt ainakaan pariin viikkoon yhtään.
Olette ihan hulluja, ei noin laihduteta! Kunpa saisin järkeä taottua ihmisten päähän :(
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 19:55"]
Olette ihan hulluja, ei noin laihduteta! Kunpa saisin järkeä taottua ihmisten päähän :(
[/quote]
Olipas sinun viestisi hyödyllinen.
Kunnon palstamamman vastaus on että laihduttaminen on silkkaa matematiikkaa, jos syöt vähemmän kuin kulutat, niin laihdut. Jännä, ettei kroppa tajua tätä matematiikkaa =)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 20:40"]
Kunnon palstamamman vastaus on että laihduttaminen on silkkaa matematiikkaa, jos syöt vähemmän kuin kulutat, niin laihdut. Jännä, ettei kroppa tajua tätä matematiikkaa =)
[/quote]
Niinpä! Mun kroppani taitaa olla vähän tyhmä :(
-ap
No ei kun se on tuo nestejuttu, joka tuolla aiemmin selitettiin. Minullakin kävi niin, että aloittaessani laihiksen, paino tippui alkuviikkoina rajusti, kolmessa viikossa lähti viisi kiloa. Eli nesteet lähti, kun muutin ruokavaliota rajusti vähäsuolaisempaan ja muutenkin aiemmasta poikkeavaan suuntaan. Sitten meni pari viikkoa, ettei paino pudonnut, vaikka jatkoin dieettiä. Sitten se alkoi pudota hitaampaan, puoli kiloa viikossa -tahtiin. Eli kyllä se painonlasku jatkuu, kun vaan jaksat jatkaa dieettiä.
Sinnikkäästi vaan jatkat niin jossain vaiheessa paino alkaa taas putoamaan. Alku on aina mukava koska painoa tippuu paljon juurikin tän nesteen poiston takia. mutta sitten tulee tympeä vaihe kun paino ei putoakkaan!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 20:40"]
[/quote]
tässä tapauksessa ei ole vielä ollenkaan varmaa vaikka tajuaisikin. KUn tosiaan nestevaihtelut ei ole laihtumista tai lihomista, ja on ihan mahdollista että tämän jumin, samoin kuin osan aiempien viikkojen kovasta painonpudotuksesta, selittää ihan vaan nestetasapainon vaihtelut. Voi olla että ap on oikeasti laihtunut kilon viikossa, kun on laihtunut yhteensä 3 viikossa 3 kg, mutta on näytänyt jo 2 viikon kohdalla ennenaikaisesti että olisi laihtunut 3 kg koska nesteet oli vähissä.
No onpa tylsää. Luulin, että laihdun kilon viikossa. Tämä on mun eka laihis.
-ap
niinpa,olisko tarkka kohdenumero,ihanne painosi?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 22:04"]
-ap
[/quote]
No mut ajattele, että rasvaa häviää kuitenkin jokaikinen päivä kun laihdutat, vaikka se ei nestetasapainon heilahdusten vuoksi just tällä hetkellä vaa'alla näykään :)
Toimiiko suoli, onko menkat tulossa, oletko aloittanut reippaan treenamisen? Syitä voi olla monia. Neuvojia auttaisi, jos vielä kertoisit pituuden ja painon, laihdutustavoitteen ja ainakin suurinpiirtein päivän ruokailut ja liikkumisen.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 22:04"]
-ap
[/quote]
No mut ajattele, että rasvaa häviää kuitenkin jokaikinen päivä kun laihdutat, vaikka se ei nestetasapainon heilahdusten vuoksi just tällä hetkellä vaa'alla näykään :)
[/quote]
Kauankohan tämä vaihe kestää, että laihdun, mutta se ei näy missään? Keisarin uudet vaatteet...
-ap
Voisitkos AP olla liian kevyt nopeampaan pudotukseen?
Jos normaalipainoinen laihduttaa täsmälleen samoin kuin 100kiloinen niin se on se jälkimmäinen jolta on lähtenyt 10 kiloa ennen kuin 60 kiloiselta 1 kilo.
Minä voin jotain kertoa, nämä on omia kokemuksiani eikä perustu mihinkään koulutukseen.
Aineenvaihdunta on se jutun juju. Eli alussa lähtee liikkeelle nesteet, kuten on sanottu. Kun syöt vähemmän kuin kulutat ei mene ihan sellaisenaan sillä aineevaihdunta vaikuttaa myös. Melko moni tietää laihoja ihmisiä, jotka tuntuvat syödän paljon. Juju on siinä, että he ovat ns. läpipaskoja, eli aineenvaihdunta on vilkasta.
Tärkeintä laihduttajalle on juoda riittävästi vettä ja liikkua. Nämä lisäävät aineenvaihduntaa. Sen lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota kuitujen saantiin. Jos syöt 1000 kaloria lihaa ja leipää, laihdut vähemmän kuin henkilö, joka syö monipuolisemmin saman määärän. Sitten se ikävä juttu: Kun laihdut, voit syödä vähemmän. Pienen ihmisen lepoenergiankulutus saattaa olla samoja määriä, mitä jotkut pitävät vajeena. Esim. oma lepokulutukseni on pienikokoisena n. 1500 kaloria - kun jotkut dieetitkin ovat tehty 1600 kalorille. Eli ilman liikuntaa voisin syödä aika vähän. Oikeastaan, kun pitää sokerit ja valkoiset jauhot minimissä ja syö vain vähän rasvaa, sitten tuohon kalorimäärään saa syödä aika paljon.
Olen 176 pitkä ja tavoitteeni on laihduttaa 70 (-72) kilosta n. 60:een eli vanhaan painooni, kokoon 36.
-ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 22:26"]
Olen 176 pitkä ja tavoitteeni on laihduttaa 70 (-72) kilosta n. 60:een eli vanhaan painooni, kokoon 36.
-ap
[/quote]
Noilla mitoilla aivan järjetöntä kuvitella että laihtuu kilon viikossa jatkuvasti, ellei sitten tosiaan nutraa, paastoa tai muuten ole tositosi kitudieetillä. Puoleen kiloon viikossakin pidemmän päälle kannattaisi olla tosi tyytyväinen. Sekään ei ole normaalipainon sisällä helppoa, ilman että joutuu taistelemaan todella kovia näläntunteita ja repsahdushaluja vastaan.
Eli laihdutat normaalipainon sisällä. Varaudu siihen, ettei se suju aivan helposti. Kroppa pitää tiukemmin kiinni rasvasta, kun sitä ei lähtötilanteessakaan ole liiaksi asti varastoituna.
Nopeat painonpudotukset ei koskaan ole pysyviä juuri siksi, että neste palaa takaisin niin kun aiemmin on jo mainittu. Mitkään ihmedieetit eivät myöskään toimi, koska ihannepainoon päästessäsi palaat takaisin vanhoihin tapoihin. Mikäli siis jaksat kärvistellä sinne saakka lisäainessa kahlaavilla pussikeitoilla tai patukoilla.
Uusi terveellinen ja tasapainoinen ruokavalio (eikä missään nimessä mitään alle 1200 kalorin kikkailuja) ja reipasta liikuntaa kehiin. Sillä lähtee ylimääräiset, eikä tule takaisin. Ja mitä niihin repsahteluihin tulee, kun ruokavalio on kohdillaan, kaikki makeanmättötarpeet ja sipsipussihassuttelut jää itsestään pois.
Sama täällä. Olen jopa jättänyt lounaan syömisen kokonaan pois, koska haluaisin karistaa kiloja tosi tehokkaasti. En repsahtele. Paino ei ole hievahtanutkaan moneen viikkoon. Aluksi putosi viisi kiloa, ja sen jälkeen ei sataakaan grammaa.
Ennen (aiemmilla kuureilla vuosia sitten) olen laihtunut paremmin ja pehmeämmillä keinoilla. Lounaiden jättäminen pois on rajumpaa kuin mikään mitä olen ikinä millään dieetillä tehnyt - ja paino ei liikahda mihinkään.