Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotona voi tehdä, kun lomalla?

Vierailija
03.07.2020 |

Siis ihan oikeasti, tämä tappaa ihmisen😵.
Kökkimistä sohvalla tai sängyn pohjalla, kotitöitä kuten ruoanlaittoa, pyykkäämistä, siivoamista jne.
Pää leviää ihan totaalisesti.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkua.. syödä.. juoda.. katsoa tv-sarjoja.. lukea.. kaikkea mukavaa.

Vierailija
2/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luen kirjoja, pelaan tietokoneella, käyn kävelyillä, maalaan, teen käsitöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä esim. remontoin, käyn läpi turhia tavaroita ja laitan ne pois, neulon, teen koruja, maalaan, kuntoilen, pelaan kerrankin tietokonepelejä teinin kanssa...

Vierailija
4/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastella pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
5/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkua.. syödä.. juoda.. katsoa tv-sarjoja.. lukea.. kaikkea mukavaa.

Viikkotolkullako, ei jaksa.

Ap

Vierailija
6/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen tarvitaan halukas kumppani.

Ap

Vierailija
7/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...?

Vierailija
8/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unohdat rajoitteet, mitä haluaisit tehdä, mikä sua kiinnostaa? Sitten sovellat siitä mahdollisuuksien rajoissa olevan version. Ja onko oikeasti pakko olla kotona.

Vierailija
9/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kumpi puuttuu? Vai molemmat?

Vierailija
10/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vietät loman kotonasi?

Vierailija
11/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku koronaporvoolainen?

Vierailija
12/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene ulos syömään tai tilaa ruoka kotiin jos ei kotityöt kiinnosta. Ja mene pyörälenkille tai kahville jonkun kanssa.

Vierailija
13/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue, ulkoile, urheile, katso kaikki katsomatta jääneet sarjat maratonina, maalaa seinät, kutsu ystäviä kahville tai kävelylle, etsi asuinalueesi kahvilat ja kioskit ja käy kokelemassa, mistä saat parhaa njäätelöannoksen tai raparperipiirakan tai korvapuustin, kuuntele hyvää musiikkia ja vaikka tanssi sen tahdissa, jos sinulla on parveke tai piha, aloita yrttien ja salaattien viljely laatikoissa, kysy, saatko käydä ulkoiluttamassa naapurin koiraa, tee luontoretkiä eväiden kanssa lähimpiin metsiköihin tai muihin ulkoilukohteisiin, lähde pyörällä tutustumaan muihin kaupungiosiin tarkemmin (jos asut isommassa kaupungissa) tai muuten lähiseutuihin (jos asut pikkukaupungissa tai maalla), ota tällekin retkelle eväät mukaan, opiskele uutta kieltä tai muuta uutta taitoa (neulomaan, piirtämään, soittamaan hokkahuilua).

Vierailija
14/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kumpi puuttuu? Vai molemmat?

En osaa vastata, mutta ehdotushan on hyvä. Nyt ei ole edes niin kuuma ja välissä voi vaikka juoda kuohuviiniä ja syödä rypäleitä. Ei aina tarvitse matkustella tai poistua kotoa pitääkseen hauskaa.

Vierailija
15/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota teltta ja mene maate jonnekin metsään, rannalle, saareen..riippuen missä asut

Miksi tuhlaat lomat siivoamiseen, huh?

Vierailija
16/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkinen kysymys. Itse olen asunut kerrostalossa koko ikäni ja ongelma oli todellinen. Nyt kun olen asunut omakotitalossa monta vuotta, ei ongelmia enää ole. Viihdyn kotona ja tykkään puuhastella, en pidä esim. sarjojen katselusta juurikaan. Myös eläimet (koiria) antavat elämään puuhaa ja sisältöä niin lomilla kuin arkena. Koen sen positiivisena. Nytkin on remontti menossa yhdessä kerroksessa ja mökillä piharemontti. Jos ei huvita puuhastella niin luen. Lapsena ja nuorena siis lähinnä luin, koska ei ollut internettiä eikä mitään tekemistä kerrostalossa. En oikeasti ymmärrä mitä ihmiset tekevät konmaritetuissa kerrostaloasunnoissaan? Mutta luonnekysymys tämäkin.

Vierailija
17/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui just kotiloma. Minä mm. ajelin moottoripyörällä, korjasin pihalaatoitusta, tein supersiivouksen (sis. sohvan pesun tekstiilipesurilla, jääkaapin siivous), katsoin suoratoistopalvelua. Matot jäi vielä pesemättä, ne odottaa jotain viikonloppua. Ei ollut ongelmia keksiä tekemist.

Vierailija
18/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu täysin olosuhteista. Itse olen sillä ikiihanalla mökillä ( joita kaikki parjaavat) , käyn soutelemassa ,ongella ,katiskalla, kuuntelen äänikirjoja, maalaan, syön hyvin ,kuntoilen ajamalla nurmikkoa, saunon , istun iltaa ystävien kanssa, pesen ikkunoita , jos huvittaa ect.

Ei ole ajan kulun kanssa mitään ongelmia m vaikka loma jatkuu nyt lopun ikää yli neljänkymmenen työvuoden jälkeen😇

Vierailija
19/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa voisi jo ruveta bongaamaan sieniä. Viime vuonna poimin kolme viikkoa tatteja ja kantarelleja - ja vielä talvella näin unissa kultaisia sieniä nousemassa mustasta mullasta. Lapsuudessani, kun perheellämme meni hyvin, olimme yhtenään sienessä tai marjassa. Luonto on Suomessa lähellä kaupungilaisillekin, jotenkin sinne pääsee vaikka pyörällä tai bussilla.

Vierailija
20/21 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu täysin olosuhteista. Itse olen sillä ikiihanalla mökillä ( joita kaikki parjaavat) , käyn soutelemassa ,ongella ,katiskalla, kuuntelen äänikirjoja, maalaan, syön hyvin ,kuntoilen ajamalla nurmikkoa, saunon , istun iltaa ystävien kanssa, pesen ikkunoita , jos huvittaa ect.

Ei ole ajan kulun kanssa mitään ongelmia m vaikka loma jatkuu nyt lopun ikää yli neljänkymmenen työvuoden jälkeen😇

Ei eläkeaikaa voi verrata tiettyyn aikaan rajattuun työntekijän lomaan. Eläkeläisen verenpaine pysyy matalalla jo siinä, kun toetää, ettei enää koskaan tarvitse sinne töihin palata ja se tuo varmasti uskomattoman vapauden tunteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi