Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaako sulle käytetyt lastenvaatteet?

Vierailija
20.04.2013 |

Millaiset käy?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jookelpaa 

huonoista, joita en saa pestyä, tulee rättejä

Vierailija
22/47 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa. :)

Lapsille ehjät, siistit, värikkäät, erityisesti merkkivaatteet, joita en raaski ostaa uutena. 

Itse käyn penkomassa UFFin myymälän aina jos tarvin jotain ja vasta jos sieltä ei löydy menen vaatekauppaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaa nyppyiset, kovettuneet (niin monta kertaa pestyt velourit esim.) venyneet ja vanuneet, reikäiset, tahraiset, virttyneet, rumat, auttamatta kuosiltaan vanhentuneet tai haisevat (esim.koira, hajusteellinen pesuaine jne.) Helpompaa on ostaa uutena. Joskus löytyy kirppismyyjä, jolla on samanlainen maku kuin minulla ja joka myy hyväkuntoisia eikä lumppua. Etenkin pojalle on vaikea löytää kivaa käytettynä, tytöille löytyy mekkoja yms.helpommin.

Vierailija
24/47 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kelpaavat.

Olen ostanut lapsille lähes kaiken käytettynä.

Valitsen kirppikseltä ehjät, tahrattomat ja "modernit" vaatteet, ja raaskin maksaa niistä.

Vierailija
25/47 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 21:02"]

Millaiset käy?

[/quote]

No kelpaa todellakin, ja ollaan saatukin paljon vaatteita tutuilta. Joka ikinen vaatekappale on ilolla vastaan otettu ja suurinta osaa käytettykin. Joskus on ollut vaatteita, jotka ovatkin olleet liian pieniä tai sitten tyyliltään todella erilaisia kuin oma maku, ja ne olen laittanut suoraan eteenpäin yhdistykselle, joka vie vaatteita Viroon ja Venäjälle. (Sinne kaikki muutkin lastenvaatteemme päätyvät oman käytön jälkeen kun ovat jääneet pieniksi.) Ollaan saatu vaatetta todella laidasta laitaan vaatetta, on ollut lähes täysin käyttämätöntä ja myös reikäistä ja tahraista. En ole viitsinyt tahroista ym. hernettä nenään vetäistä, sellainen jää helposti huomaamatta eikä kukaan ainakaan meidän tutuista mitenkään tahallaan, "nöyryyttääkseen", sellaista lahjoita. Värjäytyneet tai polvesta risat vaatteetkin ovat useimmiten saaneet meillä uuden elämän mökki-rymyvaatteina. Olen ollut iloinen kaikista saaduista lahjoituksista, asumme pk-seudulle jossa asumiskustannukset huikeat eikä palkka parhaasta päästä, joten tässä on säästetty pitkä penni kun ei paljon ole tarvinnut vaatekaupoilla käydä.

Vierailija
26/47 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kelpaa ja olen paljon saanutkin vaatetta lapsille sekä ostanut kirppiksiltä. Ulkovaatteet ja kengät tulee kuitenkin ostettua uutena mutta yleensä alennusmyynnistä. sisävaatteitakin ostan uutena jos kivoja löytyy alennuksesta.

Vierailija
27/47 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovettunista veloureista tulee kuin uudet kuivausrummussa. :)

Vierailija
28/47 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan periaatteesta en tulevalle vauvalle osta mitään uutena, myös isoveljet 10 & 12 vee käyttävät enimmäkseen kierrätettyjä vaatteita. Kyse on sekä rahasta että periaatteesta, itsellenikään en osta uutena kuin ne, mitä en saa käytettynä hankittua. Olen kypsähtänyt kertakäyttökulttuuriin.

Vierailija
29/47 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käy

mä olen pyykkivelho ja saan useimmat tahrat pois. 

Osaan korjata pikkuviat ja käytän huuhteluainettakin. Rummussa pehmennee kovat puuvillat

Vierailija
30/47 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaa. Ostan lapselleni vain uutta. Ällöttää ajatuskin, että laittaisin lapseni jonkun toisen paskastamiin vaatteisiin, vaikka lian saisi kuinka näennäisesti pestyä. Äitini laahaa meille tämän tästä jotain vammaisten vanhoja vaatteita, ja vien ne aina suoraan kierrätykseen. Minulla on varaa ostaa lapselleni kauniita, uusia, omia vaatteita, ja niinpä minä myös ostan.

Vierailija
31/47 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 10:20"]

Ei kelpaa. Ostan lapselleni vain uutta. Ällöttää ajatuskin, että laittaisin lapseni jonkun toisen paskastamiin vaatteisiin, vaikka lian saisi kuinka näennäisesti pestyä. Äitini laahaa meille tämän tästä jotain vammaisten vanhoja vaatteita, ja vien ne aina suoraan kierrätykseen. Minulla on varaa ostaa lapselleni kauniita, uusia, omia vaatteita, ja niinpä minä myös ostan.

[/quote]

Voisitko kertoa hieman lisää tuosta, miten lika pestään "näennäisesti"? Miten muuten toimit esim. hotelleissa, joissa on näennäisesti pestyjä lakanoita? Entä sairaalan näennäispestyt vaatteet?

Vierailija
32/47 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 22:32"]

Kovettunista veloureista tulee kuin uudet kuivausrummussa. :)

[/quote]

Ihan koppuroita ei pelasta mikään, testattu on. Kun nukka on riittävän vaurioitunutta, se on lumppua, ei muuta. Kuvausrumpu pelastaa toki jos muutaman kerran on tullut narulla kuivatettua.

Vierailija
33/47 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa, eilenkin lapsella oli päällä Tutan college housut, Libero sukat, Me&I paita, Reiman haalari/rukkaset/pipo ja Eccon kengät. Kaikki on saatu tai ostettu käytettynä. Kaulurin olin ostanut Prismasta. Mielestäni kokonaisuus oli ihan kiva.

Poika käyttää 98 koon vaatteita ja kyllähän sitä alkaa olla vaikea löytää  pojalle käyttenynä vaatteita. Tuntuu, että tarjolla olevat vaatteet on mustia, tumman sinisiä tai näiden yhdistelmiä pääkallo lisällä.

Vierailija
34/47 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi. Nyt vaan on lapset  kokoa 130-150 ja tämän kokoisia vaatteita on käytettynä vaikea löytää.

Vierailija
35/47 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ne mistä ei saa hyvää, joutuu lattialuutuksi.

Vierailija
36/47 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 10:20"]

[/quote]

Voisitko kertoa hieman lisää tuosta, miten lika pestään "näennäisesti"? Miten muuten toimit esim. hotelleissa, joissa on näennäisesti pestyjä lakanoita? Entä sairaalan näennäispestyt vaatteet?

[/quote]

Ihme kun ei ole tullut miljoonaa alapeukkua minulle. Nykyisin kun pyhimysäidit pukevat lapsensa vain kierrätettyihin vaatteisiin ja helvettiin joutuvat ne, jotka ostavat uusia vaatteita. Jos joku vaate on ollut lapsella, joka on tursottanut siihen paskaa ja kusta monet kerrat, en osaa kuvitella, että kaikki lika oikeasti peseytyy pois, vaikka vaate näennäisesti näyttääkin puhtaalta. Erityisesti tämä koskee kehitysvammaisten vaatteita, koska heillä saattaa olla ties mitä tauteja. En vain ilkeä pukea lapselleni vaatteita, joissa on ollut muiden ihmisten eritteitä, tautisiakin sellaisia.

Ja totta, myös hotelleissa on aika ällöä nukkua vaikka peti näyttääkin puhtaalta, mutta en koskaan nuku hotellissa alasti kuten kotona vaan käytän pyjamaa. Sairaalassa taas on usein ilmastointi niin täysillä, että suorastaan palelen yölläkin enkä hikoile, joten en vaihda siellä vaatekertaa joka päivä. Ja sairaalavaatteiden allahan käytetään usein omia alusvaatteita, joten se helpottaa tilannetta. Pyrin aina välttämään sairaalaan yön yli joutumista viimeiseen asti, mutta neljä kertaa olen joutunut sairaalassa olemaan yötä, valitettavasti.

Vierailija
37/47 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa. Mulla on kolme lasta, ja kaikilla on ollut paljon kierrätysvaatteita. Esikoinen 19 vee ostaa nykyäänkin useimmat vaatteensa kirpparilta. Nuoremmillekin kelpaa kierrätysvaatteet mainiosti. Mä olen säästänyt kierrätyksen ansiosta varmaan tuhansia euroja. Uutena ostetaan vaatteet, joita kierrätyksestä ei tule.

Kuopukselta pieneksi jääneet kierrätän. Just eilen vastaanottaja kävi hakemassa neljä säkillistä. Rikkinäiset ja tahraiset heitän roskiin, mutta ei niitä enää niin paljon 10-vuotiaalta tule.

Vierailija
38/47 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin tekopyhää olla ekologinen (kierrättää vaatteita)  ja käyttää kuivausrumpua ja/tai huuhteluainetta. Jälkimmäinen on sellaista myrkkyä että en suostuisi sitä lastenvaatteisiin muutenkaan laittamaan. Toki parempi että tekee edes jotain kuin se ettei tee mitään.

Vierailija
39/47 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttojen vaatteita en huoli pojille. Poikien vaatteet kuluu usein niin nopeasti, etteivat ehdi kiertoon, varsinkin housut.

Vierailija
40/47 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 14:14"]

Joo, ne uudet vaatteet ompelee ne lapsiorjat likaisilla käsillään lintuinfluenssan kotimaassa. 

[/quote]

Ahaa. Entä kuka teki ne vaatteet, jotka ostettiin viime vuonna ja on tänä vuonna kierrätetty jollekin toiselle lapselle? Hmm...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme