Mikä on isoin ruokamäärä jonka olet mättänyt
Ja nyt ei sitten kiinnosta tietää syömishäiriöisten bulimikkojen ahmimisista ja oksentamisesta. Eikä sellaista "mukamas" mättämistä tyyliin "söin eilen ihan kaksi voileipää aamiaisella ja nyt pieni massuni on hurjan täynnä, kuinka joku voi syödä pizzaa oi voi voi".
Itselleni tulee äkkiseltään mieleen yksi ilta, kun olin yksin kotona ja laitoin uuniin 900 grammaa wingsejä. Oli tarkoitus syödä niistä vielä iso lounaskin seuraavana päivänä. Mutta mulla oli vain kamala nälkä ja pistelin kaikki wingsit yhden illan aikana. Sen lisäksi vielä kauhea kasa vihannestikkuja kermaviilipidin kanssa.
Makeaa en pysty ahmimaan, tulee känninen olo. Mutta suolainen ja rasvainen uppoavat helposti. Tyyliin kaikki grilliruoat, pizza, juustot, lihat, sipsit jne.
Kommentit (41)
Söin joskus kolme popkornia.... oli kova ähky
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 19:34"] Miten voi syödä vain puolilevyä suklaata? Siinä on kyllä aikamoinen sissi joka pystyy säästämään loput. En ole koskaan ikinä vielä tähän päivään mennessä onnistunut syömään vain puolikasta .... En vaikka kyse olis tummasta suklaasta joka on hyvää myös...[/quote]
Sama täällä. En ikipäivänä ole jättänyt mitään paloja kaappiin. Ja olen yli 40v. 200g on musta aika vähän. Syön joulun aikaan (pari kuukautta) näitä 500g rasiotitakin yhtäkyyttiä, ja huonona päivänä sellainen menee ainakin päivän aikana kevyesti.
Mulla ei itsellä mene kamalan suuria määriä, mutta naurattaa poikani (aikanaan) 15-vuotiaana.Hän oli tuolloin 184/65. Hän oli kerralla vetänyt Raxissa 16 pizzasliceä, 6 limua ja 6 pehmistä sekä ostanut jälkiruoaksi 12-päkin Arnoldsin donitseja jotka söi kokonaan :D
"Rakastan sitä fiilistä, kun illalla saa lösähtää sohvalle ja vetää vaikka ison annoksen lasagnea salaatin kanssa ja vielä santsata"
Siis mitä nautintoa (ja järkeä) on lösähtää _sohvalle_ ruokalautasen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 19:56"]
Mulla ei itsellä mene kamalan suuria määriä, mutta naurattaa poikani (aikanaan) 15-vuotiaana.Hän oli tuolloin 184/65. Hän oli kerralla vetänyt Raxissa 16 pizzasliceä, 6 limua ja 6 pehmistä sekä ostanut jälkiruoaksi 12-päkin Arnoldsin donitseja jotka söi kokonaan :D
[/quote]
No tässä on jo mättämisen makua.. =0) Pienellä pojalla näläkä..
2 vuuallista soijarouhekaalilaatikkoa. Ja kyllä: oli tuskainen olo pari seuraavaakin päivää.
No ei sun mielestäsi ehkä mitään, mutta mun mielestäni on ihanaa palkita itsensä päivän töiden, siellä täällä ramppaamisten, jumppien, siivouksen ja koiran ulkoilutusten jälkeen rauhallisella hetkellä, paikallaan olemisella ja isolla ruoka-annoksella.
-ap
laivan seisova pöytä voi luoja sitä ruuan määrää, kierien poistun...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 19:19"]
No blaah 8, mitä mättöä tuommoinen muka on? AP:han pyysi ketjuun kokemuksia ihan oikeista mättöannoksista eikä mitään kujerruksia siitä, että voi kauhee kun ihan kokonaisen kanafileen ja uunijuureksia söin, olen niin täynnä, voih, nyt pyörryin.
[/quote]
Öh, eikö kyse ollut siitä koska itse koki syöneensä yli?? Kyllä mulla on jo yhdestä pzzasta öksy lähellä.... Toki - kyllähän 100 kiloiselle mättöä mahtuu eri määrä kuin 65 kiloiselle...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 20:27"]
No blaah 8, mitä mättöä tuommoinen muka on? AP:han pyysi ketjuun kokemuksia ihan oikeista mättöannoksista eikä mitään kujerruksia siitä, että voi kauhee kun ihan kokonaisen kanafileen ja uunijuureksia söin, olen niin täynnä, voih, nyt pyörryin.
[/quote]
Öh, eikö kyse ollut siitä koska itse koki syöneensä yli?? Kyllä mulla on jo yhdestä pzzasta öksy lähellä.... Toki - kyllähän 100 kiloiselle mättöä mahtuu eri määrä kuin 65 kiloiselle...
[/quote]
30 jatkaa. Mulla on suklaalevy ollut kaapissa jo viikon, palan tai pari otan joka päivä. Ehkä tuo on vähän sama kuin tupakan kanssa, mulla ei ole addiktiota mihinkään. Voi polttaa 5 tupakkaa putkeen tai yhtä hyvin olla vuoden polttamatta. Sama ruuan ja karkin kanssa - vain jäätelö koukuttaa (litra kestää silti 4-5 pvää).
Hei haloo 30, jos ihminen kokee olevansa ähkyssä yhden kanafileen ja uunijuuresten jälkeen, vika on kyllä korvien välissä. Minä olen normaalipainoinen. Käyn salilla ja jumpissa 4-5 kertaa viikossa. Harrastan töiden lisäksi ja olen muutenkin sellainen yleisaktiivinen. Tyyliin siivoilen vähän väliä, tykkään käydä ex-tempore kävelyillä ja puuhastelen. kanafile ja reilu annos juureksia on minulle normaali, terveellinen illallinen, ei todellakaan mitään mättöä. Kun mässäilen, vedän monta tuhtia palaa pizzaa, useamman ison oluen, sipsejä ja vielä jätskiä päälle. Ja ei, en ole 100 kiloinen. Olen tavallisen kokoinen sporttinen nainen, joka syö 80 prosenttia ajasta terveellisesti ja herkuttelee juhlissa ja viikonloppuina.
noo illalla telkkarin/koneen edessä kun ukko matkoilla: 750g vaniljavanukasta suoraan purkista, se on se pahin satsi,, siihen ehkä vielä pari sidukkaa, karkkipussi tms. mahdollisesti jotain pizzaa suolaiseksi. Pötsi aika tiukilla siitä..
Perhepizza, 1,5 litraa cokista, 200 gramman karkkipussi ja jättituutti jätskiä. Oli kakka vähän kovalla pari päivää.
Joskus laivalla buffetissa ja raxissa kun siellä käytiin :D Nyt onneksi menee vain 2dl kerralla vatsaan, joskus ei sitäkään.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 20:27"]
[/quote]
[/quote]
Nuo mainitsemasi kanafileet ja uunijuurekset kuuluvat minulla normaaliin terveelliseen päivään. Herkutellessa saattaa sitten mennä kevyesti se suklaalevy tai niinkuin tänään, useampi annos suklaakakkua jäätelöllä sekä hampurilaisateria. Ja illalla voi silti olla nälkä, ei ähkystä tietoakaan.
178/65
Kerran söin koko paketin kanafilesuikaleita ja siihen lisukkeeksi ison läjän riisiä. Jälkkäriksi söin vielä ison vanukkaan ja suklaata. Muistan vieläkin sen auvoisen olon, kun lyllersin sen jälkeen sängylle nukkumaan. Tein silloin fyysistä työtä puutarhurina ja yhtenä päivänä vaan oli nälkä. Oikeasti olin niin onnellinen, vajosin sellaiseen humalaisen uneen josta heräsin vasta seuraavana aamuna.
Pellillinen pizzaa, 1,5l pepsimaxia, ben&jerrys purkillinen, irtokarkkeja... Ihana krapulamättö... Eniten varmaan laivan buffetissa tulee syötyä. Kalat, mädit, ravut pari santsia, kylmiä lihajuttuja ja salaatteja lautasellinen, susheja muutama santsi, vähän lmmintäkin, esim. paistia ja kermaperunoita, sitten juustoja ja pari santsia jälkkäriä. On siinä aika muheva olo mätän jälkeen. :p
Mielestäni ap kuulostaa aika pieniruokaiselta itse, ei mitään kovin ihmeellisiä määriä. Me ollaan miehen kanssa varsin isoruokaisia, ruokaa menee isoja määriä. Lasagne menee kahteen pekkaan aina kaikki, pizzaa tehdään aina kaksi pellillistä kerralla jne.
En ole hyvä ahmimaan kun olen pieni ja hoikka, mutta viimeksi kun olin syömässä Dong bei hungissa Helsingissä niin tuli syötyä liiiiiikaaaaa..... Oli kyllä tosi hyvää, neljä annosta söimme kahdestaan, kaksi kasvis,kaksi lihaa. Voin suositella, ilmeisesti se on yksi parhaista kiinalaisista ravintoloista Helsingissä, ellei paras.
Joskus ostan kiinalaisesta ravintolasta kaksi jättimäistä annosta riiseineen ja vetelen molemmat itse ja sit päälle vielä paketti jätskiä ja kaikki vedellään alas useiden oluiden ja siidereiden kera.
19, mä en ole koskaan saanut alas levyllistä suklaata, paketillista jäätelöä tai satoja grammoja irtokarkkeja tai paketillista keksejä. Olen ehkä jotenkin herkkä sokerille, mutta mulle tulee jo aika maltillisen annoksen jälkeen vähän samanlainen olo kuin viinaa juodessa. Siis sellainen fiilis, että jos nyt jatkan, oksennan ja sammun pian ja huomenna on krapula.
Suolaisen ja rasvaisen kanssa taas ei ole ollenkaan samaa ongelmaa. Minua ei häiritse edes rasvaisen ruoan aiheuttama närästys. Tuntuisi ihan kamalalta jättää ravintolassa tilattu pizza syömättä. Jos en jaksa sitä, otan aina dogibäkkiin :) Nyt kun olen vanhempi ja vähän yritän katsoa kilojeni perään, suurin haaste ovat annoskoot ja suolaiset ja rasvaiset herkut. Plus kaikki herkkusalaatit, sushit ja vastaavat. Voisin ihan kepeästi lopettaa kaikkien jälkkäreiden ja makeiden syömisen, mutta tulen tosi vihaiseksi, jos en saa syödä tavallista kotiruokaa kunnon annosta. Rakastan sitä fiilistä, kun illalla saa lösähtää sohvalle ja vetää vaikka ison annoksen lasagnea salaatin kanssa ja vielä santsata. En voisi kuvitellakaan sellaista elämää, että en söisi lämpimiä aterioita, vaan korvaisin ruoan napostelulla, voileivillä, karkilla ja välipaloilla.
-ap