Mikä on isoin ruokamäärä jonka olet mättänyt
Ja nyt ei sitten kiinnosta tietää syömishäiriöisten bulimikkojen ahmimisista ja oksentamisesta. Eikä sellaista "mukamas" mättämistä tyyliin "söin eilen ihan kaksi voileipää aamiaisella ja nyt pieni massuni on hurjan täynnä, kuinka joku voi syödä pizzaa oi voi voi".
Itselleni tulee äkkiseltään mieleen yksi ilta, kun olin yksin kotona ja laitoin uuniin 900 grammaa wingsejä. Oli tarkoitus syödä niistä vielä iso lounaskin seuraavana päivänä. Mutta mulla oli vain kamala nälkä ja pistelin kaikki wingsit yhden illan aikana. Sen lisäksi vielä kauhea kasa vihannestikkuja kermaviilipidin kanssa.
Makeaa en pysty ahmimaan, tulee känninen olo. Mutta suolainen ja rasvainen uppoavat helposti. Tyyliin kaikki grilliruoat, pizza, juustot, lihat, sipsit jne.
Kommentit (41)
Eihän wingseissä ole mitään syötävää. Nehän on vain nahkaa ja luuta.
Olen joskus nuorena tyttönä syönyt yksin puoli pellillistä pitsaa. Tai siis useinkin söin. SIlloin olin tosi hoikka enkä lihonut vaikka söin paljon, enkä urheillut muuta kuin kävelin kouluun. Lihaakin söin pihveinä puoli kiloa kerralla. Nykyään ei enää uppoa ja paino nousee herkemmin.
Wingsesitä taitaa tosiaan olla 70% luuta ja nahkaa...
Jouluruokailut mullakin sellaisia ähkymässäilyjä kun on paljon alkupaloja ja siihen päälle kinkut+laatikot.
Niin mäkin yritin ajatella, mutta kun laskettiin miehen kanssa, niin kyllä tuosta aikamoinen kasa lihaakin tulee. Ja se pelkkä suolan määrä. oli vähän eri tavalla tukkoinen olo seuraavana päivänä kuin vaikka kunnon lihaa olevan, ison pihvin jälkeen.
Hmm, joulupöydät ja buffetit ovat myös aika vaikeita paikkoja meikäläiselle. Pitääkin joskus huvikseen laskea se ruoan määrä, mitä niille pikkulautasille ja lukuisille santsauskerroille livahtaa.
Mä yleensäkin rakastan syödä suolaista, rasvaista ja sitten ihan tavallista kotiruokaa isoja annoksia. Skippaan mieluummin kaikki välipalat, voileivät ja makeat saadakseni syödä mahani täyteen.
-ap
Haa, tuli vielä mieleeni, että teininä usein vedin äidin tekemän kinkkukiusauksen melkein kokonaan.
Jouluruokailu on varmaan minullakin se hetki jolloin olen syönyt liikaa... alkuun mätiä, smetanaa ja sipulia, graavi ja savulohta perunan kanssa, pääruuaksi siivu-kaksi kinkkua, peruna ja uunijuureksia sekä hieman laatikoita, jälkiruuaksi jäädykettä ja kakkua kahvin kanssa. Siihen vielä viiniä ja likööriä sekä glögiä hieman.
Normiruoakilussa Otkerin peruspizza kerralla tai kokonainen kanafile ja uunijuureksia tai annos lasagnea - silloin on todella ähky
Joskus nuorena hesen kerrosateria ja päälle kolme arnoldsin isoa donitsia. Oli aika tuskainen olo sen jälkeen.
No blaah 8, mitä mättöä tuommoinen muka on? AP:han pyysi ketjuun kokemuksia ihan oikeista mättöannoksista eikä mitään kujerruksia siitä, että voi kauhee kun ihan kokonaisen kanafileen ja uunijuureksia söin, olen niin täynnä, voih, nyt pyörryin.
Iso ruispalapussi. 12 leipää taitaa olla. Siihen juustot ja kinkut päälle. Sit litra jäätelä illalla ja 200g suklaata. Ei tee satunnaisesti tiukkaakaan.
Usein yksinäistä viikonloppua varten tulee ostettua herkkuja jotka sitten menee yhdessä illassa jostain syystä. Idea on se, että silloin syön kaikkea sitä mitä mies ei tykkäisi syödä, esim juustoja, katkarapu tai kanacaesar salaattia, pastaa, itsetehtyä pitsaa tai sushia. Sitä ostaa kolmelle päivälle ihan innoissaan kaikkea hyvää plus viinipullo päälle ja perjanta illan päätteeksi huomaa että kaikki on jo mennyt.
Määrää on vähän vaikea arvioida mutta esimerkiksi näin: itsetehty katkarapusalaatti tuhdilla majoämä kaikki huuhdotan illan aikana alas hyvällä punaviinillä.
Mihin puolet mun tekstistä katosi? Pitä lukea näin: itsetehty katkarapusalaatti tuhjilla majoneesilla, mozzarella pesto pitsa, pino suolakeksejä briellä, pussi perunalastuja, puolilevyä tummaa suklaata ja pullo punaviiniä.
Ja mikä on puoli pellillistä pitzaa??? Yksin eläjälle se on iltapala!
Sipsi, limsa karkki, subway, wingsit. Noin 6000 kaloria päivän aikana. 160cm 55kg, leffailta :-)
Teininä kasvupyrähdyksen aikoihin oli koko ajan nälkä. Muistan kerran nälissäni keittäneeni itselleni kahdeksan hengen annoksen pitkäjyväistä riisiä ja syöneeni koko kattilallisen voisilmän kera ja jälkkäriksi pistelin poskeeni 350g juustonaksupussillisen. Tuollaisista ruokamääristä huolimatta pysyin silti kasvaessani hoikkana. Sitten, kun kasvu lukioiässä loppui, lihoin vuodessa viitisen kiloa, ennen kuin opin syömään vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 19:15"]
Normiruoakilussa Otkerin peruspizza kerralla tai kokonainen kanafile ja uunijuureksia tai annos lasagnea - silloin on todella ähky
[/quote]
Minun kolmevuotiaani syö tuon ihan helposti.
Yhtenä päivänä tuli syödyksi kebab-annos valkosipuliperunoilla ja jälkiruoaksi normaalikokoinen Opera Special -pitsa.
Miten voi syödä vain puolilevyä suklaata? Siinä on kyllä aikamoinen sissi joka pystyy säästämään loput. En ole koskaan ikinä vielä tähän päivään mennessä onnistunut syömään vain puolikasta .... En vaikka kyse olis tummasta suklaasta joka on hyvää myös...
Nyt tuli minullekin muistoja opiskeluajoilta ja nuoruudesta. Joskus saatoin tehdä ihan tavalliseksi illalliseksi 3 pussillista nuudeleita ja söin kaikki kerralla. Silloin en edes ajatellut, että annos olisi jotenkin iso. Samalla logiikalla saatoin tehdä kaksi annospussia sellaista Pirkan valmispastaa. Yksi pussi, josta muka piti riittää kahdelle, oli mulle ihan normiannos. Kaksi pussia sellainen vähän tuhdimpi illallinen, mutta en edes ajatellut mässäileväni. Oli vain kamala nälkä, kun olin köyhä ja kituutin niin vähillä safkoilla ja sitten kun söin ruokaa (koulun ruokala ja kerran päivässä kotona), vedin ihan karseita annoksia.
-ap
Näkkileipäkin on terveellistä niin kauan kun koko pakettia ei vetele kerralla niin että jokaisen päällä on tuhti kerros voita. Ja tämä siis kevyenä välipalana ruokaa odotellessa. Päälle tietty normaali 600g kinkkukiusausta juustoraasteen kanssa.
En ole ajatellut asiaa noin. Ehkä joku jouluruokailu joskus.