Voiko lähteä Kreikkaan/ Kroatiaan viikon lomalle elokuussa? TUI matka kyseessä
Tekevät normaalisti matkoja 1.8 alkaen. Isä, äiti ja pieni lapsi. Kansainvälisiä ja terveitä olemme, emme pelkää koronaa. Uskaltaako lähteä reissuun? Kiitos asiallisista vastauksista
Kommentit (33)
Jos ette pelkää koronaa niin miksi kysytte?
Kannattaa miettiä etukäteen esim. jos koko hotelli vaikka joutuu karanteeniin, niin kuka maksaa lennot kotiin, mitä vakuutus korvaa ynm. Ulkomailla tilanteet voi muuttua tosi nopeasti.
Tänään muuten aloittivat ruotsalaisetkin matkailun (tuin matkat) Kreikkaan;)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä etukäteen esim. jos koko hotelli vaikka joutuu karanteeniin, niin kuka maksaa lennot kotiin, mitä vakuutus korvaa ynm. Ulkomailla tilanteet voi muuttua tosi nopeasti.
Tai jos sinä ja miehesi saatte oireita ja joudutte karanteeniin, niin kuka huolehtii lapsesta. Itse en lähtis vielä tänä vuonna.
Itse en lähtis mihinkään mihin pääsee ruotsalaisia.
Voi mutta itse en lähtisi vielä tänä vuonna.
Miettikää myös siltä kannalta, että mahdollisesti tuotte koronan tuliaisina Suomeen.
Lomakohteissa kokoontuu matkailijat ympäri Eurooppaa/maailmaa ja kyllähän se korona näin jatkaa tarttumistaan. Siellä saattaa olla ruotsalaisia, brittejä, ranskalaisia jne., joilla on kotimaassaan aivan eri tilanne kuin meillä Suomessa nyt.
Voisiko matka odottaa ensi vuoteen?
Me käytiin Dubrovnikissa ennen koronaa. On hieno paikka ja uudestaan lähdetään heti kun pandemia helpottuu.
Mikä ihmeen hinku on lähteä heti matkalle, kun vaan pääsee? Eikö tämä karanteenikevät enää muistu mieleen? Väkisin haettava koronan toinen aalto Suomeen. Mutku mä haluun ja mulla on oikeus...
Mistä me tiedämme, uskallatteko te? Sen vain tiedän, että minä en uskaltaisi.
Se kasvomaski on muuten aika tylsä, ihan lyhyestikin käytettynä. Saatika lentokentillä ja pitkällä lennolla... hengitä siinä sitten hiilidioksidia 6-8 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Se kasvomaski on muuten aika tylsä, ihan lyhyestikin käytettynä. Saatika lentokentillä ja pitkällä lennolla... hengitä siinä sitten hiilidioksidia 6-8 tuntia.
Kroatiaan on 3h lento😂
En itse lähde ennen kuin lentokoneissa voi olla maskitta (...jos koskaan...).
Aikaisintaan ensi vuonna harkitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatiaan on 3h lento😂
Lentokentilläkn pakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatiaan on 3h lento😂
Plus kentällä ennen ja jälkeen, plus bussissa
Kyllä pitää alkaa jo ajatella matkailuelinkeinoakin! He tarvitsevat työtä NYT eikä vasta ensi vuonna.
Tällä hetkellä voi lähteä. Syksystä ei kukaan vielä tiedä. Tosin jos tilanne menee huonompaan suuntaan ja matkustaminen kielletään uudelleen, saa rahat kyllä takaisin. Meillä olisi ollut tuin kautta matka huhtikuussa, ja rahat palautui ihan asianmukaisesti, joskin viiveellä kun matka peruuntui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatiaan on 3h lento😂
Kevyesti vierähtää tunti tai pari lentokentilläkin, ja pitää sieltä poiskin tulla.
No en menisi, koska siellä on ruotsalaisia.
En todellakaan matkustaisi tänä vuonna mihinkään koska en halua koronan toista aaltoa Suomeen. Haluan että lomautus päättyy ja pääsen töihin saamaan kunnon palkkaa. Matkustaa ehtii myöhemminkin, sitten kun tartunnat muissakin maissa on saatu kukistettua.
Mahdollisuus karanteeniin on matkan jälkeen
! Ap